Jos Suomi joutuisi nyt sotaan, niin ketkä lähetettäisiin rintamalle?
Tai missä järjestyksessä mentäisiin? Ilmeisesti aloitettaisiin 2020-luvulla armeijan käyneistä, mutta miten pitkälle siitä jatkettaisiin? Joutuisivatko yli nelikymppiset missään vaiheessa sotatoimiin? Entä ylipainoiset?
Kommentit (159)
Sotilasvalan vannoneet. Varmaan olisi jokin kiireellisyystilanne aluksi, jos tilanne olisi yllättävä.
Vierailija kirjoitti:
Jako ei tapahtuisi ikäryhmien mukaan, vaan reserviläiset on sijoitettu valmiin kaavion mukaan ja liikekannallepano on etukäteen suunniteltu.
Saat oman sijoituksesi tietoosi sotilaspiirin esikunnasta, kun käyt henkilökohtaisesti kysymässä.
Oma intistä näkee nykyään netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakenen Ruotsiin.
Et pääse. sinuakin koskaan maanpuolustusvelvollisuus. Kuten meitä kaikkia.
Ei koske meitä naisia🤪🤪
Moni äiti on käynyt intin ja vannonut sotilasvalan.
Vierailija kirjoitti:
He joilla on jotain puolustettavaa tässä maassa lähtisivät rintamalle, muita ei sinne voi velvoittaa elleivät itse halua. Jokainen puolustaa itse omaa omaisuuttaan, se on nykyajan henki, muiden ei pidä eikä tarvitse siihen osallistua.
"Muita ei voi sinne velvoittaa" :D... Meneekö verojen maksaminenkin samalla tavalla, eli eikö verojen maksamiseenkaan voi velvoittaa ellei itse halua maksaa?
Sodanajan vahvuus taitaa olla 290 000. Armeijan suorittaa vuosittain noin 25 000 henkilöä, joten laskennallisesti sodanajan vahvuuteen tarvittaisiin 12 tuoreinta vuosikertaa. Eli lähtökohtaisesti varmaan 19-35-vuotiaat. Täydennysmiehiä koulutettaisiin ensivaiheessa alle 40-vuotiaista. Toki upseeristossa olisi myös vanhempaa kaartia reservistä.
Rintamalle poteroihin rynkky kädessä, kun droonit ym.lentelevät tuhoten kaupunkeja. Tietoisku: sodat ovat muuttuneet ja muuttumassa. "Rintama" voi olla kaikkialla.
Täältä ajaa tunnissa Ruotsiin ja eteenpäin, ei kiinnosta puolustaa pääomaa ja eliittiä.
ps. Itse laittaisin etulinjaan perskokkareet + heidän äänestäjänsä sekä 45+ miehet. Poistuu eläkepommikin kertaheitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakenen Ruotsiin.
Ei koske meitä naisia🤪🤪
Naiset osallistuivat viime sodassa jollain tavalla, yleensä tehtaissa, pelloilla, navetoissa tai tehtaissa, ja tulisivat osallistumaan jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä 65.v en enää joutuisi vaikka kyllä minä muutaman mulkku ruskin haluaisin listiä.
Onko edes muita ruskia?
Ke.lan moittivat virkailijat jotka katsovat kaikkien tilit. Siellä rajalla voi päteä.
Vierailija kirjoitti:
Kurdit ja turkkilaiset iranilaiset vankiloista ensi . Sitten afrikkalaiset vangit . Sitten muut arabit ja aasialaiset vangit . Sitten romanit ja vastaanottokeskuksen joukot .
Suomi tarvitsee heitä jälleen rakentajiksi, ei heitä voi uhrata rintamalla. Onhan meillä inselit ja muut yksinäiset luuseri miehet.
Ei huolta. Puolustusvoimat kyllä huolehtii kuka kutsutaan, milloin kutsutaan ja mihin tehtävään kutsutaan. Ei tarvitse täällä meidän sitä miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Persu-sivarit miinanpolkijoiksi.
Mestari johtaisi joukkojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakenen Ruotsiin.
Ei koske meitä naisia🤪🤪
Asevelvollisuus ja maanpuolustusvelvollisuus on eri asia. Jälkimmäinen on kaikilla. Mikdi tästä ei opeteta koulussa?
-nainen
Puolueet? Kokoomus komentaa Venäjää.
Taitaisi olla niin, että rintamalle menijöitä on enemmän kuin Puolustusvoimien papereissa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He joilla on jotain puolustettavaa tässä maassa lähtisivät rintamalle, muita ei sinne voi velvoittaa elleivät itse halua. Jokainen puolustaa itse omaa omaisuuttaan, se on nykyajan henki, muiden ei pidä eikä tarvitse siihen osallistua.
"Muita ei voi sinne velvoittaa" :D... Meneekö verojen maksaminenkin samalla tavalla, eli eikö verojen maksamiseenkaan voi velvoittaa ellei itse halua maksaa?
En minä ainakaan aio muiden omaisuuden puolustamisen nimissä vaarantaa omaa henkeäni. Jos sota tulee, heitän Suomen passilla vesilintua ja lähden toiseen kotimaahani. Veroja maksan niin kauan kuin Suomessa asun, jos en halua niitä maksaa niin lähden pois. Mikään ei sido minua Suomeen eikä velvoita minua vaarantamaan omaa henkeäni sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakenen Ruotsiin.
Ei koske meitä naisia🤪🤪
Moni äiti on käynyt intin ja vannonut sotilasvalan.
Sotilasvala loppuu naisilla äitiyteen. Saattaa olla aika monella mahat pallolla kun käsky käy.🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakenen Ruotsiin.
Ei koske meitä naisia🤪🤪
Asevelvollisuus koskee miehiä. Maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia.
Perustuslaki
12 luku
Maanpuolustus
127
Maanpuolustusvelvollisuus
Jokainen Suomen kansalainen on velvollinen osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.
Kremliä kohti mentäisiin, kunnes Kreml olisi pelkkä suuri sorakasa keskellä punaista toria.
Ei koske meitä naisia🤪🤪