Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä 1990-luvulla oli muoti(kin) hauskaa!

Vierailija
23.08.2026 |

Oli värejä. Ei vain vaatteissa vaan myös hiuksissa ja merkeissä. Oli erilaisia hassuja kenkiä kuten tolppakorkoiset adidakset. 

Silloin saattoi vetää lenkkarit jalkaan, kumisen maxihameen, reikäisen villapaidan ja hiukset pirunsarville. Meikiksi riitti kun tuhri vihreää tai keltaista rajausta silmiin. 

Nykyään "pitää" olla aina hillitty ruskea meikki ja samanlainen tylsä minimekko päällä. Jalassa korkeakorkoiset sandaalit. Hiukset aina samassa pitkässä mallissa. 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vain tahdoton lammas seuraa muotia ja trendejä, normaali ihminen pukee päällensä mitä haluaa

Normaali ihminen ostaa sitä mitä kauppa myy ja yleensä kaikki myytävä edustaa ajalleen tyypillissiä muotivirtauksia. Tietyt värit ja leikkaukset heijastuvat jopa halpakauppojen tarjontaan.

Vierailija
42/48 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla oli paljon eri virtauksia ja yhtä aikaa. On mahdotonta sanoa oman tai lähipiirin perusteella miten silloin "kaikki" pukeutuivat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

BAILANDO oli ysäriä kauneimmillaan.

Vierailija
44/48 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö mitä? Voitte vieläkin pukeutua noin. Ei ole pakko noudattaa tämän hetkistä valtavirtamuotia.

Kyllä, mulle on riittänyt collegehousut ja hupparit.

Sehän nimenomaan on tämän hetken valtavirtamuotia.

Vierailija
45/48 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon viime aikoina katsonut ysärin sarjoja, kuten ER, Northern Exposure ja Due South. 

Niissä on ihanaa muotia, joka ei edes näytä muodilta, vaan melko tavalliselta pukeutumiselta.

Ehkä tätä kaipaan ysäriltä, tavallisia farkkuja, slacks-housuja, paitapuseroita, neuleita ja college-paitoja. Tavallisissa väreissä, tummaa sinista ja punaista, havun vihreää ja luonnon värejä. 

Vintage-liikkeistä olen tällaisia vaatteita hankkinutkin ja tuntuu kuin olisi kotiin tullut kun niihin pukeutuu. Laatukin on aivan toista kuin nykyvaatteilla. 

Olisi pitänyt ysärillä olla kaukoviisas ja ostaa kaapit täyteen rytkyjä. Sen ajan halpisvaatteetkin oli parempilaatuisia kuin yksikään vaate mitä saat nykyajan ketjuliikkeistä.

Vierailija
46/48 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla nuorisolla oli grunge, nykyään tavoitellaan kalliin näköistä (muka) rikkaiden ihmisten tyyliä. Onhan siinä aika masentava ero. 

Flanellipaidat ovat tällä hetkellä muotia. Monet nuoret käyttävät niitä. Eivätkä kaikki nuorisosta sitä paitsi tavoittele rikkaiden ihmisten tyyliä. 

Vierailija
47/48 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BAILANDO oli ysäriä kauneimmillaan.

Riemunkirjavuus, muovi ja tekonahka oli minun silmissäni jo aika passé. Laulajatar muuttikin kohta asuaan pelkistetymmäksi.

Vierailija
48/48 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! JA vaatteisiin panostettiin. Vaikka ois olleet kirpparilta, olivat kauniita! Ihmiset pukeutuivat paikan mukaan, eikä joka paikkaan menty samoilla releillä. JA ne värit! JEE! Juhliin panostettiin, korut sovitettiin asujen mukaan eikä mietitty että " tää on vaan yhtä kertaa varten". Lisäksi häät! Voi että, ihania asuja!! Nyt toivon että suomalaiset hylkäävät tän "järkevän ja halvaan " pukeutumiskulttuurin. Ihana olisi taas teatterissa katsoa kauniisti pukeutuvia, ja juhlavasti, ihmisiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme