hallituksen päätösten vaikutukset: pienituloisimmat köyhtyvät, suurituloisimmat rikastuvat
Sosiaaliturvan leikkaukset ovat lisänneet pienituloisuutta ennakoitua enemmän. Veroratkaisut tuovat samalla lisää rahaa hyvätuloisille, kertoo Laboren tutkimus
Petteri Orpon (kok.) hallituksen leikkausten ja verotoimien kokonaisuus on alentanut väestön pienituloisimman ventiilin eli kahdeskymmenesosan tuloja keskimäärin 828 euroa vuodessa. Tämä on noin seitsemän prosenttia ryhmän tuloista.
Samaan aikaan tulohaitarin toisessa laidassa hallituksen päätökset ovat kasvattaneet väestön hyvätuloisimman ventiilin tuloja keskimäärin 2137 euroa vuodessa, eli vajaat kaksi prosenttia. Tämän joukon keskiansio on hieman yli 100 000 euroa vuodessa.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmetytä miksi sosiaalityön tutkimuksesta pitää leikata...
Hyvä huomio. M52
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä ylittää uutiskynnyksen? Luulisi kaikille olevan selvää, että oikeistohallitus tekee oikeistopolitiikkaa.
Kyllä. Sähkölämmitys asunnoilla ei ole mitään arvoa enää Suomessa
Puutalo-osake, missä sähkölämmitys.
EI KIITOS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa että väestöstä jo 3 alinta desiiliä elää melkein pelkästään tulonsiirtojen varassa. Eli eivät itse tienaa omia rahojaan.
10 prosenttia Suomen väestöstä elää toimeentulutuella tilastojen mukaan.
Eli on vähävaraista sakkia
Suurin tulonsiirroilla elävä väestöryhmä Suomessa on eläkeläiset, heitä on 1,6milj.
Muissa maissa ei vastaavaa luonnonvaraa ole. Heidän eläkkeidiinsä sekä tarvitsemiinsa palveluihin ei meillä nykyisellä työikäisten määrällä ole taloudellisia edellytyksiä. Eläkemaksut vievät jo nyt kolmasosan työssäkäyvän palkasta. Tämä vie palkkojen ostovoiman.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti alkaa työt maittamaan vähitellen.
Sinulle näyttää maittavan paska, kun koko ajan sitä jauhat.
Rivitalo-osake saunalla. En vuokraa, koska sähkölämmitys.
Kattokaapa minkä puolueen edustajat käyttää eniten valtion rahoja omiin taksi ja lento matkoihin,ja laskuttaavat oman auton käytöstä,kokoomuslaiset ja perussuomalaiset!
Vierailija kirjoitti:
Haluatko lisää veroja, sillä sitä ne demarit tekevät, nostavat veroja ja samoin vasemmiston!
Voitte te jo nyt veroja enemmän maksaa ilman Lindtmannia ja Koskelaakin. Korotatte vain veroprosenttia ja katsotte mitä jää käteen ja miltä tuntuu.
Jos haluat lisää leikkauksia, koska velkaa ei saa nostaa, niin lopettakaa kaikkien tukien nosto ja pärjätkää ilman. Sitten tiedätte mihin se velkaraha on mennyt. Eli kaikkiin tukiin, joita Suomessa jaetaan hyvin heppoisin perustein.
Kelan toimesta saadaan pyykkikoneet ja televisiot tänne tuleville, jotka myyvät ne uutena eteenpäin ja samaa tekevät suomalaiset köyhät, tehdään pimeää työtä, rahaa ei kassaan lyödä, nostetaan tukeja asumiseen ja samalla pimeänä vuokrataan kämppää muille. Sellasta se on Suomen tuilla eläminen.
Jos ei mielestäsi seuraavakaan hallitus saa velkaa nostaa, vaan säästää, niin älä äänestä demareita tai yleensä oppositiopuolueet, koska he aikovat perua leikkaukset ja maksaa suojaosaa osa-aikaisille. Pakko on ottaa velkaa tuplaten.
Orpopurra ottaa enemmän velkaa kuin mikään aiempi hallitus. Romahdutti työllisyyden ja köyhdytti kansan.
Purra ostanu valtion rahoilla kaikki fiskarssin SAKSET,,varaston tyhjäksi!
"pienituloisimmat köyhtyvät"
Sosiaalituilla elävät köyhtyvät, mikä on vain oikein. Toivon että hallitus selvittää ettei myös pienituloisimmat työtä tekevät köyhtyisi mukana.
Vierailija kirjoitti:
"pienituloisimmat köyhtyvät"
Sosiaalituilla elävät köyhtyvät, mikä on vain oikein. Toivon että hallitus selvittää ettei myös pienituloisimmat työtä tekevät köyhtyisi mukana.
Ihaninta on työttömyyden lisääntyminen ja asuntomarkkinoiden romahtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin Fiskarsin parturisakset ja leikkaan hiukset itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin Fiskarsin parturisakset ja leikkaan hiukset itse.
Ansiosidonnainen leikattiin niin ei ole enää rahaa kampaajalle.
Menisi köyhä rupusakki töihin niin ei tarvitsisi uli-uli-ulista.
SUAMI NOUSUUN !
Mun tuttavapiirissä kukaan työikäinen ei käy kampaajalla, ystävä tai jo aikuinen lapsi leikkaa heidän hiukset. Vain eläkeläiset käy kampaajalla.
Voi mikä yllätys että hallituksen lisätään tuloeroja ja rikastutetaan valmiiksi rikkaita-politiikka on lisännyt tuloeroja ja rikastuttanut valmiiksi rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavapiirissä kukaan työikäinen ei käy kampaajalla, ystävä tai jo aikuinen lapsi leikkaa heidän hiukset. Vain eläkeläiset käy kampaajalla.
Hiusvärit ostetaan ruokakaupasta ja ystävä laittaa värin kotona päähän.
Kaupasta hiusvärin saa 10 eurolla, kun kampaaj voisi ottaa värjäyksestä yli sata euroa.
Trollit luulevat aina kuuluvansa itse pärjääjiin.
Varmaan onkin vain omasta ahkeruudesta kiinni jos hyväpalkkaisia töitä on käytännössä mahdoton saada ja heti työttömyyden iskiessä muuttuu rupusakiksi jolla ei ole oikeutta omistaa mitään.
Mutta eihän SINULLE niin kävisi, eihän, olethan PÄRJÄÄJÄ
Miksi tämä ylittää uutiskynnyksen? Luulisi kaikille olevan selvää, että oikeistohallitus tekee oikeistopolitiikkaa.