Palasin juuri ulkomailta ja haaveilen seuraavasta matkasta ensi vuodelle
En ole niin hyvätuloinen, että olisi varaa matkustaa useamman kerran vuodessa tai edes välttämättä joka vuosi.
Nyt kuitenkin aion alkaa säästämään rahaa ensi vuoden reissuun. Kaapeista löytyy ylimääräisiä vaatteita ja tavaroita joita voin myydä. Teen neuleita joita menee helposti etenkin joulun lähestyessä. Olen töissä sotealalla joten voi tehdä keikkaa muissa paikoissa lisätienestin vuoksi.
Olin viikon Skotlannissa ja haluan sinne ensi vuonna uudestaan. Haluan olla siellä 3-4 viikkoa. Ensin Edinburghissa muutama yö ja sitten vuokra-autolla kiertämään maaseutua. Tämä vaatii enemmän rahaa auton vuokran, vakuutuksen ja bensan vuoksi. Lisäksi on tiettyjä pieniä hotelleja joihin haluan majoittautua ja ne voi maksaa yli 100€/yö.
Muita jotka haaveilee jos ensi vuoden reissusta?
Kommentit (59)
Jos jo nyt tietää kiertävän lomasysteemin kautta ensivuoden loman ajankohdan, niin siihen on hyvä alkaa kyttäilemään tarjouksia. Suorien lentojen sijaan voi katsoa kaikki halpalentoyhtiöt esimerkiksi Ryanair ensin Lontooseen ja sieltä Edinburghiin. Ja vaikka on just niin hintavia paikkoja missä haluaa olla yötä, niin niiden vastakohdaksi voi ottaa jonkun yön edullisessa hostellissa, se tasapainottaa vähän kuluja. Usein hostelleissa on myös yhteiskeittiöt joissa voi tehdä ruokaa ja näin säästää ruokakuluissa. Itse myös tsekkaisin mahdolliset vapaaehtoisleirit joissa työtä vastaan on tarjolla majoitus ja ruoka. Eihän se ihan lomailua ole, mutta yksi tapa olla ulkomailla edullisesti.
Mä haaveilen aina jo seuraavasta matkasta, onneksi keski-Euroopassa asuvana lähimatkailu omalla autolla tai junalla on helppoa ja edullista ja reissaan jossain joka kuukausi plus duunimatkat päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haaveilla ensi vuoden reissuista. Tänäkin vuonna on vielä kolme matkaa edessä; yksi kaukoloma ja kaksi Euroopan kohdetta.
Ylimielinen lehmä ei osannut lukea mitä ap kirjoitti.
Palsta on täynnä noita ylimielisiä tyhmiä äm miä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jo nyt tietää kiertävän lomasysteemin kautta ensivuoden loman ajankohdan, niin siihen on hyvä alkaa kyttäilemään tarjouksia. Suorien lentojen sijaan voi katsoa kaikki halpalentoyhtiöt esimerkiksi Ryanair ensin Lontooseen ja sieltä Edinburghiin. Ja vaikka on just niin hintavia paikkoja missä haluaa olla yötä, niin niiden vastakohdaksi voi ottaa jonkun yön edullisessa hostellissa, se tasapainottaa vähän kuluja. Usein hostelleissa on myös yhteiskeittiöt joissa voi tehdä ruokaa ja näin säästää ruokakuluissa. Itse myös tsekkaisin mahdolliset vapaaehtoisleirit joissa työtä vastaan on tarjolla majoitus ja ruoka. Eihän se ihan lomailua ole, mutta yksi tapa olla ulkomailla edullisesti.
En todellakaan mene mihinkään leireille! Mä menen ulkomaille lomailemaan enkä töitä tekemään. En halua mitään tuollaista lomaani rajoittavaa. Hyvänen aika. En myöskään mene mihinkään hostelleihin, ei kiitos. Halvempaan hotelliin voin mennä. Lennän Finnairilla enkä millään kurayhtiöllä.
