Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luultiin antaneemme lapselle kaunis kansainvälinen nimi, mutta lapsi kertoikin nyt että hän ei tykkää yhtään nimestään.

Vierailija
07.08.2026 |

Nimi, joka on ruotsalaisperäinen, eikä tuu ihan jokaisella vastaan. Sen takia haluttiin antaa sellainen, koska sukunimikin on ruotsalaisperäinen. 

Nyt lapsi sanoi, että perinteisempi suomalainen nimi kuten Kimmo tai Matti olisi ollut parempi. Että hän ei tykkää yhtään nimestään.

Höh, nyt harmittaa. Silti sanoin, että vaihtakoon sen sitten itse johonkin parempaan, jos nykyinen ei kelpaa. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tarinaasi ap. Sun nimi on Ulla, joka tarinan kehitti.

Vierailija
2/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benjamin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi varman juu haluaisi olla Kimmo tai Matti eli samanniminen kuin muiden isoisät.... 

Vierailija
4/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noel

Vierailija
5/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kiva tarina mutta olisit laittanut Kimmon ja Matin tilalle Eetun ja Onnin 

Vierailija
6/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi varman juu haluaisi olla Kimmo tai Matti eli samanniminen kuin muiden isoisät.... 

Kyllä. Näin hän sanoi. Ap

Vierailija
7/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aviossa ulkolaisen miehen kanssa, minä halusin antaa ulkolaisen nimen mutta 18v poika vaihtoi suomalaisen nimen ja mun sukunimen. 

Vierailija
8/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan lapsenne tullutmurrosikään? - Murrosiässä kun lapsi voi viiemsitään haluaa  kyseenalaistaa ja vaatia perusteluita kaikelle sille, minkä itse on kuvitellut ja uskonut olevan vain lapsen parhaaksi. Lapsi ikäänkuin testaa kuinka lujassa nämä asiat on samalla kun alkaa tehdä  omia päätöksiä ja valintoja, jotka eivät meitä kalkkiaksia aina ni-in miellytä...., kuten ei meidän omat valintamme häntä

Uskovainen mies

Vierailija
9/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimet on aina makuasia. Voi olla pahastikin ristiriidassa vanhempien kanssa. Onneksi voi vaihtaa.

Vierailija
10/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyyyyyyy en tykkääääääääää

- se lapsesi

Vierailija
11/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon itse kyllä koska halusin jostain syystä vaihtaa sukunimeni teininä äidin suvun nimeen. En tykännyt perheemme sukunimestä yhtään, vaikka se oli sellainen hyvin normaali ja yleinen, tyyliä Virtanen. Äidin sukunimi taas oli... No, vähemmän kaunis ja normaali, siis tyyliä Alarönttönen. Eikä ollut siis mikään eroperhe tai ongelmia vanhempien kanssa, aivoni pitivät tuota vain tosi hyvänä ideana murrosiän hormonimelskeessä.

En tiedä mikä mielenhäiriö minulla oli. Onneksi tuo päähänpisto meni ohi ennen kuin täytin 18. :D

Vierailija
12/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ymmärrettävää. Suomenkieliset nimet osataan kirjoittaa oikein koska niiden lausuminen vastaa kirjoitusasua. Ruotsinkieliset nimet poikkeuksetta lausutaan eri tavalla kuin kirjoitetaan. 

Vierailija
13/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gööran

Vierailija
14/14 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä on äidinkielesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi