kaksiosta 850 euroa vuokraa, mutta palkat eivät nouse.
En ihmettele, että suomalaiset muuttavat pois suomesta.
Kommentit (32)
Mulla on 850 euron vuokra kaksiosta Tampereella, niukin naukin saan yksin maksettua sen. Asunnossa on sauna ja pieni piha, en pidä vuokraa sinänsä kalliina. Mulla vaan on pienet tulot.
Kun katson asunnonmetsästäjiä maailmalla-ohjelmaa niin on selvää, että ulkomailla ei ole paremmin vaan huonommin - jossei sitten johonkin kehitysmaahan muuta ja vuokraa jotain halpaa hökkeliä.
Vierailija kirjoitti:
Ay-liike omistaa suuren määrän asuntoja PKS. Solidaarisuutta kun valtio maksaa tuet.
=D=D=D
Olet täysin väärässä. Tuolla sähköyhtiöllä on tuskin enää ainuttakaan työsuhdeasuntotaloa. Tilanne pks lie vähän erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan kaksiosta vuokraa 750e Helsingin kantakaupungissa. Asumistukea en saa eläkeläisenäkään.
Eli asut Hekan asunnossa. Yksityiseltä et tuolla hinnalla saa stadin kantakaupungista kaksiota vuokrattua. Et edes yksiötä.
Alla viidensadan löytyy. vuokraovi.com
Muuttaa tämmöseen missä vuokra on 300 €, niin kuin minulla. Ap säästäisi heti 550 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite lopetin työt, muutin halvempaan kämppään ja jätän tämän paskan yhteiskunnan rakentamisen niille, ketkä haluaa elättää ulkomaalaisia.
Sama suunnitelma, mutta ei ulkomaalaisten takia. Minua vi*tuttaa ja kyllästyttää, että tämä kansa ei halua huolehtia heikoimmassa asemassa olevista kansalaisistaan ja pitävät oikeana suuntana sitä, että rikkaat rikastuu ja rikkaiden rikastumista helpotetaan entisestään.
Ja itse äänestät kuitenkin demareita vai kuinka? Sitten ihmettelet, kun rahat eivät riitäkään suomalaisille heikoimmissa asemissa oleville. En tiedä, pitäisikö itkeäkö vai nauraa. Hölmöläiset.
Kaksiosta 850 euroa vuokraa, mutta palkat eivät nouse
Vierailija
22.08.2026 | 10:53
En ihmettele, että suomalaiset muuttavat pois Suomesta.
Hyvätuloiselta tulee yhteiskunnan ylläpitoon veroja, näin sosiaaliturva saa niitä euroja joita mm terveys, asumis, toimeentulo tarvitsee. Onko hyvätuloisella miljoonan asunto tai ei on asia jolla ei merkitystä. Tuottaa niin välillistä, välitöntä verokerymää.
Vuokrat esim pk seudulla ovat äänestäjien aikaansaama tulos. Sitä saa mitä tilaa. Hyvä muistaa kenellä nämä korkean vuokrien asunnot nyt ovat? Yksityinen vuokranantaja edullisin.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaa tämmöseen missä vuokra on 300 €, niin kuin minulla. Ap säästäisi heti 550 €.
Missäpäin Suomea?
Ai, onko vuokrat ulkomailla pienemmät? Euroopassa? Vai meneeks ne kaikki Thaimaahan?
Eti yksiö, jos oot sinkku. Kaksiossa pariskunta.
Hirveetä kun asuminen maksaa! Täytyskö olla ilmaista?
En minä nyt noin paljon ota vuokraa. Kolmioista pyydän tuon verran.
Mutta palkan ostovoimapariteetti senkun jatkaa laskuaan täälläkin.
Kaikki myyntiin ennen 50v ja Tanskaan loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
En minä nyt noin paljon ota vuokraa. Kolmioista pyydän tuon verran.
Mutta palkan ostovoimapariteetti senkun jatkaa laskuaan täälläkin.
Kaikki myyntiin ennen 50v ja Tanskaan loppuelämäksi.
Miksi Tanskaan? Tanska on yllättävän kallis maa asua
Olet valitettavasti väliinputoaja. Sinun on sitten pudotettava palkkaasi jos haluat tukia eli voisitko tehdä vaikka lyhennettyä viikkoa tai jotain. Vaikka keskimääräinen palkkataso on mitä on niin pienituloisia palkansaajia ja eläkeläisiä sekä työttömiä on paljon (ehkä jopa miljoona) joille ne tuet menevät. Kela maksaa elämiseen liittyviä tukia 11 miljardin edestä ja mukana eivät ole sairausloma- tai lääkekorvaukset eikä lapsilisät.