Harmittaa aina, että mies valittaa mun iltapainotteisesta rytmistä, että hän elää "normaalia rytmiä", kun herää aamulla aikaisin.
Ja mun elämänrytmissä on jotain vikaa.
Kyllä mun mielestä se iltapainotteinen elämäntytmi on toisille yhtä normaali kuin toisille se kukonlaulun aikaan herääminen.
Miksei vaan voi hyväksyä, että meissä ihmisissäkin on persoonallisuuseroja, ei kaikki oo samasta muotista valmistettu.
Kommentit (60)
Ihan normaalia on olla yökyöpeli. Mutta eräille on vaikeaa hyväksyä se tosiasia, että meitä on moneen junaan.
Kyllä minullakin exä nukkui viikonloppuisin pitkään, mutta ei se ollut minulle minkäänlainen ongelma. Vastapainoksi käytin arki-iltoja omiin harrastuksiin.
Aikamonet asiat vain tapahtuvat aamulla, joten se pitkään nukkuminen hankaloittaa elämää. Jos on remontti, firma tulee aamulla klo 7 töihin, virastot aukeavat klo 8 ja aika moni muukin työ alkaa klo 8 aamulla.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Pitäiskö sun ihan kysäistä vaikka siltä mieheltä että miksi.
Jotkut miehet nyt ovat vähän yksinkertaisia, empatia on heille vaikeaa ja siksi sen hyväksyminen että ihmiset ovat erilaisia on vaikeaa. Nämä ihmiset oppivat korkeintaan vasta sitten, kun osuu omalle kohdalle. Jos ei tavallinen keskustelu aiheesta toimi, ala huomauttelemaan vastaavasti. Miten sä nyt jo haukottelet, onko iskenyt vanhuus kun ei edes iltaan asti jaksa, oletko laiska kun istut siinä vaan ja ilta on vasta nuori, kyllä on kumma kun pitää herätä aikaisin häiritsemään kunnon ihmisten unia, jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia on olla yökyöpeli. Mutta eräille on vaikeaa hyväksyä se tosiasia, että meitä on moneen junaan.
On se normaalia, mutta elämää se hankaloittaa kyllä. Itsekin olen vähän yökyöpeli, enkä ole koskaan tottunut siihen, että minun pitää herätä joka arkiaamu klo 6, jotta ehdin töihin.
Sano sille, että ei tarvi aina valittaa. Asia on tullut jo hyvin selväksi, ettei minun rytmi miellytä sinua. Mutta milloin sinulle tulee selväksi, että tämä on minun luontainen rytmi, joka ei muutu kuten näiden vuosien aikana luulisi jo sinunkin huomanneen.
Tai ala vastavuoroisesti aina nalkuttaan, kun mies aamulla herää. ”Taasko se pitää ruveta ennen kukonlaulua mekastaan siinä?? Menee päivä ihan pilalle kun yöllä jo pitää nousta”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on täynnä kompromisseja, ei tarvitse herätä kukonlaulun aikaan eikä toisaalta nukkua puoleenpäivään.
Miksi mun pitäis joustaa, mutta puolison ei?
Kesälomallakin oltiin sovittu aamuksi joku yhteinen kauppareissu, mutta koska mies oli herännyt aiemmin, hän oli jo kerinnyt käymään kaupoilla kun mä vasta heräilin. Koska "eihän sitä mitään kerkeä tekemään eikä jaksa odottaa, kun toinen nukkuu 'koko päivän' ".
En ymmärrä, miksi kesälomallakin pitää tehdä kaikki asiat kukonlaulun aikaan, kun eei ole kiire mihinkään ja koko päivä aikaa. Voisi ottaa rennomminkin. Ap
Ikävintä on tuo arvottaminen, että toisen sisäsyntyinen ominaisuus (tai totuttu tapa) on parempi kuin toisen. Ei aina tarvitse keritä tekemään jotain, lomalla varsinkaan.
Monet ovat vaan oppineet ankeiksi suorittajiksi, joiden kaikki tekemiset, turha kiirehtiminen ja höntäily ovat muka ahkeruutta ja pipon höllääminen olisi laiskuutta.
