Pieni mutta kiusallinen ongelma. Vanha koulukaveri.
Vanha luokkakaveri muutti tähän lähellemme. Hän pyysi minua aina luokseen käymään kun tulimme toisiamme vastaan. En ollut kovin kiinnostunut. Minulla on riittävästi tosiystäviä ja kavereita. En ehdi nytkään tapaamaan kaikkia riittävän usein. Kävin sitten lopulta kahvilla kun en luonnollisesti kehdannut millään kieltäytyä. Hän ei ole oikein sen tyylinen ihminen että haluaisin ystävystyä muutenkaan vaikka kaipaisin lisää kavereita. Yleensä en luokittele ketään sellaiseksi, jota en välitä tuntea, mutta nyt näin on.
Hän on pyytänyt nyt kaksi kertaa uudelleen kylään kun olemme tavanneet. Todella kiusallista. Miten nyt sitten kohteliaasti torjuisi kun viimeksi pyysi varmaan sitkeästi parikymmentä kertaa ennenkuin menin? Tosi lapsellista, mutta en nyt ihan suoraankaan kai voi sanoa, että anteeksi, minulla on jo liikaa kavereita?
Kommentit (9)
Ei haluaisi loukata toista, muttei millään jaksaisi/ehtisi kyläilläkään.
minkälainen ihminen tämä on? Mikset halua olla hänen kanssaan tekemisissä?
Eipä sitä oikein muuta voi kun valitella kiireitään. Tosin kotiäidille (mitä ainakin itse olen) se on vähän vaikeaa, kun luppoaikaa on vaikka muille jakaa =)
Perhe tarvitsee oman aikansa, työ omansa, sekä ystävät. Kaikenlaisille puolituttuja ei vaan ehdi tavata.
t. 3
Voit vältellä yhteydenpitoa. Hän voi tehdä jatkossakin aloitteet ja eiköhän ymmärrä ajan kanssa, kun aloitteita ei tule sinun puoleltasi. Voit tietenkin kysyä häneltä, että onko alkanut viihtymään uudessa asunnossa?, alueella? Aivan niinkuin naapurin kanssa jutellaan.. Kertoa alueen palveluista ym ja toivotella, että pian saisi tuttuja alueelta. Muuttiko kaukaakin? Tuttavapiirinsä jäi kauaksi?
Vierailija:
Minulla on riittävästi tosiystäviä ja kavereita. En ehdi nytkään tapaamaan kaikkia riittävän usein.Hän ei ole oikein sen tyylinen ihminen että haluaisin ystävystyä muutenkaan vaikka kaipaisin lisää kavereita.
... onko sinulla tarpeeksi kavereita vai ei? Toisessa kohtaa kun mainitset, että kaipailisit lisääkin...
En todellakaan kuvittele olevani häntä parempi, heh. Yleensäkin pyrin tutustumaan erilaisiin ihmisiin. Jokin hänessä kuitenkin on sellaista, mistä en pidä. Liika juoruilu tms..
Aikaa ei todellakaan ole liikaa. On suku, perhe, kaverit, ystävät ja piha ja koti hoidettavana. Haluaisin muutaman päivän viikossa oerheelle pelkästään, mutta mummitkin haluavat nähdä lapsiamme ja joka päivä melkein joku kaveri kysyy koska nähdään.
Täytynee jatkaa kohteliasta välttelyä (jos se nyt kohteliasta voi olla).
ap
joten mukavaa et tilanteesta saa. Sikäli harmi, että joillakin ei ystäviä, joillakin liikaa. Olet varmaan ihana ihminen!
Ihan kun kaikkien pitäisi olla kaikkien kavereita vaikka mitään yhteistä ei ole. Mua ei mikään niin inhota kun nämä pakko-hymy-pullakaveruussuhteet, joista ei saa mitään muuta kun pahan mielen kun tajuaa että omia juttuja on levitelty ympäri kyliä.
Kieltäydy systemaattisesti kohteliaasti alusta alkaen. Sinuna en menisi kahville ollenkaan. En muista nyt olitko jo ollut, mutta tämän jälkeen tervehdit vaan ja jatkat matkaa nopeasti ohi.
Mikä hänestä tekee sellaisen ettei ansaitse seuraasi?