Odotin 5 vuotta vaimoni sopivaa hetkeä lisälapsien tekemiselle, ja nyt hän sitten kertoi että ei haluakaan enempää enää...Olen neuvoton
Olen 38v ja vaimoni 34v. Ensimmäinen lapsemme on nyt 6-vuotias, ja hänen ollessaan 1v aloin puhumaan toisesta lapsesta, sillä olimme jo seurustelun alussa selvittäneet molempien lapsitoiveet. Molemmat halusivat "ainakin kolmea lasta".
Nainen sanoi 5 vuotta sitten että haluaa vielä odottaa jonkin aikaa ennen kuin yrittäisimme toista lasta. Ymmärsin häntä, ja tuota odotusta on nyt kestänyt siitä asti. Olen tuonut asian esille keskusteltavaksi isommin vähintään parin kuukauden välein, ja muutenkin vihjaillut paljon useammin.
Pari viikkoa sitten nainen sitten tiputti mieleni murskanneen pommin, kun kertoi ettei sittenkään halua enempää lapsia enää. Olin tietysti epäuskoinen ja kamalan järkyttynyt, sillä tuo on käännös aivan täysin päinvastaiseen suuntaan kuin mitä olemme koko ajan sopineet ja suunnitelleet. Olemme puhuneet ja riidelleetkin tästä asiasta paljon viimeisen parin viikon aikana, ja olen hieman ottanut etäisyyttä vaimooni.
Yksinkin tätä joudun pohtimaan lähes koko hereilläoloaikani. Joudunko minä tämän asian takia eroamaan? En voi kuvitella että millainen katumus minulla vanhemmalla iällä olisi, jos lapsilukuni jäisi vain yhteen tämän takia.
Oloni on kamalan petetty ja luottamukseni kaikkeen on horjunut pahemman kerran. Onko täällä kenelläkään mitään samankaltaisia kokemuksia? Kaipaisin jotain ulkopuolisia ajatuksia jotta saan perspektiiviä päätöksentekoon tämän asian suhteen...
Kommentit (13)
Eli kannattaa rikkoa sen ainoa lapsen elämä, tai ottaa riski siitä?
Missä suhteessa ero olisi ratkaisu? Montako lasta sulla olisi sen jälkeen?
Käy vieraissa tuuttaamassa joku pullukka paksuksi.
Vierailija kirjoitti:
Käy vieraissa tuuttaamassa joku pullukka paksuksi.
Sen jälkeekö ap saisi lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Edelleen yksi, ja potentiaalisesti enemmän parin vuoden päästä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Veikkaan kyllä että et olisi sen jälkeen yhdenkään huoltaja eli ei sulla olisi yhtään lasta vaikkakin biologisia jälkeläisiä ehkä. Jos dä (vain) niitä haluat niin miksi erota?
Kaikkea soopaa sitä tulee luettua....
Jos vaimosi ei anna sinun tehdä lasta jonkun muun naisen kanssa, eroa. Tulet muuten katumaan vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apVeikkaan kyllä että et olisi sen jälkeen yhdenkään huoltaja eli ei sulla olisi yhtään lasta vaikkakin biologisia jälkeläisiä ehkä. Jos dä (vain) niitä haluat niin miksi erota?
Lapset lakkaavat olemasta vanhempiensa lapsia kun ero tulee? Nyt en ymmärrä logiikkaasi
Höpön löpön.