Vierailija kirjoitti:
Aikamonet asiat vain tapahtuvat aamulla, joten se pitkään nukkuminen hankaloittaa elämää. Jos on remontti, firma tulee aamulla klo 7 töihin, virastot aukeavat klo 8 ja aika moni muukin työ alkaa klo 8 aamulla.
Miksi? Ne asiat voisivat ihan yhtä hyvin tapahtua myöhemminkin.
Sano että hänen ainainen valitus ottaa niin koville että siksi et jaksa herätä aamuisin.
Yleensä aamusta tehdään kaikenlaista hyvää ja hyödyllistä, iltamyöhään vain notkutaan ja tehdään kaikkea turhanpäiväistä. Mies on oikeassa. Laiskanpulskeat ihmiset nukkuvat pitkään ja roikkuvat hereillä ylmyöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ne asiat voisivat ihan yhtä hyvin tapahtua myöhemminkin.
Niinpä, ja iltavirkut voisivat olla töissä silloin. Molemmat virkut tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä aamusta tehdään kaikenlaista hyvää ja hyödyllistä, iltamyöhään vain notkutaan ja tehdään kaikkea turhanpäiväistä. Mies on oikeassa. Laiskanpulskeat ihmiset nukkuvat pitkään ja roikkuvat hereillä ylmyöhään.
No ehkä sinä toimit niin, mutta monet muut tekevät niitä tärkeitä asioita illalla. Laiskat vaan notkuvat silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on täynnä kompromisseja, ei tarvitse herätä kukonlaulun aikaan eikä toisaalta nukkua puoleenpäivään.
Miksi mun pitäis joustaa, mutta puolison ei?
Kesälomallakin oltiin sovittu aamuksi joku yhteinen kauppareissu, mutta koska mies oli herännyt aiemmin, hän oli jo kerinnyt käymään kaupoilla kun mä vasta heräilin. Koska "eihän sitä mitään kerkeä tekemään eikä jaksa odottaa, kun toinen nukkuu 'koko päivän' ".
En ymmärrä, miksi kesälomallakin pitää tehdä kaikki asiat kukonlaulun aikaan, kun eei ole kiire mihinkään ja koko päivä aikaa. Voisi ottaa rennomminkin. Ap
Mitä kauppoja edes on auki "kukonlaulun aikaan"? Ei aamulla ennen seitsemää voi hirveästi tehdä pihahommiakaan. Nouskaa vaikka kahdeksalta niin molemmat ovat tyytyväisiä, saa nukkua rauhassa aamulla mutta silti saa aamupäivällä jotain aikaankin.
Miksi pihahommia ei voi tehdä ennen seitsemää? Itse teen jo viideltä.
Onhan se ärsyttävää ja yhteinen aika jää vähiin, jos on hyvin erilainen vuorokausirytmi.
Me ei asuta yhdessä, käyn miehen luona vapaapäivinäni. Minun luonnollinen rytmi olis sellainen että nukun n. klo 00-08. Mies vasta harkitsee saunan lämmittämistä ym siinä puolen yön aikoihin, ja jos haluan hänen kanssaan aikaa viettää, niin on pakko valvoa aamuyöhön asti. Jos en jaksa, niin sanomista tulee.
Talvisin harmittaa erityisesti se, kun tykkäisin vähän liikkua ulkonakin mutta koko valoisa aika menee nukkumiseen tai sen odotteluun, että mies herää. Voin toki yksin tehdä asioita, mutta olisihan se mukavaa tehdä jotain yhdessäkin, kun kuitenkin sen vuoksi hänen luokseen matkustan.
jätä se ääliö heti, pahemmaksi vain menee tulevina vuosina
Sulla on väärä mies. Laita vaihtoon.
Ihmisillä on kolmea kronotyyppiä; aamu-, päivä- ja iltavirkkuus. Eikä näitä voi siirtää mielin määrin. Tunti-pari suuntaan tai toiseen voit muokata, mutta siinä oman kronotyypin sisällä se pysyy. Etenkin aamuvirkkujen sitä on jotenkin todella vaikea hyväksyä. He näkevät vain sen oman tyyppinsä ja olettavat sen olevan se kaikkien yhteinen ja oikea.
Minä aina sanon kaikille aamuvirkuudellaan leveileville, että jos meitä aamu-unisia ei olisi, niin ette voisi virkkuudellanne leuhkia.