Onko asunnossasi riittävästi kaappitilaa?
Jos ei niin mitä puuttuu? Minkä ikäinen asunto? Meillä on muuta kaappitilaa riittävästi (vaatehuonekin on), mutta eteisessä ei ole mitään kaappia. On vain kenkäteline ja pieni naulakko, eikä nämäkään kiinteitä vaan itse hommattu. 2000-luvun alun talo.
Kommentit (37)
Ilmeisesti ei siis ole ihan uusi ilmiö, jos kaappitilaa vähän, kun 50-60-luvuiltakin asuntoja joissa ei paljon kaappeja. Olen joskus lukenut nurinaa nykyajan asunnoista, että kaapit ”unohtuneet” tehdä. Joskus muinoin asuin 70-luvun yksiössä jossa vain eteisessä pari kaappia ja keittiössä muutama. Hyvin silloin mahduin kun oli niin vähän tavaraa. Nyt sitä on kerääntynyt ihan erilailla. Ap
On enemmän kuin tarvitsen. Itse asunto on 16m2.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ei siis ole ihan uusi ilmiö, jos kaappitilaa vähän, kun 50-60-luvuiltakin asuntoja joissa ei paljon kaappeja. Olen joskus lukenut nurinaa nykyajan asunnoista, että kaapit ”unohtuneet” tehdä. Joskus muinoin asuin 70-luvun yksiössä jossa vain eteisessä pari kaappia ja keittiössä muutama. Hyvin silloin mahduin kun oli niin vähän tavaraa. Nyt sitä on kerääntynyt ihan erilailla. Ap
Itse asun 60-luvun alun kerrostalossa ja täällä on todella paljon kaappitilaa. Voisin kymmenkertaistaa tavaramääräni ja silti jäisi tilaa kaappeihin. Iso vaattehuonekin löytyy.
Ei ole. Kirjat on vanhempien luona laatikoissa, kun ei mahdu kirjahyllyjä. Myös joitain muita tavaroita. Osasta pitäis luopua tsi hankkia isompi kämppä.
Yhtään kaappia ei mahdu enää :( Paitsi jos heitän mööpeleitä mäjelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asun 60-luvun alun kerrostalossa ja täällä on todella paljon kaappitilaa. Voisin kymmenkertaistaa tavaramääräni ja silti jäisi tilaa kaappeihin. Iso vaattehuonekin löytyy.
Mulla on vielä oma ullakko 60-luvun kaksiossa. Säilytystilaa on yli tarpeen reilusti.
Väittäisin, että 95% tapauksista ongelma ei ole kaappitilan määrä, vaan liiallinen tavaran määrä. Toki on sellaisiakin asuntoja kuin minun ensimmäinen oma kotini, jossa oli vain yksi kapea kaappi eteisessä ja allaskaapit keittiössä. Oli pikkaisen haastetta tavaroiden säilyksessä, vaikka olin parikymppinen opiskelija, jolla ei paljoa tavaraa ollut.
”Miksi olet muuttanut kämpään, jossa ei ole eteisen kaappeja, jos ne ovat sinulle olennainen osa kotia?”
Eivät ole mikään must have. Ja muutin tähän mieheni asuntoon. Ei ole niin iso asia, että siksi pitäisi poiskaan muuttaa. Täydellisiä asuntoja tuskin on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei eteisen kaappi pakollinen ole tai en sanoisi että sitä ehdottomasti tarvitsen, mutta olen jotenkin tottunut säilyttämään eteisessä ulkovaatteita. Naulakko on pieni, vain muutama per henkilö mahtuu. Kauden mukaan vietävä loput säilöön yläkertaan, jossa on meillä vaatehuone, joten ei ihan paras paikka ulkovaatteita siellä säilyttää. Ap
Mulla on liian vähän kaappitilaa, oon jatksnut sitä esim. muovilaatikoilla sängyn alle. Mutta iso eteinen, se on positiivista.
Ei ole, ja asuntoni on pieni yksiö.
Toinen talomme on vuodelta 1969 ja kaappitilaa on runsaasti, samoin varastotilaa. Toinen talomme on vuodelta 2016 ja yhtä lailla runsaasti kaappi- ja varastotilaa.
Ei. 60-luvun vanhusten asunto. Yksiö. Ei kaappeja. Inhoan avohyllyjä.
33 minuttia , vielä saisin olutta menkö vai enkö?
Meillä on tarpeeksi. Vaatehuoneen lisäksi on myös iso varastohuone, jossa kaappeja ja hyllyjä. Ja päälle tietty autotalli.
Ei todellakaan. 90-luvun asunto. Olen tehnyt yhdestä huoneesta varaston.
Tänne mahtuisi helposti toisenkin ihmisen tavarat. Kaksioksi hyvin runsaasti kaappitilaa. Ja kun minulla on vain vähän tavaraa on suuri osa kaapeista puolillaan tai kokonaan tyhjänä.