Inhoaako kukaan muu niitä kartonkisia lahjapusseja?
Ne ovat aika kalliita, joten niitä pitäisi säästellä kotona vuosikausia, ja niitä kertyy ja kertyy joka vuosi...
Miten te toimitte noiden kanssa? Sama koskee joidenkin vähän hienompien kauppojen pusseja. Ei niitä roskapusseinakaan voi käyttää.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Minä kerään näihin paperinkeräykseen menevät paperit ja ongelma poistuu sillä.
Ethän laita lahjakassia paperinkeräykseen? (kuuluu sekajätteeseen)
Meillä kierrätetään noita lahjakasseja aina uudestaan, aikuisia kun ollaan niin pysyvät siisteinä ja ehjinä. Jouluperinteenä on yksi metallinhohtovihreä kassi jokan on kulkenut jo vuosia edestakaisin äidin ja minun välillä :)
Niiden käyttö on paljon ekologisempaa kuin lahjapaperin. Samaa kassia voi käyttää vaikka kuinka monta kertaa. Ja onhan se paljon käytännöllisempi jos lahja annetaan kodin ulkopuolella ja lahjansaajan pitää kuljettaa lahja mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkinäiset ja revenneet kassit menee meillä sytykkeiksi pannuhuoneeseen.
eri
Jos on ehjä eikä tekstiä niin niitä voi antaa eteenpäin. Ei tarvitse itse ostaa.
Shoppailet liikaa. Ei niitä muuten kerry.
Vierailija kirjoitti:
Vähentäkäämme paperin käyttöä.
Sehän vähenee, kun saman kassin käyttää monta kertaa. 💡
Lahjakassi on tyylikäs lahjakääre. Vain joku lahjarasia on kauniimpi. Lahjapaperiin kääritty on rumin vaihtoehto. Ja lapsekkain. Lapset tykkäävät repiä lahjapaperit riekaleiksi. Minusta sitä vanhemmille on joku muu käärevaihtoehto asiallisempi.
Kauniit lahjakassit on parhaita. Niitä voi tosiaan käyttää vaikka mihin kotona lahjomisen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ehjä eikä tekstiä niin niitä voi antaa eteenpäin. Ei tarvitse itse ostaa.
Tämä. Saaja voi uusiokäyttää ja kierrättää kassin sujuvasti eteenpäin seuraavalle kun antaja ei kirjoita tekstiä siihen kassin sangassa kiinni olevaan pakettikorttiin vaan irrottaa sen ja kiinnittää erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö lahjakassit ärsytä ketään muuta? Suutuin taannoin, kun niitä oli noin kymmenen eri kokoista kaapissa viemässä tilaa, ja heitin kaikki pois. En ole kaivannut. Ap
Jos ei ole tarvetta niille, niin sitten voit heittää ne pois samantien ilman sen kummempaa suuttumista. Teet nyt ongelman sellaisesta asiasta, jonka ei tarvitse olla ongelma. Itse säästän, jos on nätti pussi, ja käytän sen uudelleen. Laitan muut pussit yhden isomman lahjakassin sisään. En ole ikinä kokenut tätäkään ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Shoppailet liikaa. Ei niitä muuten kerry.
Lahjakassi on eri kassi kuin se paperikassi jonka saat (nykyään usein pienellä maksulla) esim. vaateliikkeestä ostoksillesi. Ne ovat kirjaimellisesti paperia ja paljon ohuempia kuin lahjakassit. Usein ne on varustettu liikkeen logolla.
Pistän esineet joita en tarvitse roskikseen. Siellä ne eivät aiheuta mitään tunteita, hyviä eivätkä huonoja.
Uusiokäytän seuraavan lahjaan. Käteviä tuosta syystä.
Laita sinne vaikka parhaat kenkäsi. Tai neule. Tai villalankarullat, jos kudot sohvalla istuessa. Tai sohvapöydällä lojuvat lehdet.
Niihin voi laittaa monenlaista säilöön tai pois silmistä. Vain mielikuvitus on rajana.
Kyllähän niille voi keksiä vaikka mitä uusiokäyttöä.
Meillä iso tukeva lahjakassi mökillä metallinkeräysastiassa. Kätevä nykäistä sieltä ylös ja tyhjentää muovikassiin pois vietäväksi. Kotona vastaavat tiskialtaan aluskaapissa samassa tehtävässä.
Kaikenlaista pikkusälää voi säilöä erikokoisiin lahjakasseihin.
Varsinaisessa tarkoituksessaan tykkään lahjakasseista. Vaikean muotoinen lahjakin on helppo kääräistä silkkipaperiin ja panna kassiin, eikä tarvitse ähistä käärepaperien kanssa.
Varsinkin joulukasseja säästän ja kierrätän seuraaville seuraavana jouluna. Kivempi ojentaa lahja kuin jossakin marketin muovikassissa.
Kierrätän lahjakassit, mutta en takaisin samoille ihmisille. En haluaisi niitä, koska osaan ommella ja askarrella nätimpiä, mutta pihiys minussa käskee laittamaan saamani lahjakassit talteen. Onneksi keksin niille käyttöä, eikä yksikään minulle päätynyt lahjakassi jää pyörimään samojen ihmisten kesken.
YKsi tuttuni kierrätti lahjakassit niin repaleiseksi, että ne oli pakko heittää roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kuulu sekajätteeseen vaan pahvinkeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Saaja voi uusiokäyttää ja kierrättää kassin sujuvasti eteenpäin seuraavalle kun antaja ei kirjoita tekstiä siihen kassin sangassa kiinni olevaan pakettikorttiin vaan irrottaa sen ja kiinnittää erikseen.
Ja kestää käyttöä pitkään. Jouluna hirveä katsella kun sitä lahjapaperia yms kerty säkillinen. En ole kierrätysintoilija, mutta kierrätän ihan siksi koska tää pallo hukkumassa paskaan.
Säilytän vain Alkon pullopussukat jatkokäyttöä varten.