Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 57 vuotias ja työvoimaviranoimainen puhuu minulle kuin lapselle

Vierailija
20.08.2026 |

Olen varmasti häntä 20v vanhempi ja tehnyt kaikenlaista.  Jouduin työttömäksi 2v sitten ja suoraan sanottuna minun ikäisiäni ei ole enää koskaan,  edes kassalla paikkakunnallani. Hän lässyttää kuin olisin vähä-älyinen tai lapsi. Kertoo juurta jaksaen kuinka töitä haetaan jne. Olen ollut elämäni aikana 15 työpaikassa töissä, että kyllä minä työnahausta tiedän. Pitäisi kuulemma kouluttautua, mutta koska minulla on 3 tutkintoa, niin sekin on kuitenkin lopulta ongelma. Tuntuu kuin olisin vankina lastentarhassa. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku joskus kuullut jinkun saaneen työpaikan te-toimiston avustuksella? Siis ihan oikean ansiotyn, josta maksetaan palkkaa.

Minä olen. Vuosi taisi olla 1988. Kesäsuunnitelmani olivat peruuntuneet, joten tarvitsin äkkiä töitä. Työkkäristä minulle annettiin kolmen työpaikan yhteystiedot, ja valitsin ja sain niistä yhden. 

Vierailija
42/43 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä onnistun aina saamaan jonkun itä-suomalaista aksenttia puhuvan asiakaspalvelijan ja se ärsyttää liikaa. Siis kivoja ja asiallisia he ovat aina, mutta tuollainen murre kuulostaa lapselliselta ja hermostuttaa siksi.

Mene hoitoon kerran ihmisten murre ahdistaa, luuletko itse olevasi sujuva sanainen Runebergin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku joskus kuullut jinkun saaneen työpaikan te-toimiston avustuksella? Siis ihan oikean ansiotyn, josta maksetaan palkkaa.

Kasarilla/ysärillä sai !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän