Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa kokata ja hänellä ei ilmeisesti ole makuaistia

Vierailija
15.08.2026 |

Vähän kärjistetty otsikko, mutta totta kyllä. Mies pitää kokkailua harrastuksenaan, mutta ruoka ei oikein ole hyvää. Usein edes omasta mielestään. Joka ateria on runsaassa öljyssä paistettu ja mausteina mitä ihmeellisimpiä yhdistelmiä. Lähes joka ruuassa on yhdistelmä savupaprikaa, juustokuminaa, kurkumaa ja jauhettuja laakerinlehtiä (jauhaa itse). Ilman noita laakerinlehtiä ruoka voisi olla jopa ihan syötävää, ne on hyviä kokonaisena liemessä, mutta todella kitkeriä jauhettuna ja ruokaan lisättynä. Kaikki kasvikset on hiiltymispisteeseen saakka käristetty, ei mitään tuoretta tai napakkaa tai erillisiä kasvislisäkkeitä. Yleensä proteiini, kasvikset ja peruna/riisi/pasta on samassa padassa rasvassa lillumassa. Kaiken kruunaa runsaan sitruunamehun puristaminen lähes jokaisen ruokalajin päälle, eikä se tunnut sopivan oikein mihinkään. Osaa kyllä esim. grillata pihvejä tosi hyvin, mutta näitä ei maustetakaan kuin suolalla ja pippurilla.

Itse en oikein jaksaisi syödä tuollaista raskasta, tunkkaisesti maustettua ruokaa kovin usein. Olen itse oikeasti hyvä amatöörikokki ja teen ruuan parissa töitä. Kokkaisin ihan mielelläni suurimman osan ajasta. Jos ehdotan, että laittaisin ruokaa, mies oikein suuttuu, kun on nyt löytänyt kivan harrastuksen. Meillä on lapsia, joille isänsä tekeleet ei oikein uppoa. 

Koko harrastus alkoi siitä, että syötin lapsille eineksiä harrastuspäivinä, koska ruuanlaitolle ei nyt vaan aina ole aikaa. Hän nyt päätti, että lapset ansaitsevat parempaa, vaikka ne einekset silloin tällöin uppoaisivat paremmin kuin nämä keitokset.

Pääseekö tästä yli ilman massiivista parisuhdekriisiä? Tuntuu ihan naurettavalta riidellä tällaisesta. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ruoka, sen maku, terveellisyys ja suunnilleen oikea kaloripitoisuus ovat niin tärkeä asia, että jos järkipuhe ei auttaisi, tekisin omat ratkaisuni eli valmistaisin itse ruokani. Mies saisi syödä omia pöperöitään ja lapset valita, kumpaa syövät. 

Ruokahuolto on kyllä hyvällä suunnittelulla ratkaistavissa. Itse teen sunnuntaina ison satsin esimerkiksi jotain keittoa tai pataa, jota syödään alkuviikko. Mietin etukäteen viikon ruuat ja viikonloppuna tehdään kaikki tarvittavat ostokset  Pakastimeen teen esimerkiksi lihapullia. lasagnea ja moussakaa. Kunhan muistaa ottaa ajoissa sulamaan, niin seuraavan päivän ruoka on ratkaistu. 

Vierailija
22/22 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsekäs ja puusilmäinen mies, joka väittää

ruokiensa olevan maistuvia arkiruokia.

Juuri oikeasti maistuvia arkiruokia lapset syövät. Simppeleitä patoja ja keittoja, lihapullia, pastaa, perunamuusia, kaikkea tavallista. 

Ei niiden tarvitse olla tylsiä ja mauttomia, mutta maukas ei tarkoita mausteiden sekasotkua. 

Normaali vanhempi tajuaisi homman menneen metsään kun ruoka jää kasvavilta lapsilta syömättä. 

En kannata myöskään ketjussa esitettyä ideaa, jossa Ap laittaisi ruokaa lapsille ja itselleen ja mies jatkaisi maustekokeilujensa parissa. Hirveää rahan,-ja ajantuhlausta. Ei lapsiperheissä ole kumpaakaan haaskattavaksi asti.

Mies joko opettelee laittamaan tavallista arkiruokaa, jota kaikki syövät tai jättää keittiön suosiolla Ap:n hallintaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan