Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kivaa keksisi syksyä piristämään?

Vierailija
13.08.2026 |

Masentaa kun kesälomat ohi, säät viilenee ja tulee pimeää, arki pelkkää työssätarpomista. Mitä voisi keksiä piristämään ankeaa loppuvuotta ja talvea? Harrastuksiakin on, mutta kaipaan silti jotain uutta vaihtelua.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjota se internettii ja kuvittele että jotakuta kiinnostaa. Hanki toi elämä?

Vierailija
42/51 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syksy ole ankeaa. Vaihda asennetta, niin ei enää masenna. Ulkoile paljon. Huomaa kuinka ihmeellistä luonnon talveen valmistautuminen on. Samalla voi laskea omia kierroksia. Syksyllä ja talvella ei tarvitse jaksaa ja ehtiä kaikkialle. 

Mitä ihmeellistä on kuihtuvassa ja kuolevansa luonnossa ja samalla pitäisi itsekin alkaa toimimaan puoliteholla horroksessa?

Mä heräsin itse tähän muutama vuosi sitten lomamatkalla. Olin Pariisissa 6 viikkoa elo-syyskuussa ja oltiin kaverin kanssa bussilla menossa keskustaan. Ajtettiin metsän ohi ja katselin niitä valtavia lehtipuita. Niiden lehdet oli tummat ja väsyneet. Ne näytti juuri siltä, että olisivat halunneet levätä, mutta eihän siellä samalla lailla puutkaan varaudu talveen kuten täällä meillä. Mulle tuli oikeasti surku niiden surullisten puiden vuoksi. 

Täällä se luonto ei kuihdu ja kuole mihinkään. Se siirtyy lepäämään kesän yltäkylläisyyden jälkeen, ja talvellakin todellisuudessa "kuoren alla" tapahtuu ihan hirveästi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kynttilöitä ja pullo punkkua. Fiilistele 🍁🍷

Tai vastaavasti kirkasvalilamppu ja kotitreeniohjelma.

Vierailija
44/51 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin piristyn syksyä ja talvea kohden. Kevät ja kesä masentaa. 

Monilla mieken haasteiden kanssa kamppailevalla näin on.

Vierailija
45/51 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilu piristää antaa voimia arkeen.

Kun töissä ulkoilee joka päivä 2-4 tuntia niin vapailla eu aina sadesää houkuttele.

Vierailija
46/51 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta kauniita vaatteita, kenkiä ja asusteita. Käy hyvällä kampaajalla. Sisusta koti ihanan viihtyisäksi. Laita hyviä ruokia. Leivo kaikkea hyvää. Varaa kivoja matkoja, teatteri-iltoja, ravintolaillallisia, hotelliöitä yms. Lue hyviä kirjoja. Opiskele uutta kieltä ja varaa matka maahan, jossa saat käyttää sitä. Harrasta reipasta ryhmäliikuntaa, esim. Hyroxia.

Tässä vinkkejä, jotka toimivat minulla.

Kotisi taitaa pursuta tavaraa ja kaapit käyttämättömiä vaatteita.

Päin vastoin, laitan nopeasti kiertoon kaiken, mille ei ole käyttöä. Ostan itse paljon myös käytettynä. 

Milloin Suomessa ylikuluttamisen päivä olikaan. Joskus kevättalvella? 

Vierailija
47/51 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syksy ole ankeaa. Vaihda asennetta, niin ei enää masenna. Ulkoile paljon. Huomaa kuinka ihmeellistä luonnon talveen valmistautuminen on. Samalla voi laskea omia kierroksia. Syksyllä ja talvella ei tarvitse jaksaa ja ehtiä kaikkialle. 

No kyllä tämä vain osalle on. Mitään lomia ei ole työssäkäyvällä ikuisuuksiin, vaikka kuinka ulkoilisi ja vaihtaisi asennetta.

Illat ja viikonloput. Sä oot tympeä. Sulla ei varmaan ole edes kavereita saati seksiä.

Minulla ei ainakaan ole seksiä paitsi oman käden kanssa mutta ehkä vielä joskus 

Terv: Pentti Karvonen 

Vierailija
48/51 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kunnon kahvinkeitin jolla teet Espressoa, Capuccinoa tms.

Oikeasti nautinnollisisa kahvihetkiä.

Vierailija
49/51 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tämä vain osalle on. Mitään lomia ei ole työssäkäyvällä ikuisuuksiin, vaikka kuinka ulkoilisi ja vaihtaisi asennetta.

Illat ja viikonloput. Sä oot tympeä. Sulla ei varmaan ole edes kavereita saati seksiä.

seksi , yliarvostettu

kaverit, p:stä

Vierailija
50/51 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene konserttiin tai esitykseen. Konserttisaleissa ja teattereissa on paljon viihdyttävää ja hauskaa ohjelmaa. Se on piristänyt omaakin syksyä kun käy katsomassa jonkun hyvän musiikkiesityksen tai saa nauraa jotain komedianäytelmää katsoessa. Tosi hyvä juttu!

Vierailija
51/51 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikolle uusi pano. Minä ainakin aion tehdä näin ja käydä setämiehiä läpi niin paljon kuin pimpsukka ja suu kestää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi