Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hpv 16 vertaistukea ja kokemuksia

Vierailija
18.08.2026 |

Minulla ollut hpv 16 positiivinen jo 3 vuoden ajan. Lievä solumuutos oli 3 vuotta sitten, se parani ja nyt taas uusiksi lievää solumuutosta. Hpv16 ollut siis positiivinen kaiken aikaa. 

Onko kellään kokemuksia että tuon viruksen olisi saanut vuosien positiivisuuden jälkeen negatiivikseksi? 

Muutenkin kertokaa kaikki kokemukset tähän virukseen liittyen 

Ja nyt siis kiinnostaa ainoastaan tämä 16. Ei muut virustyypit. Tämä on virustyypeistä käsittääkseni pahin ja sitkein eikä verrattavissa lainkaan esim kondylooma-tyyppeihin

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä näistä eri variaatioista, mutta mulla todettiin hpv yli 2 v sitten. Eilä oo tullut kutsua tarkistukseen että onko muutoksia. Todella paska terveydenhuolto. Itse en pelkää kyseistä virusta. Se rokote on pahempi. Mun läheinen oli aikoinaan siinä testiryhmässä ennen kuin sitä rokotetta alettiin väkisin tuputtamaan. Hän sai rokotteesta syövän jo alaikäisenä. Eli en todellakaan anna omille lapsille moista syöpärokotetta.

Vierailija
22/27 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teininä 90-luvulla cryo-hoidossa, se toimi. Jäädytyshoito. 

Vierailija
24/27 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ikäisille sitä ei ole ollut tarjolla. Nuorena en tiennyt koko hpv:sta mitään:(

Ap

Yksityiseltä rokotusklinikalta saat 9-valenttisen HPV-rokotteen vaikka heti.

Miksi kukaan ottaisi tuon aikuisena?

Oma hpv-testi negatiivinen aina ja puoliso sairastui HPV-positiiviseen syöpään. Tietenkin otin siinä kohtaa vielä aikuisena rokotesarjan.

Vierailija
25/27 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin niin aaaaaw että laitetaan tavaraa jakoon ja sitten ihmetellään seurauksia.

Sen voi saada vaan yhdeltä kumppaniltakin.

Kannattaa valita kumppanit paremmin.

Vierailija
26/27 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/27 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hpv16 40v. kontrolli papassa, pari vuotta poistettiin muutoksia ja seurattiin tilannetta. Sitten muuttui jo kohdunkaulan syöväksi ja kiireelliseen kohdunpoistoon 42vuotiaana, josta seurasi puolen vuoden komplikaatiohlvetti ja lopulta isompi leikkaus, kun sisäinen tulehtunut märkäpesäke poistettiin ja useampi kerta useita päiviä sairaalassa antibiootti tipassa ja 1kk suunkautta tupla antibiootit, sitten vielä antibioottiripuli, mutta lopulta kuntoon ja Hpv16 myös poistui. Säännöllisesti seurattiin pari-kolme vuotta ja nyt 51 v. ollut tyytyväinen ilman kohtua, kun lapset jo 25-30V. Vaihdevuosioireita vaan arvailen, kun ei ole vuotoja ollut kohdunpoiston jälkeen, kun munasarjat kuitenkin jätettiin. Mutta hpv 16 ei ole uusiutunut seurannassa edelleenkään. Tsemppiä sulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän