Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömillä on nyt oiva hetki ryhdistäytyä

Vierailija
20.08.2026 |

Nyt on oikea hetki aktivoitua työnhaussa eikä sitten joskus myöhemmin piilotyöpaikkoja löytyy kun niitä osaa etsiä avoimet hakemukset kannattaa lähettää rohkeasti ja CV sekä työnhakuprofiili pitää olla kunnossa sillä ensimmäinen vaikutelma ratkaisee yllättävän paljon

Työmarkkinoilla ei pärjää pelkällä odottamisella. Näkyvyys ratkaisee enemmän kuin moni myöntää.

Kommentit (222)

Vierailija
161/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajilla on sähköpostissa oletuksena että kaikki viestit missä lukee "työhakemus" menee roskiin.

Vierailija
162/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa näitä samoja trolliavauksia päivästä toiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajilla on sähköpostissa oletuksena että kaikki viestit missä lukee "työhakemus" menee roskiin.

Keksi sitten muu otsikko.

Vierailija
164/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi aktivoituna sillä että lopettaa täällä vauva palstalla lusmuilun ja menisi itse tekemään töitä.🖕🖕

Vierailija
165/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin pääsee jos haluaa. Katselet 20km säteellä olevia firmoja ja menet paikan päälle. Kysyt onko pomo paikalla ja kerrot olevasi töitä vailla. Näin olen itse tehnyt aina ja jossain vaiheessa tärpännyt. Olen elämäni aikana ollut 4kk työttömänä.

M39

Näin se oikeassa elämässä menee.Sama juttu ,eikä päivääkään työttömänä kymmeniin vuosiin.

Vierailija
166/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LinkedIn-profiili kuntoon, CV teräväksi ja verkostot liikkeelle – tekosyyt voi jättää kotiin.

No sä voit jättää itsesi kotiin. Niin tyhmä ihminen että ihmettelen miksi kukaan sinua huolisi töihin. Kaikenlaisia idiootteja tämäkin maa pitää sisällään.

Vierailija
167/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos työttömät aktivoituisivat kaikki samana päivänä jättäen tttuen, asumistuentarkastuksen, harkinnanvaraisen tuen, maksusitoumushakemuksen ja muut mahdolliset, HE OSOITTAISIVAT että heissä on VOIMAA ja heidänkin asiaansa tulisi kuunnella ja toimia järkevällä tavalla tai saa sitä mitä kaiku vastaa. Jos asiat eivät parane jotain tarvitsee tehdä tälle umpihulluudelle joka Suomessa rehottaa nykypäivänä

Hyvä kun noin avoimesti uskallat kertoa olevasi hullu. Tosin kaikki tuon vuodatuksesi luettuaan osasivat arvata jo minkä sortin kaheli tapaus olet. Miten olisi lääkkeiden oton aika?!

Vierailija
168/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työttömät juurikin lähetä hakemuksia mutta suurin osa niistä hylätään? Töitä ei siis ole.

Vierailija
169/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat töihin älä jää odottamaan että joku löytää sinut itse etsi työnantajat ota yhteyttä lähetä avoin hakemus ja tee osaamisesi näkyväksi koska aktiivinen hakija rakentaa itse mahdollisuuksia siinä missä passiivinen odottaa niitä.

Vierailija
170/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat töihin älä jää odottamaan että joku löytää sinut itse etsi työnantajat ota yhteyttä lähetä avoin hakemus ja tee osaamisesi näkyväksi koska aktiivinen hakija rakentaa itse mahdollisuuksia siinä missä passiivinen odottaa niitä.

Oletko jossain suljetulla? 

Vierailija
171/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoivan naapurin huuto-oksennusyskökset

Vierailija
172/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi imettävät naiset eivät käytä imetyshuivia?

Vierailija
173/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV, AIDS, ebola, afrikkalainen sikarutto, pakolaiset, huijauskirjeet, rikollisuus... Keksiikö kukaan MITÄÄN hyvää mitä afrikasta on tullut?

Vierailija
174/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Wille Rydman nuorena maissilapsi? 

Kyllä. Julkinen salaisuus.

Vierailija
175/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩 

Vierailija
176/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän kannattaa lopettaa ajatus että työpaikan löytäminen tarkoittaa vain ilmoitusten selaamista parhaat mahdollisuudet voivat löytyä suoraan yrityksistä joten avoimia hakemuksia liikkeelle ja rohkeasti kysymään tarvitseeko joku juuri sinun osaamistasi

Pidä nyt se pääsi vihdoinkin kiinni. Suurimpaan osaan yrityksistä et pääse edes ovista sisään, mikäli et ole sopinut tapaamista jonkun kanssa.

Vierailija
177/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida olla ihan kartalla työttömien tilanteesta. Työnhakutaidoissa ja työhaluissa ei ole ongelmaa. Hakijoita on vaan valtava määrä verrattuna vapaisiin paikkoihin. Kannattaa seurata uutisia, niin pysyy ajan tasalla.

Vierailija
178/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LinkedIn-profiili kuntoon, CV teräväksi ja verkostot liikkeelle – tekosyyt voi jättää kotiin.

Mikä on LinkedIn ja CV? Ei minulla ole koskaan ollut kumpaakaan. Eikä tule olemaankaan, en ole koskaan itsestäni tehnyt mitään muutakaan profiilia nettiin. Olen ollut aina töissä.

Et tiedä mitä ne ovat, mutta tiedät ettei sulla sellaisia ole eikä tule olemaankaan :D

Niin en tiedä mitä ne sisältävät ja miksi? Olen aina ajatellut että sellaista käyttää vain johtoporras. Eikait normi työntekijöillä yleensä ole mitään CV tai LinkedIn juttuja?

Kaikkihan linkkaria käyttää ja cvt löytyy jopa mun lapsilta jotka on alle 14

Ok, va lkoroska.

Vierailija
179/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin pääsee jos haluaa. Katselet 20km säteellä olevia firmoja ja menet paikan päälle. Kysyt onko pomo paikalla ja kerrot olevasi töitä vailla. Näin olen itse tehnyt aina ja jossain vaiheessa tärpännyt. Olen elämäni aikana ollut 4kk työttömänä.

M39

Näin se oikeassa elämässä menee.Sama juttu ,eikä päivääkään työttömänä kymmeniin vuosiin.

Mikäli kyse on jostain hanttihommista, niin saattaakin toimia. Nykyisen työpaikan rekry kesti melkein 6 kk. Haastattelusta siihen hetkeen, että allekirjoitin työsopimuksen.

Vierailija
180/222 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnhaku alkaa vasta silloin kun rahat loppuvat ollaan jo pahasti myöhässä omaa osaamista kannattaa markkinoida jatkuvasti verkostoja rakentaa etukäteen ja pitää CV iskussa koska parhaat mahdollisuudet eivät aina odota työttömyysjakson alkua

Oletko jossain suljetulla?