Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halkeilevat jalkapohjat, mikä avuksi

Vierailija
22.08.2026 |

Jalkapohjien iho on ihan kauheassa kunnossa, kuivat, paksut ja halkeavat. Minulla on psoriasista, ja jalkoihin on kausittain Bemetson-kuuri. Tämä ei kuitenkaan auta tuohon ihon kuivuuteen ja paksuuteen, ja lääkäri on arvioinut vain, että on aika paha. Halkeaviin kohtiin laitan kovettumalaastarin, mutta tätäkö tämä nyt on. Olen aika epätoivoinen, kokeiltu on kaikki perusrasvat, suolasaippua, liottelu...eri kengät. Naapurin "mummo" sanoi, että hänellä kävi sama vaihdevuosi-iässä, helpottanut eläkkeellä, kun ei tarvi koko ajan olla jalkojen päällä.

Onko kenelläkään vinkkejä, miten selvitä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urea-voide. Rasvaus joka päivä.

Tämän muistinkin nyt kun kirjoitit, käytin ulkomailla hetken asuessani jotain, jossa oli 18% ureaa ja siellä jalkani olivat parhaimmassa kunnossa. 

Täytyy ostaa sellaista! 

Kiitos muistakin vinkeistä, pohjalliset tosiaan on nyt kenkien omat, joskus on ollut Schollin paljon seisovan, mutta meni vahingossa vanhojen kenkien mukana roskiin. Ostan varmaan sellaiset. 

ap

Biltemasta saa ihan samanlaiset vitosella. Mulla on kaikissa kengissä sellaiset, myös lenkkareissa, koska muuten iskee plantaarifaskiitti, niin tulee vähän halvemmaksi ostaa sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla