Yleisurheilun EM-kilpailut 2026
Kisat alkoivat huonolla uutisella, Elina Lampelan kausi on ohi. Emilia Kangas aloitti kuulakarsinnan hyvällä työnnöllä, mutta ei yrittänyt karsintarajaa. Molemmat ruotsalaiset varmistivat finaalipaikan.
Kommentit (1168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä näillä suomen urheilijamiehillä sekä valmentajilla on nuo järkyn näköiset partahaivenet? Niin nolon näköistä, hävettää...
Kenellä siellä parta on?
En ole sama, mutta Topi Parviaisella ainakin on jonkunkaiset viiksen haivenet.
Olen ollut täysin mukana kotikatsomossa. Miksi selostus sanoi, että Röhler heitti pidemmälle kuin Parviainen ja perään kamala itku, että Suomelta ei heittäjää finaalissa. Lopputuloslistassa kuitenkin Parviainen mukana, Röhlerillä lyhyempi tulos eikä mukana. Kuka oli kännissä, selostus vai minä?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut täysin mukana kotikatsomossa. Miksi selostus sanoi, että Röhler heitti pidemmälle kuin Parviainen ja perään kamala itku, että Suomelta ei heittäjää finaalissa. Lopputuloslistassa kuitenkin Parviainen mukana, Röhlerillä lyhyempi tulos eikä mukana. Kuka oli kännissä, selostus vai minä?
Röhlerin heitto hylättiin vähän jälkijunassa.
Vierailija kirjoitti:
Var-tuomari / ylituomari diskvslifioi röhlerin heiton vasta muutaman minuutin viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Röhler heitti pidemmälle, mutta sitten huomattiinkin että oli astunut heittonsa yli ja heitto hylättiin. Hänen paras voimaan jäänyt heittonsa oli lyhyempi kuin Parviaisen.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä ole ollut täysillä mukana jos et edes tuota kuullut tai ymmärtänyt.
Alisa Vainio tuo sunnuntaina toisen kultamitalin Suomeen jos ei jalat ramppaa
Lahjoja ja mahdollisuuksia on, pää ei kestä: Tervo, Salminen, Helander, Heltelä (ajoittain).
Ei mitään mahdollisuuksia oikeasti mitaleille milloinkaan edes fyysisesti, mutta jatkaa vain, koska muustakaan ei rahaa saa: Junnila, Andersson, Pulli, Blomquist, Kujanpää, Lakka (nyt sai hyväpalkkaisen duunin) jne.
Taistelijoita, itsensä likoon pistäviä: Kosonen, Mononen, Vainio, Heltelä (ajoittain).
Mielenkiintoinen seurattava: Aino Suni (1500 m), pari vuotta sitten juoksemisen tosissaan kuuleman mukaan aloittanut, kovaluonteinen kilpailija. En muista, milloin olisin viimeksi nähnyt suomalaisen juoksijan, jonka ohi mennään kymmenen metriä ennen maalia, ja joka ei anna periksi ja joka voittaa.
Ja tuo Helander taitaa olla aika vaikea ihminen (tai sitten oikeasti laiska ja tyhmä), koska sillä tuntuu valmennussuhteet jäävän erittäin lyhyiksi. Takoo päätään seinään. Kerta toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olit ja olet edelleenkin kännissä, jos et ymmärtänyt kisoista joita ilmeisesti katsoit yhtään mitään.
Hiuskarvan varassa oli nyt Suomen tuhoutuminen.
Joku varmasti hyppäsi jo parvekkeelta?
Orastava nousukausi saa sittenkin tulla nurkan takaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Vilma Heltelän pitänyt tuoda tänään se järjestyksessä toinen kulta? Aliisalla on tosiaan myös erittäin hyvät saumat, jos vaan kaikki menee kohdilleen - maratonilla ehtii tapahtua monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Vilma Heltelän pitänyt tuoda tänään se järjestyksessä toinen kulta? Aliisalla on tosiaan myös erittäin hyvät saumat, jos vaan kaikki menee kohdilleen - maratonilla ehtii tapahtua monenlaista.
Miksi puhut menneessä muodossa, kun finaali on vasta ensi yönä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut menneessä muodossa, kun finaali on vasta ensi yönä?
Kyllä vaan, mutta etkö sinä lukenut kommenttia johon vastasin? Edellinen kommentoi, että Aliisa Vainio tuo sunnuntaina suomen toisen kultamitalin ja minä siihen, että eikös Vilma Heltelän pitänyt tuoda toinen. Eli se oli heitto edelliselle "mihin unohdit Vilman". Muistan kyllä vallan hyvin, että naisten seiväs finaali on tänä iltana.
Thomas Röhler ja Parviainen ovat menossa oluelle. Röhler, 34, on opettanut Parviaista, 19, vuonna 2018 leirillä Tanhuvaaran urheiluopistolla.
https://www.iltalehti.fi/yleisurheilun-em-2026/a/45822795-59d0-4d9a-b8d…
Röhler on tosi sympaattinen kaveri, kilpaillut aina mielellään Suomessa ja julkaissut Instassaan paljon kuvia Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sit tänään kahden mitalin päivä!
Jos Suomea tarkoitat niin seiväshypyssä on mahdollista. Mikä toinen on?
Ilona tietysti!
Keihäslegenda Tero Pitkämäki saapui torstaina Alexander Stadiumille lipun ostaneena katsojana, muistikuviensa mukaan toisen kerran elämässään.
Valmentaja-akkreditointia ei ollut kaulassa, vaikka Pitkämäellä on ollut merkittävä rooli Wilma Heltelän tiimissä keväästä 2025 saakka.
Rahan takia yrittäjänä työskentelevä Pitkämäki ei työhön tarttunut; motiivit olivat toiset.
– Wilmalta en ole kertaakaan laskuttanut mitään, mutta hänen valmennustuestaan olen saanut Urheiluliitolta jotakin.
Alustavasti Pitkämäki ja Heltelä ovat tapailleet näkymää, jossa fysiikkavalmentaja jatkaisi tukena ainakin Los Angelesin olympiakisoihin saakka.
Pitkämäellä on yhteistyölle ihan konkreettinenkin tavoite.
– Haluan nähdä, kun Wilma hyppää viisi metriä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä suomalaisia miehiä vaivaa kun ei tule mistään mitään? Suomalaisen yleisurheilun menestys on nykyään täysin naisten varassa.
Pelaamme kaikki jääkiekkoa, jossa olemmekin maailman eliittiä.
Tänään upeita finaaleja tulossa, naisten seiväshypyn ja 3000 m estejuoksun lisäksi mm. miesten 800 m (kovaa vauhtia tulossa), miesten kiekko (pitkiä heittoja tulossa) ja 10-ottelun päätöslajit (sen ikoninen 1500 m on aina yhtä mahtava). Hieno ilta tulossa!
En muista. Muistan hänet vain Saga Vannisen valmentajana.