Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko asunnossasi riittävästi kaappitilaa?

Vierailija
16.08.2026 |

Jos ei niin mitä puuttuu? Minkä ikäinen asunto? Meillä on muuta kaappitilaa riittävästi (vaatehuonekin on), mutta eteisessä ei ole mitään kaappia. On vain kenkäteline ja pieni naulakko, eikä nämäkään kiinteitä vaan itse hommattu. 2000-luvun alun talo.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne mahtuisi helposti toisenkin ihmisen tavarat. Kaksioksi hyvin runsaasti kaappitilaa. Ja kun minulla on vain vähän tavaraa on suuri osa kaapeista puolillaan tai kokonaan tyhjänä. 

Vierailija
22/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei siis ole ihan uusi ilmiö, jos kaappitilaa vähän, kun 50-60-luvuiltakin asuntoja joissa ei paljon kaappeja. Olen joskus lukenut nurinaa nykyajan asunnoista, että kaapit ”unohtuneet” tehdä. Joskus muinoin asuin 70-luvun yksiössä jossa vain eteisessä pari kaappia ja keittiössä muutama. Hyvin silloin mahduin kun oli niin vähän tavaraa. Nyt sitä on kerääntynyt ihan erilailla. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On enemmän kuin tarvitsen. Itse asunto on 16m2.

Vierailija
24/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei siis ole ihan uusi ilmiö, jos kaappitilaa vähän, kun 50-60-luvuiltakin asuntoja joissa ei paljon kaappeja. Olen joskus lukenut nurinaa nykyajan asunnoista, että kaapit ”unohtuneet” tehdä. Joskus muinoin asuin 70-luvun yksiössä jossa vain eteisessä pari kaappia ja keittiössä muutama. Hyvin silloin mahduin kun oli niin vähän tavaraa. Nyt sitä on kerääntynyt ihan erilailla. Ap

Itse asun 60-luvun alun kerrostalossa ja täällä on  todella paljon kaappitilaa. Voisin kymmenkertaistaa tavaramääräni ja silti jäisi tilaa kaappeihin. Iso vaattehuonekin löytyy. 

Vierailija
25/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kirjat on vanhempien luona laatikoissa, kun ei mahdu kirjahyllyjä. Myös joitain muita tavaroita. Osasta pitäis luopua tsi hankkia isompi kämppä. 

Vierailija
26/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään kaappia ei mahdu enää :( Paitsi jos heitän mööpeleitä mäjelle.

Vierailija
27/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun 60-luvun alun kerrostalossa ja täällä on  todella paljon kaappitilaa. Voisin kymmenkertaistaa tavaramääräni ja silti jäisi tilaa kaappeihin. Iso vaattehuonekin löytyy. 

Mulla on vielä oma ullakko 60-luvun kaksiossa. Säilytystilaa on yli tarpeen reilusti.

Vierailija
28/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että 95% tapauksista ongelma ei ole kaappitilan määrä, vaan liiallinen tavaran määrä. Toki on sellaisiakin asuntoja kuin minun ensimmäinen oma kotini, jossa oli vain yksi kapea kaappi eteisessä ja allaskaapit keittiössä. Oli pikkaisen haastetta tavaroiden säilyksessä, vaikka olin parikymppinen opiskelija, jolla ei paljoa tavaraa ollut. 

Vierailija
29/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Miksi olet muuttanut kämpään, jossa ei ole eteisen kaappeja, jos ne ovat sinulle olennainen osa kotia?” 

Eivät ole mikään must have. Ja muutin tähän mieheni asuntoon. Ei ole niin iso asia, että siksi pitäisi poiskaan muuttaa. Täydellisiä asuntoja tuskin on. Ap

Vierailija
30/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eteisen kaappi pakollinen ole tai en sanoisi että sitä ehdottomasti tarvitsen, mutta olen jotenkin tottunut säilyttämään eteisessä ulkovaatteita. Naulakko on pieni, vain muutama per henkilö mahtuu. Kauden mukaan vietävä loput säilöön yläkertaan, jossa on meillä vaatehuone,  joten ei ihan paras paikka ulkovaatteita siellä säilyttää. Ap

Mulla on liian vähän kaappitilaa, oon jatksnut sitä esim. muovilaatikoilla sängyn alle. Mutta iso eteinen, se on positiivista. 

Vierailija
31/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole,  ja asuntoni on pieni yksiö.

Vierailija
32/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen talomme on vuodelta 1969 ja kaappitilaa on runsaasti, samoin varastotilaa. Toinen talomme on vuodelta 2016 ja yhtä lailla runsaasti kaappi- ja varastotilaa.

Vierailija
33/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 60-luvun vanhusten asunto. Yksiö. Ei kaappeja. Inhoan avohyllyjä.

Vierailija
34/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan metsään siellä on tilaa.

Vierailija
35/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 minuttia , vielä saisin olutta menkö vai enkö?

Vierailija
36/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tarpeeksi. Vaatehuoneen lisäksi on myös iso varastohuone, jossa kaappeja ja hyllyjä. Ja päälle tietty autotalli.

Vierailija
37/37 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. 90-luvun asunto. Olen tehnyt yhdestä huoneesta varaston.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme