Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetushallitus haluaa että lapset lähtee kouluun pyörällä mutta miksi koulut ei hommaa runkotelineitä?

Vierailija
06.08.2026 |

Koulujen pihat on tiettävästi ongelmallisia koska sieltä varastetaan paljon pyöriä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä muka kielletään 1.-2. luokkalaisia kulkemasta pyörällä kouluun. Tällöin nämä tottuvat kulkemaan bussilla tai vastaavalla, eivätkä pyöräile kouluun myöhemminkään. Karhunpalvelus.

Vierailija
2/7 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mielenkiintoinen ongelma ja tuplaantuu maalla.

Koulukyydit suunnitellaan siten, että suurimmalla osalla on 2-4 km matkaa pysäkille, sinne tullaan siis kapeaa piennarta henkensä kaupalla ajellen, mutta pysäkillä ei ole pyörille mitään telinettä tms., johon pyörät saa kiinni. Sieltä on helppo käydä nappaamassa hyvinkin 10 pyörää peräkärryyn eikä vastuussa ole muut kuin lapsi. Sama toistuu itse koululla, ei pyörätelineitä ja iso osa lapsista pyörillä tulee. Ei valvontakameroita, ei koulun vastuuta ja helppo käydä hakemassa irtopyörät Latviaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikaan yhtäkään pyörää ei varastettu vaikka ei ollut telineitä ja aitoja.

Vierailija
4/7 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä muka kielletään 1.-2. luokkalaisia kulkemasta pyörällä kouluun. Tällöin nämä tottuvat kulkemaan bussilla tai vastaavalla, eivätkä pyöräile kouluun myöhemminkään. Karhunpalvelus.

Se ei ole kielto, se on suositus. Riippuu täysin, missä koulu sijaitsee. En minäkään Helsingin keskustassa antaisi 1-2-luokkalaisen pyöräillä kouluun…

Vierailija
5/7 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukyydit suunnitellaan siten, että suurimmalla osalla on 2-4 km matkaa pysäkille, sinne tullaan siis kapeaa piennarta henkensä kaupalla ajellen, mutta pysäkillä ei ole pyörille mitään telinettä tms., johon pyörät saa kiinni. Sieltä on helppo käydä nappaamassa hyvinkin 10 pyörää peräkärryyn eikä vastuussa ole muut kuin lapsi. Sama toistuu itse koululla, ei pyörätelineitä ja iso osa lapsista pyörillä tulee. Ei valvontakameroita, ei koulun vastuuta ja helppo käydä hakemassa irtopyörät Latviaan.

Kuinkas monta tällaista peräkärrylistä pyöriä on kadonnut koulujen pihoilta?

Kaikki koulut missä olen ollut, on varustettu jollakin pyörätelineellä. 

Vierailija
6/7 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pyöriä. Ne varastetaan tai tuhotaan kuten takit, puhelimet, lenkkarit ym.

Vierailija
7/7 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas monta tällaista peräkärrylistä pyöriä on kadonnut koulujen pihoilta?

Kaikki koulut missä olen ollut, on varustettu jollakin pyörätelineellä. 

Viime vuonna yhden pikkukaupungin kolmesta koulusta lähti jokaisesta kuormallinen. Yhdessä koulussa oli valvontakamera, kuvissa aikuisia miehiä huomiotakeissa, varastettu pakettiauto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi