Vihdoinkin sain asperger diagnoosin ja saa ihan luvan kanssa hakea eläkettä
Mites tuo käytännössä menee jos hakee suoraan eläkettä ilman sitä 300 päivän sairaslomaa? Pitäisi varmaan asperger ja lääkärin kuvaus epäsosiaalisuudesta ja se ettei koskaan ole ollut töissä painaa aika paljon hakemuksessa. Mitä työtä muka voi tehdä jos ei ole koskaan siihen kyennyt.
Kommentit (28)
Sinusta tulisi erinomainen aurausviitta tielaitokselle.
Vierailija kirjoitti:
Asperger diagnoosia ei ole enää olemassa joten olet trolli.
Kyllä asperger vielä toistaiseksi on olemassa. Suomessa ollaan vasta siirtymässä uuteen tautiluokitukseen, jossa sitä ei ole vaan on vain autismin kirjo.
Joo et saa eläkettä sillä perusteella, että olet aspergerin vuoksi työkyvytön etkä ole koskaan ollut missään töissä.
Usko pois, itse olen yrittänyt useamman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Miksi saisit eläkkeen? Aika erikoiset kuvitelmat, täytyy sanoa.
No toki kaiken järjen mukaan työkyvyttömän ihmisen pitäisi päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Näin se ei tietenkään käytännössä mene, mutta pitäisi mennä.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tuolla diagnoosilla työkyvyttömyyseläkettä saa.
Miksi ei saisi, kun tuttu sai pelkällä unettomuudella ja lievällä masennuksella
Koska ei saa.
Autismin kirjon ihmiset on tässä todella pahasti väliinputoajia, koska ovat usein työkyvyttömiä, mutta kyseistä diagnoosia ei hyväksytä työkyvyttömyyseläkkeen, sairauspäivärahan tai kuntoutustuen syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Asperger diagnoosia ei ole enää olemassa joten olet trolli.
On se yhä käytössä.
On kyllä tosi iso epäkohta, että työkyvyttömät autismin kirjon ihmiset ei pääse eläkkeelle.
Mitä järkeä siinä on, et ihmiset on vuosikymmeniä oikeasti työkyvyttöminä työkkärin listoilla työttöminä työnhakijoina ilman työnhakuvelvoitetta.
Mulla olisi sellainen käsitys, että virallisesti tosiaan ei vielä ole siirrytty vain tähän uuteen autismikirjon häiriö -diagnoosiin, eli on ihan lääkäristä kiinni, mikä diagnoosi papereihin tulee tällä hetkellä.