Maksoin itse kuukauden ja päällekkäisen vuokran ja Kela ei avusta!
Maksoin yleistuen rahalla yhden kuukauden vuokran ja sitten sain lainaa päällekkäiseen vuokraan ja nyt muka en saa noita rahoja takaisin Kelasta?!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksoit kahta vuokraa samaan aikaan? Tyhmää.
Koska muuten ei pysty muuttamaan koska asunto menee nopeasti
Vierailija kirjoitti:
Vähän pakko maksaa jos meinaa tavaroita pitää jossain. Suurin osa sopimuksista alkaa kuun 1. päivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossu on minulle aina maksanut päällekkäiset vuokrat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän pakko maksaa jos meinaa tavaroita pitää jossain. Suurin osa sopimuksista alkaa kuun 1. päivä
Miksi et neuvotellut vuokranantajan kanssa, että aloitat sopimuksen vasta kuukautta myöhemmin? Niin minä olen aina tehnyt.
Hmm. Miksi Kelan pitäisi maksaa sinulle useamman paikan vuokrat?
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossu on minulle aina maksanut päällekkäiset vuokrat.
ehkä jos muutat halvempaan, minulle vain sanottiin että siihen ei heru tukea jos muuttaa "mukavuussyistä"
No voi. Sinun olisi pitänyt ymmärtää, että Kela maksaa vain yhteen asuntoon tukea. Sait kuitenkin muutettua, nyt sitten työnhakuun niin saat lainat kuitattua palkkarahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et neuvotellut vuokranantajan kanssa, että aloitat sopimuksen vasta kuukautta myöhemmin? Niin minä olen aina tehnyt.
Olen yrittänyt mutta ne asunnot menevät aina jollekin toiselle ja näin ollen en koskaan pystyisi muuttamaan. Sanoi että meni heti kuun vaihteessa. Miksi vuokranantaja odottaisi jotakin toista vuokralaista jos jo toinen pystyy heti muuttamaan?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poiika sai sopimuksen 15 pv alkavaksi, puolen kuun vuokra niin oli 2 asuntoa yhtä aikaa ja kaksi viikkoa aikaa muuttoon, hyvin onnistui. Onnistui tietenkin kun uusi asuntokin oli tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
No voi. Sinun olisi pitänyt ymmärtää, että Kela maksaa vain yhteen asuntoon tukea. Sait kuitenkin muutettua, nyt sitten työnhakuun niin saat lainat kuitattua palkkarahoilla.
Ei nykyään noin vain saa työpaikkaa. Jos et tätä ymmärrä olet ehkä jostain 50/60-luvulta
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutat?
Levoton asuinalue
Mene töihin, sillä tavalla elintaso nousee.
Eihän nyt kela ennenkään ole kenenkään lainoja maksanut. Olisit hakenut sen tuen etukäteen niin et olisi tarvinnut lainaa, joka on nyt lainaa ja lainoja kela ei maksa. Ei se minunkaan asuntolainaa koskaan maksanut eikä hyväksynyt menoksi toimeentulotuessa.
Päätöksessä on aina valitusosoitus. Tee asiasta valitus jossa vaadit sen maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poiika sai sopimuksen 15 pv alkavaksi, puolen kuun vuokra niin oli 2 asuntoa yhtä aikaa ja kaksi viikkoa aikaa muuttoon, hyvin onnistui. Onnistui tietenkin kun uusi asuntokin oli tyhjä.
Niin, sillä(kun)kävi tuuri. Myös poikani sai muuttaa puolessa välin kuuta kun sopi edellisen asukkaan kanssa.
Mutta kun edellä kirjoitti.
"Suurin osa sopimuksista alkaa kuun 1. päivä"
Mulle maksoi kun asuin Turussa ja muutin Helsinkiin niin maksoi 3kk molempien kaupunkien vuokrat. Unohdin irtisanoa toisen asunnon :D