Istutaanko kotonasi likaisilla housuilla?
Väitän että monen kotona istutaan. Ellwt vaihda kotiin tullessasi toisia housuja jalkaan istut kotisohvalla, nojatuolilla... enemmän tai vähemmän likaisilla housuilla. Saatat miettiä kuinka niin likaisilla? Jos lähdet aamulla kotoa, istut julkisilla / yhteisillä penkeillä koulussa/työpaikalla, ruokala/ravintola, puistonpenkki, urheilukatsomo elokuvateatteri, linja-auto, juna yms. Koska kaikkia missä istut ei puhdisteta kunnolla tai juuri sillä hetkellä ole puhdistettu ja joillain ihmisillä on likaisemmat housut kuin sinulla, tarttuu näin likaa sinunkin housuihisi.
MITEN TOIMIT KOTONA?
-vaihdatko kotihousuihin vai menetkö samoilla kuin kävit ulkona?
Kommentit (27)
Käytän vilttiä sohvalla. Viltin voi pestä viikottain. Vaihdan kyllä vaatteetkin kotiin tullessa jo ihan siitä syystä, kun en jaksa kotona olla esim farkuissa…
Steriiliä ympäristöä ei voi mitenkään saada - jo ilmassa on siitepölyä ja katupölyä, kengistä kantautuu samaa mukana. Vaatenukka, pöly jne. Julkisissa hilse, ihorasva…
Kun saavun kotiin, ensimmäisenä pesen kädet, vaihdan housut sekä paidan ja otan sukat pois.
Kotona minulla on kotivaatteet, puutarhatöissä puutarhavaatteet ja kun lähden kodin ulkopuolelle asioille vaihdan siistimmät vaatteet.
Kotiin tullessa tietysti vaihdan housut ja paidan, sukat pois ja villasukat tilalle.
Kotona nakkena munat heiluen ilmavasti
Sohvani haisee perseelle ja seinät ovat kusenväristä mäntypaneelia.
Mulla on kotona pääsääntöisesti kotivaatteet, mutta tosi usein, kun tulen iltavuorosta kotiin, istun suoraan ruokapöytään, enkä viitsi vaihtaa kotivaatteita, kun kohta kuitenkin menen suihkuun. Ja mun työvaatteet voi olla oikeasti likaisia. Mutta toisaalta, se on mun mielestä nk. puhdasta likaa, eli peräisin hevosista.
Samoilla menen ellen tee jotain pihahommia tms likaista. Normipäivänä istun omassa autossa, omalla työtuolilla ja firman neukkarin sekä kahvihuoneen tuolilla. Ei ne nyt saastaisia ole vaikken tarkkaan tiedäkään missä kaikkialla neukkarissa käyvät vieraat on housuillaan käyneet.
Oma teini on rasittavan neuroottinen tän asian kanssa. Hänen sängylleen ei saa istua kuin kotihousuilla, mutta ei myöskään käytä päiväpeittoa.
Vaihdan itse vaatteet aina kotona puhtaisiin, mutta puolisoni mielestä tällainen on naurettavaa. En kyllä itsekään ryhtyisi vaatimaan vierailta puhtaan vaatekerran vaihtamista aina meille tullessa, joten peli lienee menetetty. Käykö aloittajalla vieraita ollenkaan ja jos käy, miten onnistuu puhtauden vaaliminen?
Otin minä työhousut pois kun tulin kotiin, mutta olen minä kyllä näihin alushousuihin piereskellyt pitkin päivää niin tuskin ne ihan puhtaatkaan on.
Itse en istu, mutta vieraita en pyydä ottamaan housuja pois.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan itse vaatteet aina kotona puhtaisiin, mutta puolisoni mielestä tällainen on naurettavaa. En kyllä itsekään ryhtyisi vaatimaan vierailta puhtaan vaatekerran vaihtamista aina meille tullessa, joten peli lienee menetetty. Käykö aloittajalla vieraita ollenkaan ja jos käy, miten onnistuu puhtauden vaaliminen?
Ehkä joku huopa sohvalle mikä on helppo pestä?
Kyllä. Maailma on häynnä likaa ja bakteereita. Eikä diellä bussissa tai ylipäätään kotioven ulkopuolella tarvitse edes istua mihinkään. Mitä jos nojaat, törmäät tai tartut johonkim - bum! Bakteerihyökläys ja likainen olet. Eikä tämä tietenkään koske pelkästään housuja vaan ihan kaikkea sinussa!
Tulee vastustuskykyä kun ei ole liian puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en istu, mutta vieraita en pyydä ottamaan housuja pois.
Mun kotiin ei ole asiaa ellei ota housuja pois.
Kotona kotivaatteet, pihalla pihatyövaatteet, kaupungilla kaupunkivaatteet.
Esim. jos matkustan junalla, tsekkaan sen penkin, voiko istua. Käden selällä kokeilen, onko istuin kuiva. Hyvä opetus tästä oli, kun kerran astuin junaan, istuin märälle istuimelle. Housuni kastuivat ihoa myöten. Eipä ollut sen jälkeen menemistä kauppaan tai mihinkään vaan suoraan kotiin pesulle ja vaatteiden vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Samoilla menen ellen tee jotain pihahommia tms likaista. Normipäivänä istun omassa autossa, omalla työtuolilla ja firman neukkarin sekä kahvihuoneen tuolilla. Ei ne nyt saastaisia ole vaikken tarkkaan tiedäkään missä kaikkialla neukkarissa käyvät vieraat on housuillaan käyneet.
Oma teini on rasittavan neuroottinen tän asian kanssa. Hänen sängylleen ei saa istua kuin kotihousuilla, mutta ei myöskään käytä päiväpeittoa.
Ei tietenkään päivävaatteilla mennä sänkyyn, edes istuta sängylle, herran jestas.
meillä onkin kotona kaikille tulijoille rantutarkistus heti, omille ja vieraille
Kotona kotihousut sisällä ja pihatöissä toiset housut .