Ap
Minkälainen tollo ehdottaa jotakin saakelin työleirejä ihmisille joka haluaa lomailemaan. Töitä tehdään Suomessa ja sitten voi lomailla rauhassa ulkomailla tekemättä töitä. Miksi joku tuhlaisi lomalla aikaansa johonkin vapaaehtoispaskaleiriin.
Muutin ulkomaille maahan, jossa aina tykkäsin matkustaa. Siitä lähtien ei ole ollut tällaista tunnetta, rakastan viettää vapaa-aikaa asuinmaassani.
Haaveilen seuraavasta reissusta, aina. Talvella parin viikon matka lämpimään. Suunnittelu ja odotus on myös piristävää.
Vierailija kirjoitti:
Muutin ulkomaille maahan, jossa aina tykkäsin matkustaa. Siitä lähtien ei ole ollut tällaista tunnetta, rakastan viettää vapaa-aikaa asuinmaassani.
Minä asuin hetken Espanjassa. Sitten alkoi harmittaa, kun lomalla piti tulla aina Suomeen. Nyt on koti taas Suomessa ja parempi minulle näin. Suomessa voin kököttää kotona, ja sitten matkoilla mennä eri paikkoihin. Tai lähinnä muutamaan suosikkipaikkaan, mutta joka tapauksessa. En osannut valita asuinpaikaksi yhtä yli muiden. Matkailu on mun juttu. Kiva silti kuulla, että joku on löytänyt itselleen mieluisan paikan.
-ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan mene mihinkään leireille! Mä menen ulkomaille lomailemaan enkä töitä tekemään. En halua mitään tuollaista lomaani rajoittavaa. Hyvänen aika. En myöskään mene mihinkään hostelleihin, ei kiitos. Halvempaan hotelliin voin mennä. Lennän Finnairilla enkä millään kurayhtiöllä.
Ap
No siinäpä voi sitten miettiä, että millä rahalla ja ajalla ne jotkut toteuttaa reissuja. Toki jos haluaa maksaa sen kalleimman mukaan, lentää suorilla lennoilla kivoihin aikoihin niin se maksaa. Huonolla tuurilla edullinen hotelli on rupusempi kuin hyvä hostelli. Hotellissa majoittuva saa myös kaivaa kuvettaan ruokailujen kanssa, hostelllissa voi säästää ruokakuluissa. matkustaessa se isoin kulu on yleensä lennot ja majoitus ja itse ainakin olen hyvin hintatietoinen enkä maksa sitä viimestä hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No siinäpä voi sitten miettiä, että millä rahalla ja ajalla ne jotkut toteuttaa reissuja. Toki jos haluaa maksaa sen kalleimman mukaan, lentää suorilla lennoilla kivoihin aikoihin niin se maksaa. Huonolla tuurilla edullinen hotelli on rupusempi kuin hyvä hostelli. Hotellissa majoittuva saa myös kaivaa kuvettaan ruokailujen kanssa, hostelllissa voi säästää ruokakuluissa. matkustaessa se isoin kulu on yleensä lennot ja majoitus ja itse ainakin olen hyvin hintatietoinen enkä maksa sitä viimestä hintaa.
Oletko tosiaan noin yksinkertainen, että kuvittelet ihmisten suurin joukoin menevän ulkomaille johonkin halvatun työleireille? Ei todellakaan mene vaan moni joka matkustaa useita kertoja vuodessa ei tosiaan mene sinne töihin vaan maksaa omilla tuloillaan matkat ja oikeasti lomailee.
Nyt vähän järkeä taas noihin juttuihin hiton ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko tosiaan noin yksinkertainen, että kuvittelet ihmisten suurin joukoin menevän ulkomaille johonkin halvatun työleireille? Ei todellakaan mene vaan moni joka matkustaa useita kertoja vuodessa ei tosiaan mene sinne töihin vaan maksaa omilla tuloillaan matkat ja oikeasti lomailee.
Nyt vähän järkeä taas noihin juttuihin hiton ääliö.
