Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi mikset käytä polkupyörää arkiliikkumiseen?

Vierailija
06.08.2026 |

Fillari on aliarvostettu liikkumismuoto. Jopa vähän isommassa kaupungissa sillä voi hoitaa pitkälti kaikki arjen asiat.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ei oo tekosyitä moiseen. Mun Jopo onmtaas kerran hajonnut, se kuuluisa takakumi. Se ei kestä mitään. Enkä saa ostaa uutta, parempaa pyörää !!!! Kiitos äitini valheet. Se luulee, et mä mukamas heittelen sitä soraa tielle, mitä näkyy talvisin, kun on liukasta. En se mä ole. 

Vierailija
22/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa bensiini, kiitos Purran <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei taida koskaan olla edes asunut "vähän isommassa kaupungissa". Ei mulla muuta.

Jep. Minä asuin 3 vuotta vähän isommassa kaupungissa jenkkilässä eikä kukaan siellä kyllä pyöräillyt muuten kuin kuntoillakseen.

Vierailija
24/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei taida koskaan olla edes asunut "vähän isommassa kaupungissa". Ei mulla muuta.

En ole ap,. Asun isossa kaupungissa- jos nyt sellaisesta voi Suomessa puhua.. Hoidan kaikki asiat polkupyörällä. Talvella mieluummin kävellen. Vältän julkisten käyttöä ja autokin on mökkimatkoja varten. 
Meillä on niin paljon pyöräteitä, että pitää olla melkoinen tohelo jos ei osaa niissä kulkea. Jos pelkää skuutteja ja muita tötöilijöitä, niin fillarissa on vakivarusteena kello ja sitä saa/pitää soittaa tarvittaessa. Tai tarvittaessa hidastaa omaa vauhtiaan, jos se estää törmäämästä muihin, Ei siis tämän vaikeampaa!
Meillä päin  pyöräillään myös töihin 15-25 km seuraavaan isoon kaupunkiin. 

Vierailija
25/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörän satula aiheuttaa virtsaummen miehillä. Ei ole vielä keksitty hyvää satulaa, eikä stepperimallin polkupyörää, jolloin ei tarvitse istua.

Vierailija
26/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tekosyitä vaan syy. Kilometrin kävelymatka on monin verroin tehokkaampaa liikkumista kuin pyörällä rullaaminen. 

Pyöräni myös varastettiin lukitusta tilasta kauan sitten, enkä ole uutta viitsinyt varkaille ostaa. 

Vierailija
27/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin avaat kaksi-kolme lukkoa, pujotat vaijerit pois pinnojen välistä ja sullot ne laukkuun tai pyöränkoriin kiinni. Tai avaat vain yhden lukon, mutta raahaat fillarin pyöräkellarin portaita ylös. Sitten lähdet polkemaan ylämäkeen autojen joukossa tai vastakkaiseen suuntaan yksisuuntaista pyörätietä, ellet halua kahteen kertaan ylittää tietä parin sadan metrin takia. Rouhittu asvaltin reuna pakottaa hyppäämään pois pyörän selästä, ellet halua kaatua, varo myös sporakiskoja, spandex-miehiä ja leveästi kulkevia seurueita. Tästä ei mennäkään, koska työmaa, ja kiertotie epäselvästi kartalla. Jatkoreitti löytyi, mutta äkkiä pyörätie katkeaa, etkä näe, missä sen kuuluisi jatkua. Siis autojen joukkoon ajamaan. Aja ihan suoraan, älä horjahda yhtään, tai vieressä väijyvä hermokimppu kiihdyttää päällesi.

Perillä etsit tolppaa, johon saada pyörä kiinni ja yrität mahduttaa pyörän ahtaaseen koloon. Polkimet kolhaisevat ikävästi pohkeeseen. Kun vihdoin olet saanut lukot kiinni, hiki on päässä ja laukunhihna tarttunut viereiseen fillariin. Osa ostoksista jää kauppaan, koska et saa niitä kulkemaan turvallisesti: reppuun ja pyöränkoriin ei kovin paljon mahdu. Kauppakassit odottavat maassa, kun taiteilet lukot taas auki, yrität saada ne mahtumaan täyteen kauppakassiin ja ujutat pyörän ahtaasta kolostaan. Sitten yrität saada pyörän pysymään pystyssä, kun asettelet kassia koriin. Yksi kassi on kuitenkin laitettava sarveen roikkumaan, mikä tekee kotimatkasta kovin huteraa, kun kassi heiluu ja lyö vuoroin sinua ja pyörää. Alkaa sataa. Kotipihassa taas kassit maahan ja pyörä telineeseen. Reppu täytyy tietenkin myös laskea märkään maahan, koska et se selässä mahdu kiinnittämään lukkoja. 

Ai miksi käyn asioilla kävellen tai ratikalla?

Vierailija
28/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytänpäs! 🤠

Vierailija
29/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi herätä vieläkin aikaisemmin aivan liian aikaiseen aamuvuoroon. Erittäin fyysisen työvuoron jälkeen ei meinaa riittää voimia myöskään polkea takaisin.

Vierailija
30/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen mieluummin.

Vierailija
31/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul ei oo tekosyitä moiseen. Mun Jopo onmtaas kerran hajonnut, se kuuluisa takakumi. Se ei kestä mitään. Enkä saa ostaa uutta, parempaa pyörää !!!! Kiitos äitini valheet. Se luulee, et mä mukamas heittelen sitä soraa tielle, mitä näkyy talvisin, kun on liukasta. En se mä ole. 

Minä uusisin renkaat. Panosta kunnolla ja osta ne Marathon Plussat.

Vierailija
32/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekosyykehari poistoon

Vierailija
33/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua vaurioittaa sukukalleuksia M33v

Vierailija
34/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua vaurioittaa sukukalleuksia M33v

Kuinka vanhoja ne sukukalleusfillarit on? Ihanko Aatamin aikaisia?

Vierailija
35/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiliikkumiseni on kahdeksan ihmisen ruuat ja muut asiat, siksi en käytä feeloa

Vierailija
36/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole vaihtanut vielä kumeja pyörään. Saattaa räjähtää kesken matkan. 

Vierailija
37/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tekosyitä vaan syy. Kilometrin kävelymatka on monin verroin tehokkaampaa liikkumista kuin pyörällä rullaaminen. 

Pyöräni myös varastettiin lukitusta tilasta kauan sitten, enkä ole uutta viitsinyt varkaille ostaa. 

Tämä. Kilometri tasaisessa maastossa pyörällä ei vaadi oikein minkäänlaista ponnistelua vs. Reipas kävely.

Vierailija
38/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa herätä niin aikaisin, että pyöräilisi 30 km suunta

Vierailija
39/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen vain aurinkoisella kesäkelillä. Auton käyttömukavuus on muulloin ylivoimainen.

Vierailija
40/45 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö fillarointi ole merkki siitä että kannattaa kommunismia? Esim Timo Soini käyttää puheissaan usein termiä "Polkupyörä-kommunistit"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän