Miksi suomessa määrätään jo sitäkin että mitä ihmisen pitää syödä
Jo ruoan syömistäkin määräillään että mitä tulee syödä ja mitä ei ja lampaat tottelee paniikissa?
Minä ainakin pistän suuhuni sitä mitä huvittaa ja mieli tekee.
Missään muualla maailmassa ei ole tämmöistä junttilaa kuin suomi ja määräileminen
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mikä on suosituksen ja määräyksen ero?
En tiedä, olen typerys.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Liian vaikea kysymys palstatrollille.
Jaa, kysyisin, että miksi koet sen määräilemisenä? Ei kukaan ole estämässä sinun leikkeleiden ostamista millään tavalla. Ne ovat suosituksia, joita voi noudattaa halutessaan. Tuntuu, että et nyt oikein erota asioita toisistaan.
Minä aion lisätä lihan syömistä. M39
Siksi,koska olemme todella lihavia ja täysin väärät ruokatottumukset. Jo lapset syötetään lihaviksi..ja se maksaa sairauskuluina paljon.
Ei määrätä.
Ravintosuosituksia on toki ollut jo pitkään. Ilmeisesti ensimmäisen maailmansodan jälkeen on tullut ravintosuositukset. Sitä ennenkin toki ravintosuosituksia oli ja julkaistiin, mutta ei "viralliselta" taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iigorille se on vaikea paikka, suositus ei ole kulttuurissa tunnettu termi.
Suositus ei ole määräys. Itse kukin noudattaa tai on noudattamatta.
Eihän tämä useimpiin toki vaikuta voi ostaa edelleen mitä tahtoo, mutta esim. laitoksissa olevat vanhukset saa entistä köyhempää ja huonommin sulavaa ruokaa kiitos näiden "suositusten".
"Määräyksiä" on ollut aina. 1700-luvulla papit, nuo aikansa auktoriteetit, saarnastuolista opettivat perunanviljelyä ja kehottivat siihen. Pulavuosina "määrättiin" keräämään sieniä ravinnon jatkeeksi. Vanhoissa keittokirjoissa opastetaan, miten taitava emäntä ottaa huomioon kansantalouden tilan ja käyttää rasvana voita sillloin kun sen vienti sakkaa, ja kun vienti alkaa taas vetää, vaihtaa margariiniin. Pohjois-Karjala -projekti 70-luvulla, jne.
Ei kukaan mitään ole määrännyt. Sinua viisaammat ovat antaneet suosituksensa eikä sinun ole pakko uskoa ja voit tappaa itsesi hitaasti huonoilla elintavoilla. Valitettavasti se vaan kuormittaa verorahoilla maksettua terveydenhuoltoa täysin turhaan mutta eihän itsekkäät mulkut sellaisesta ole koskaan välittäneet.
Ap on keskiverto persu, joka ei ymmärrä mistään mitään... Näitä palstalla riittää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä useimpiin toki vaikuta voi ostaa edelleen mitä tahtoo, mutta esim. laitoksissa olevat vanhukset saa entistä köyhempää ja huonommin sulavaa ruokaa kiitos näiden "suositusten".
Joo tosiaan, suosituksistahan se johtuu eikä siitä, että pihistellään pennejä. Ei kun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oltaisiin putlerin valtakunnassa niin se tarkottaisi samaa asiaa,suositus on pakotus.
pitääkö mun taas tappaa tää, miksi kukaan muu ei tee sitä
Naiset päästetty valtaan jotka täynnä dominoiva jezebelhenkiä, riivattuja. Alkaa näkyä vaan liikaa kaikessa, tavallisetkin tollukat huomaa ja hätkähtää. Onneksi NATOa palkattu jo valmiiksi pelle-eliittiä suojelemaan.
Heitä suojellaan, rahvas saa taas kohta pettuleipää ja korviketta korsussa.
Eihän sitä pyramidia ole pakko noudattaa? :D En ole koskaan noudattanut. Jos noudattaisin vatsavaivat olisivat pahat ja olisin niin turvonnut koko päivän etten saisi mitään tehdyksi.Syön siis rauhassa siten kuin vatsalle sopii.