Vtun kusimulkku tässä ei nyt puhuta mistään työleireistä vaan siitä, että aloittaja vinkuu siitä, että miten on rahaa matkustaa useammin ja samaan aikaan maksaa Finnairin mustikkamehusta eikä raahaa prinsessapersettään hostelleihin, missä voisi säästää sekä majoituksessa että ruokakuluissa. Mutta jos haluaa hotellilakanat, ruuat nenän eteen kannettuna ja suorat lennot niin sitten niistä maksaa, eihän se sen kummempaa ole. Mutta turha samaan aikaan ihmetellä, että miten te muut teette tämän halvemmalla. Olisin muuten vinkannut paikallisesta bussifirmasta, joka tarjoaa edullisia matkoja Skotlannissa, mutta antaa vttu olla, eihän tässä nyt se säästäminen kiinnostanut. Tuskin aloittaja mihinkään kusiseen bussiin edes lähtee. Kunhan märisee, että kaikki on köyhälle kallista, kun maksaa sen kalleimman hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt vähän järkeä taas noihin juttuihin hiton ääliö.Vtun kusimulkku tässä ei nyt puhuta mistään työleireistä vaan siitä, että aloittaja vinkuu siitä, että miten on rahaa matkustaa useammin ja samaan aikaan maksaa Finnairin mustikkamehusta eikä raahaa prinsessapersettään hostelleihin, missä voisi säästää sekä majoituksessa että ruokakuluissa. Mutta jos haluaa hotellilakanat, ruuat nenän eteen kannettuna ja suorat lennot niin sitten niistä maksaa, eihän se sen kummempaa ole. Mutta turha samaan aikaan ihmetellä, että miten te muut teette tämän halvemmalla. Olisin muuten vinkannut paikallisesta bussifirmasta, joka tarjoaa edullisia matkoja Skotlannissa, mutta antaa vttu olla, eihän tässä nyt se säästäminen kiinnostanut. Tuskin aloittaja mihinkään kusiseen bussiin edes lähtee. Kunhan märisee, että kaikki on köyhälle kallista, kun maksaa sen kalleimman hinnan.
Haista kuule paska. Mene muualle mun ketjusta. Mulla ei ole mitään velvollisuutta tehdä kuten sä haluat. Teen itse omat valintani. Kerroin aiemmin erittäi selkeästi etten voisi edes töiden vuoksi matkustaa koska vain. Opettele paska lukemaan. Tulee nyt rumaa tekstiä, mutta itsepä aloitit
En todellakaan ole mikään prinsessa vaan en vain halua tämän ikäisenä enää mihinkään hostelleihin ja sillä selvä. Ja luuletko tosiaan, että jokaisella hemmetin pikkupaikkakunnalla on joku kusinen hostelli??? Myös airbnb on vaihtoehto, mutta ei mikään iso kolhoosi jossa monta asukasta. Sekin on mun oma valinta. Ulkomailla on myös paikallinen ruokakulttuuri johon haluan tutustua enkä kokkailla itse ruokaa. Ei ulkona syöminen aina ole kallista. Mä lisäksi syön yhdistetyn aamupalan ja lounaan esim kahvilasta jotakin pientä tai ostan kaupasta pari suolaista leivonnaista tms. Syön vain päivällisen/illallisen.
Haista paska myös liittyen tuohon bussiin. Mä kuule voin vallan mainiosti kulkea julkisilla ja niin teinkin nyt reissussa. Lopeta typerien oletusten tekeminen musta. Olet todella ylimielinen ja ilkeä ihminen heti kun joku ei tee kuten sä haluat. Mahdat olla hulvatonta seuraa irl.
Koita myös kestää se, että Ryanairilla on huono maine. Mä en sillä rupuyhtiöllä lennä ja sillä selvä. Olen joskus katsonut sieltä lentoja ja kyllä oli paskat aikataulut. Joutuu maksamaan lisää, että saa matkalaukun mukaan ja vinkuvankusitäsuntätä. En halua maksaa huonoista aikatauluista ja vaihdoista. Menee tuhottomasti aikaa kun on vaihtoja. Mulla menee muutenkin aikaa matkustamiseen koska asun 400km:n päässä Helsinki-Vantaalta. Ei, en lennä lähempää koska hinta pomppaa heti ja tulee halvemmaksi mennä junalla Helsinki-Vantaalle etenkin vielä, kun saa opiskelija-alennuksen.
