Miksi ihmiset täällä on niin kateellisia ulkosuomalaisille ja matkustaville suomalaisille??
Kommentit (25)
Jep, työpaikan kahvipöydässäkin tunnistaa kyllä ne happamat ilmeet kun joku kertoo tulevasta/menneestä reissustaan. Vaikkei olla edes somessa!
Kumma kyllä nämä happamet lappaavat omat rahansa tupakkaan, alkoholiin, lemmikeihin, autoihin ja muihin hilavitkuttimiin, lapsilaumaan, ok-talon ylläpitoon ja remppaan eikä sitä sitten jääkään ilmeisesti lainkaan reissukassaan laitettavaksi.
En ole kateellinen yhdestäkään lentomatkasta yhtään minnekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat kateellisia meidän Norjan reissuista, enkä ymmärrä sitä yhtään. Sinne on niin helppoa ja yksinkertaista lähteä vaikka ihan omalla autolla, kenen tahansa! Jos ei ole autoa, bussilla pääsee Suomesta Tromssaan saakka.
Toisille se Norja on juttu ja loppuja ei hirveesti kiinnosta. Ei se nyt mitään kateutta ole, jos ei ole kiinnostunut samasta asiasta, on eri mieltä jne. Kaikki poikittainen tulkitaan äkkiä ja automaattisesti kateudeksi. Esim. Kun joku ottaa jonkun tietyn paikan matkakohteeksi. ja joku toinen ei ottaisi, koska lähtee mieluummin johonkin etelään, jossa ei ole mitään kaamosta, niin kyse on paremminkin mieltymyksistä kuin jostain kateudesta.
Minä en ole niitä joiden mielestä kaikki on kateutta, vaan kirjoitin nyt niistä, jotka ovat SANONEET olevansa kateellisia meidän Norjan reissuista. Heitä on useita jotka sanovat että voi että, oon niin kateellinen kun lähdette taas sinne, tai kun käydään siellä joka vuosi, tai taas nousi niin kateus kun katsoin kuvia. Tai että oli niin upeaa katsoa kuvia, kun ei sinne koskaan itse pääse.
Samat ihmiset käy sitten kuitenkin kiertämässä ympäri Suomea omalla autolla, tai Baltian maissa jne.
En tajua. Eivätkö he sitten ymmärrä, miten lähellä Norja on ja miten helposti sinne pääsee, en tiedä. Monesti olen rohkaissut, mutta se on heille kuin joku kaukomaa. Tavoittamattomissa.
Joo, no tämä vastauksesi avasi asiaa ihan erilailla. Aikaisempi kommenttisi jos olisi ollut pintaa syvemmältä, olisin kommentoinut sitä erilailla tai en ollenkaan. Kiitos vastauksesta.
Ymmärrän ns. kateuden tunteen, koska ihmiset osaavat olla myös todella pitkästyttäviä kertoessaan matkoistaan ja somen matkakuvissa pällistelee aina jonkun naama. Kuvat eivät ole muutenkaan erityisen hyviä saati kiinnostavia, minkä vuoksi en myöskään katsele niitä. JA suurin osa matkustaa niin samalla tavoin kuin muutkin, että harva yllättää millään jännillä matkajutuilla.
Reissaan itsekin paljon, mutta kerron niistä aika harvalle. Matkasta menee paljon pilalle, jos kertoo matkasuunnitelmista ennakkoon ja aina on joku besserwisser kertomassa miten se matka hänen mielestään pitäisi tehdä tai mitä käydä katsomassa. Monelle matkustaminen on suorittamista, ei nauttimista, joten senkin takia haluan pitää matkustamisen iloni ihan vain itselläni.
Koska naiset nyt vaan on kateellisia kaikille. Kutsutaan neuroottisuudeksi.