Kuka maksaa maatiaiskissasta 800 -1000 e ?
Näkyy olevan suht kovat hinnat torissa.
Oman kissan sain vuonna 2001 ilmaiseksi, tuotiin vielä ovelle asti.
Kommentit (24)
Varautukaa siihen kissan hoitokuluihin myös kunnolla, sellainen 1000 € puskuri yllättäviin eläinlääkärikuluihin per vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan noista pennuista haluttiin eroon.
Enää ei taida tulla niin kauhesti kotikissoille näitä yllätys-/vahinkopentueita, eikä ole tarjollakaan niinikään paljoa kissanpoikia. Kissat tavallisesti nykyään steriloidaan nuorina, ellei ole erikseen tarkoitus juurikin pennuttaa. Vaikka kissa ulkoilisikin vapaana, niin pentuja ei sitten tule.
Kysynnän ja tarjonnan laki, että hintaa pyydetään.
Mutta onhan tuollanen hinta jo mielestäni silti ahneutta. Toisaalta ne eläinlääkärimaksutkin on nykyään tosi kalliita, että ehkä ihan hyvä, että vain varkkaammat ottaa lemmikkejä...
Eläinsuojasta kun ottaa kissan ja antaa kodin sille, niin tekee hyvä teon ja taitaa maksaa satasen tai pari. Tuollainen hinta mielestäni ok. Ihan hyvä ettei ihan ilmaisia ole, niin harkitaan vähän sitä lemmikin ottamista tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Itse otin kissanpennun aikoinaan löytöeläinkodista ja se maksoi n. 100 e. Toisaalta 1000 e on aika pieni summa mitä kissan pitämiseen on mennyt. Viimeisin lääkärikäynti oli 1500 e. Itse olen sitoutunut kissan pitämiseen ja hoito maksaa mitä maksaa. Hyvä jos kissan ottaminen siis vaatii varallisuutta.
Vai niin. Että herraväelle vain kissat. Dorka.
No mikä sinusta on oikea ratkaisu? Se että kissan saa ilmaiseksi, mutta ei ole varaa hoitaa? Liian moni on lopettanut kissan sen takia, ettei ole varaa maksaa lääkärikäyntiä. Toisaalta kenenkään ei tarvitse maksaa tuota 800-1000 e, kun maatiaisen saa taatusti halvemmallakin, jos vähän jaksaa nähdä vaivaa.
Oli sitä ennen varaa kun oli kunnalliset pieneläinlääkärit. Turha syyttää yksittäisiä ihmistä ultrakapitalismista.
Otan osaa tuosta Hgistä.