Finnairilla on parhaimmat aikataulut mulle. Voin lentää vaikka sinne Lontooseen ja sieltä mennä junalla Edinburghiin. Suorilla lennoilla kuitenkin ja sekin on mun valinta. Nyt lensin Edinburghiin ja lento lähti klo:6.50, että ei nyt mun mielestä se kaikkein hienoin lähtöaika. Oli kuitenkin halvempi kuin myöhemmin lähtevä lento. Paluulento lähti illalla joten ei sekään mikään paras aika ja aiemmin lähtevät olivat kalliimpia.
Mun haave on vuokrata sitä paitsi auto koska se mahdollistaa paljon enemmän kuin pelkkien julkisten varassa liikkuminen. Lisäksi autoon saa helposti matkalaukun joka on hankala julkisissa. Julkisissa rinkka olisi helpompi, mutta sen koko on rajallinen. Voin maksaa lisää, että saan 3-4 neljän viikon reissulle isomman ja painavamman laukun. Tai takaisin tullessa painvamman, mutta sun mielestä reissussa ei tietenkään saa ostaa mitään.
Mä teen töitä Suomessa enkä lähde mihinkään leirille tuhlaamaan mun loma-aikaa. Helvetti vieköön! Ihan tosissaanko luulet, että kaikki usein ulkomaille lähtevät menee töihin. Ei jumalauta suoraan sanottuna. Eiköhän tässäkin ketjussa usein matkustelevat ole niitä joilla hyvät tulot ja mahdollisuus etätöihin. Haloo nyt vain. Mene sä sinne vinkuvankuleireille rupupaskalentoyhtiöillä ja anna muiden tehdä kuten itse haluaa. Mä en sulta kysynyt mitään lupia yhtään mihinkään. En myöskään tehnyt tätä aloitusta kysyäkseni neuvoja. Kysyin joiltakin miten heillä onnistuu matkustaa usein rahallisesti ja töiden puolesta. Sä tulit siihen mankumaan paskaasi.
Älä vastaa ylimielinen kusipää enää vaan mene pois.
Ap
Outo tyyppi tuo edellinen. Jos on tosiaan aloittaja, jokin nipsahti päässä ja tuhosi asiallisen ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Outo tyyppi tuo edellinen. Jos on tosiaan aloittaja, jokin nipsahti päässä ja tuhosi asiallisen ketjun.
Voi luoja. Mulla on täysi oikeus puolustaa itseäni tuota yhtä vastaan joka alkoi mua pilkata! Miksi mun kimppuun käyt, kun yksi tuon saakelin paskan aloitti!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuulle varattu Thaimaan matka, jälleen kerran.
Onko Thaimaa jo liian klisee? Voiko päästä muualle helposti? Väärä ketju joo mutta aina kiinnostaa ne ns. ei-setämiesmatkat. T. Pariskuntana eka kertaa Aasiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuulle varattu Thaimaan matka, jälleen kerran.
Onko Thaimaa jo liian klisee? Voiko päästä muualle helposti? Väärä ketju joo mutta aina kiinnostaa ne ns. ei-setämiesmatkat. T. Pariskuntana eka kertaa Aasiaan
Menettekö yhdessä huo riin? Mies jo käynyt ennestään ja nyt tutustuttaa sinut tuohon maailmaan?
Minulla myös on jo haaveissa ensi vuoden reissu, maaliskuussa ajattelin lähteä. Tällä kertaa ajattelin olla sen verran suunnitelmallinen, että katson jos black friday tarjouksista löytyisi lentoja tai hotellia tuolle ajankohdalle.
Ylimielinen lehmä ei osannut lukea mitä ap kirjoitti.