OrpoPurran uusin työttömien kurjistus:2 kuukauden työttömyyden jälkeen iso leikkaus – koskee joka toista etuuden saajaa
Satojen eurojen pudotus koskee suurta työttömien joukkoa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa laittaa linkki tällaisiin aloituksiin?
Etkö osaa itse hakea mitään tietoa. Mitä olet tehnyt netissä. Jos osaat käyttää tietokonetta, opettele tiedonhaku, siihen on nykyään monia välineitä.
"Puolet ansiopäivärahaa kesäkuussa saaneista sai etuutta alennetun määrän porrastuksen takia, tiedottaa Työttömyyskassojen Yhteisjärjestö (TYJ).
Porrastus alentaa etuuden tasoa työttömyyden keston perusteella.
51 prosentilla etuutta vähennettiin porrastaen.
Keskimäärin ansiopäiväraha pieneni noin 330–440 euroa kuukaudessa. Alkuvuoden aikana etuus oli siis porrastuksen jälkeen bruttona keskimäärin reilu 1 300 euroa kuukaudessa.
TYJ:n toiminnanjohtaja Aki Villman. Kuva: TYJ
TYJ:n toiminnanjohtaja Aki Villmanin mukaan vaikutus etuustasoon on huomattava ja se koskee hyvin laajaa joukkoa."
Sama Ilta-Sanomien juttu, linkki edellisessä kommentissa
Tuo on törkeää että ansiosidonnaisen kesto on pudotettu piip lyhyeksi. Sillä halutaan sitä ettei ihmiset liity liittoihin ja sitten jos ei ole liittoja niin palkat voidaan sanella helpommin. Eli tarkoitus on ajaa ensin liitot alas ja sitten palkat alas.
Ansiosidonnaisen porrastus ei kuitenkaan ole mikään uusi asia vaan ollut voimassa noin 2 vuotta. Älä pelottele.
Kokoomus on työläisten paras ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen porrastus ei kuitenkaan ole mikään uusi asia vaan ollut voimassa noin 2 vuotta. Älä pelottele.
Perskokkareet ja ei-kristilliset ovat julmia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Punapropagandaa
Purra on persu, oikeistolainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punapropagandaa
Purra on persu, oikeistolainen.
Nii on. Ja lindtman punikki. Ja nää sen jutut samanlaista paskanjauhantaa ku Otto-Wille Kuusisella 1918.
Vierailija kirjoitti:
Punapropagandaa
Jos sun mielestä faktat on punapropagandaa, olet ääliö
Ei sitten voi maksaa vuokraan. Pitää kai muuttaa vankilaan kun ensin olen murhannut jonkun politiikon.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on työläisten paras ystävä.
Orjuuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten voi maksaa vuokraan. Pitää kai muuttaa vankilaan kun ensin olen murhannut jonkun politiikon.
Mää autan
Vierailija kirjoitti:
Mika Moring venyttelee sun pyllynreikää siel sit
Huoh. Jos vain tyhmät työttömät tajuaisivat MENNÄ TÖIHIN!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punapropagandaa
Jos sun mielestä faktat on punapropagandaa, olet ääliö
minä olen persu. faktat on propagandaa jos ne on mun ideologiaa vastaan. OLE HILJAA JA MENE TÖIHIN!
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Jos vain tyhmät työttömät tajuaisivat MENNÄ TÖIHIN!!
Miksi olet palstalla? MENE TÖIHIN!
Mikä siinä on niin vaikeaa laittaa linkki tällaisiin aloituksiin?