Miten saa nopeimmin myytyä askartelutarvikkeet ja käsityötarvikkeet?
Ihan tuskastuttavaa yrittää myydä mitään noista. Olen yrittänyt myydä isoina satseina edullisesti, esimerkiksi kympillä laatikollinen. Erikseen paperiaskarteluja, lankoja, kankaita, muita askarteluja. Ei osta kukaan tai sitten aletaan tinkaamaan puolet hinnasta pois, halutaan poistaa setistä yksi pois ja toinen tilalle, älytöntä säätöä. Sitten kokeilin myydä yksitellen tai pienempinä 1-3€ setteinä. Hyvin harva ostaa koska välityspalkkiot ja postit. Ja silti noistakin hinnoista pitää saada puolet pois. Kaikki on hyväkuntoisia, lähes uudenveroisia tai täysin uusia, ei edes avattu myyntipakkausta. Itse olen käyttänyt niihin satoja euroja mutta nyt ei saisi pyytää edes kymppiä tai kahta.
Miten nämä saa myytyä?? Oisko vinkkejä antaa? En lahjoita.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kanssa aika valtava määrä vähän erikoisiakin askarteluvälineitä ja materiaaleja. En ole oikein saanut aikaiseksi niitä viedä jakoon vaikka kierrätyskeskukseen. Kerran vein, ja ne oli sitten myynnissä. Eli joku rohmuaa tavaroita muuhun kuin omaan tarpeeseensa.
no kierrätyskeskus kyllä myy saamansa tavarat!
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita kouluun/päiväkotiin/sekajätteeseen ja ole jatkossa ostelematta hölmöä krääsää.
ei se ole mitään krääsää kun niistä on tehty myytävää tavaraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse päädyin lahjoittamaan setteinä. Joka askartelijalla on eri maku, joten hyviä settejä on hankala koostaa. Jälkikäteen tuli runsaasti pyyntöjä lahjoittaa vielä päiväkotiinkin, mutta siinä vaiheessa kaikille tarvikkeille oli löytynyt uudet kodit facebookin kautta.
Olen kokeillut tehdä erilaisia settejä, kankaista yhteensopivia sävyjä, samoin papereista, langoista samaa laatua eli villalankoja, puuvillaa, sukka lankoja jne. Ei kelpaa kenellekään. Lankakerätkin 100g pitäisi myydä eurolla vaikka kaupoissa maksavat 4€/kpl (ja myyn täysiä keriä vyötteellä).
Kankaisiin en osaa ottaa kantaa, mutta tälläkin hetkellä uusia villalankoja saa 2 eur/kerä. Ne hintatietoisimmat, jotka etsivät langat kirppareilta tms., eivät suostu maksamaan uuden hintaa vanhasta. Toisekseen, tekijällä ei voi olla ajatuksena muun kuin villasukkaparin tekeminen, koska saman erän lankaa ei ole enää saatavilla kaupoissa.
Askarteluharrastus on hauska, mutta tavara tosiaan menettää arvonsa heti kun se on viety kaupan ovesta ulos. Olen itse ostanut paljon kauniita papereita, mutta eihän niillä ole mitään arvoa muiden kuin minun silmissäni...
Villalankoja voit jatkojalostaa villasukiksi ja myydä ne?
Vierailija kirjoitti:
Laitat jokaisen tuotteen erikseen myyntiin kuvauksen kanssa. Ihmiset ostaa sitten, mitä tarvitsee, ja koostaa itse setit tuotevalikoimasta.
Jos haluat tavaroista vaan eroon, pitää sinun myydä kaikki pois ja halvalla, ja ymmärtää, että ostaja tekee niillä, mitä haluaa - esim. myy eteenpäin voitolla.
Ei kyllä voimat riitä tehdä tuhansia ilmoituksia ja postittaa alle euron tavaroita. Halvalla nytkin myyn, todella halvalla mutta alle euron tavaroita en postita. Ostaja saa todellakin tehdä ostamillaan mitä haluaa, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Sellpyä.
ei siellävoi korunosia myydä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse päädyin lahjoittamaan setteinä. Joka askartelijalla on eri maku, joten hyviä settejä on hankala koostaa. Jälkikäteen tuli runsaasti pyyntöjä lahjoittaa vielä päiväkotiinkin, mutta siinä vaiheessa kaikille tarvikkeille oli löytynyt uudet kodit facebookin kautta.
Olen kokeillut tehdä erilaisia settejä, kankaista yhteensopivia sävyjä, samoin papereista, langoista samaa laatua eli villalankoja, puuvillaa, sukka lankoja jne. Ei kelpaa kenellekään. Lankakerätkin 100g pitäisi myydä eurolla vaikka kaupoissa maksavat 4€/kpl (ja myyn täysiä keriä vyötteellä).
Kankaisiin en osaa ottaa kantaa, mutta tälläkin hetkellä uusia villalankoja saa 2 eur/kerä. Ne hintatietoisimmat, jotka etsivät langat kirppareilta tms., eivät suostu maksamaan uuden hintaa vanhasta. Toisekseen, tekijällä ei voi olla ajatuksena muun kuin villasukkaparin tekeminen, koska saman erän lankaa ei ole enää saatavilla kaupoissa.
Askarteluharrastus on hauska, mutta tavara tosiaan menettää arvonsa heti kun se on viety kaupan ovesta ulos. Olen itse ostanut paljon kauniita papereita, mutta eihän niillä ole mitään arvoa muiden kuin minun silmissäni...
Olen neulonut sukkia, lapasia, huiveja, virkannut leluja ja peittoja. Mutta niistäkin saa vain lankojen hinnan niin ei ole mitään järkeä käyttää satoja tunteja vuodessa kun saa vain lankojen hinnan.
Mietin tuotakin että luuleeko ihmiset että myytävät on temusta ostettuja? Milläs sen todistat että suomalaisista verkkokaupoista kaikki on hankittu kun Kiinassa ne kuitenkin enimmäkseen on valmistettu? Langat tietysti Novitaa pääasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukantekijöitä on 100 tusinassa.
Onhan se vaikeaa kun kukaan ei osta.