Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi palkasta säästöön 811 €, alkaa olla jo ihan hyvä summa omasta mielestä :)

Vierailija
05.08.2026 |

Excelöin tulot ja menot joka kuukausi ja lasken budjetin niin että käyttötilille jää vain 370 € ja kaikki muu menee (eri tarkoituksien) säästötileille.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus nuorempana niin hyvän työn että palkka oli nettona 4000 euroa. Säästöön jäi 10 vuoden ajan 2500 euroa kk. Asuin yksiössä jonka vuokra oli alle 400 euroa. Muutenkaan en rahaa kuluttanut. Olin tehtaalla töissä, mutta tehdas lopetettiin. Mulla oli oikeasti 300000 euroa säästössä. Menin sitten toisiin töihin palkka oli 1000 pienempi ja tein sitä työtä joku 8 vuotta kunnes tuli korona ja sekin työ loppui. Voin elää huoletonta elämää nykyään. Sain myös paljon rahaa perintönä kun äitini kuoli. Sain siltä omakotitalon mutta jouduin myymään sen koska se oli liian iso noin 160 neliöinen ja tontti oli 7000 neliöinen. Sain talosta paljon rahaa.

Vierailija
22/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sivustahuutelijana on aika hauska seurata sijoituskeskusteluita ja säästämisaihetta. Ihan salatiedettä.

Laitan itse joka kuukausi laskujen jälkeen n. 30e mobilepay-lippaaseen ja joudun nostamaan sen pois aina kuukauden viimeisenä viikkona jolloin rahaa ei ole enää yhtään. Tavallaan yritän siis säästää, mut tavallaan en.

Jatkakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sivustahuutelijana on aika hauska seurata sijoituskeskusteluita ja säästämisaihetta. Ihan salatiedettä.

Laitan itse joka kuukausi laskujen jälkeen n. 30e mobilepay-lippaaseen ja joudun nostamaan sen pois aina kuukauden viimeisenä viikkona jolloin rahaa ei ole enää yhtään. Tavallaan yritän siis säästää, mut tavallaan en.

Jatkakaa.

Mulle ainakin se on ollut iso pelastus kun tajusin jakaa kaikki laskut vaikka lasku tulisikin kerran vuoteen. Samaa teen kaupassa että ostan esim. tarjouksesta dödöä suoraan useamman purkin kuin että pitäisi hakea normaalihinnalla useammin.

Vierailija
24/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

811 euroa on hyvin säästetty jos bruttopalkka on 2 tonnia mutta veikkaan, että aloitajalla se on jotain ihan muuta?

Itse laitoin reilu 3 tonnin palkasta 1800e joka kuukausi säästötilille, se ei monelta onnistu.

Nyt tuo ei ole enää mahdollista kun nettopalkka on siinä 950-1050e välissä, joten ei jää kuin jotain 250-300e per kuukausi ylimääräistä säästöä.

Vierailija
25/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa.

Mulle ainakin se on ollut iso pelastus kun tajusin jakaa kaikki laskut vaikka lasku tulisikin kerran vuoteen. Samaa teen kaupassa että ostan esim. tarjouksesta dödöä suoraan useamman purkin kuin että pitäisi hakea normaalihinnalla useammin.

Säästämisessä on tosiaan se hyvä puoli, että voi ostaa paljon silloin kuin halvalla saa.

Vaikkapa pesuaineet kaikkinensa ovat erittäin hyvä esimerkki siitä, niitä ei oikeasti tarvitsisi ostaa koskaan normaalilla hinnalla, sillä niitä vilahtelee alennuksissa sen verran usein.

Vierailija
26/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun on asuntolainaa, ajatus säästämisestä on jotenkin hähmäinen. Tuntuu siltä, että kaikki liikenevä kannattaisi käyttää lainan maksuun. 

Vierailija
27/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

811 euroa on hyvin säästetty jos bruttopalkka on 2 tonnia mutta veikkaan, että aloitajalla se on jotain ihan muuta?

Itse laitoin reilu 3 tonnin palkasta 1800e joka kuukausi säästötilille, se ei monelta onnistu.

Nyt tuo ei ole enää mahdollista kun nettopalkka on siinä 950-1050e välissä, joten ei jää kuin jotain 250-300e per kuukausi ylimääräistä säästöä.

Brutto on 3000.

Vierailija
28/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa.

Säästämisessä on tosiaan se hyvä puoli, että voi ostaa paljon silloin kuin halvalla saa.

Vaikkapa pesuaineet kaikkinensa ovat erittäin hyvä esimerkki siitä, niitä ei oikeasti tarvitsisi ostaa koskaan normaalilla hinnalla, sillä niitä vilahtelee alennuksissa sen verran usein.

Ja ihan samaan tapaan kävin hamstraamassa Cittarin tarjous- Kulta Katriinat kuten muutkin :D

Vierailija
29/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin vanhan halvan auton käyttöön ja kuukausierät ja pakkokasko loppui ja säästöä tuli yli 400r/kk, eli 5 tonnia vuodessa.

Lisäksi uudessa oli paljon enemmän kaiken maailman antureiden aiheuttamia varoitusvaloja ja aina sai olla jotain korjaamassa.

Vanhoissa ei myöskään arvo alene käytännössä lainkaan, eikä kalliita huoltoja tarvitse tehdä, vie kaatopaikalle ja hakee toisen tialle jos huonosti käy, mutta eipä ole näin vielä monien vuosien aikana koskaan käynyt.

Vierailija
30/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirryin vanhan halvan auton käyttöön ja kuukausierät ja pakkokasko loppui ja säästöä tuli yli 400r/kk, eli 5 tonnia vuodessa.

Lisäksi uudessa oli paljon enemmän kaiken maailman antureiden aiheuttamia varoitusvaloja ja aina sai olla jotain korjaamassa.

Vanhoissa ei myöskään arvo alene käytännössä lainkaan, eikä kalliita huoltoja tarvitse tehdä, vie kaatopaikalle ja hakee toisen tialle jos huonosti käy, mutta eipä ole näin vielä monien vuosien aikana koskaan käynyt.

En kaupungissa edes tarvitse autoa vaan hetken omistettuani möin pois kun huomasin miten paljon sen ylläpito syö rahaa, jo pelkät parkkipaikat kotona ja työpaikalla ylittivät sen mikä nyt menee bussikorttiin jonka senkin ostan aina vuodeksi kerrallaan (siirtäen joka kk 46 € bussikorttisäästötilille). Jos tulee tarpeita, vuokraan erikseen mutta hyvin toimii myös kotiinkuljetus esim. Ikeasta tms.

Vierailija
31/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun on asuntolainaa, ajatus säästämisestä on jotenkin hähmäinen. Tuntuu siltä, että kaikki liikenevä kannattaisi käyttää lainan maksuun. 

Ja tässä TUNNE pettää aivan täysin. Nimenomaan asuntovelkaisena ei kannata niitä kaikkia rahoja tunkea seiniin kiinni. se vie talouden joustavuuden kokonaan pois. Nimenomaan kannattaa sijoittaa likvideihin kohteisiin niin kauan kuin riskikorjattu tuotto > lainan korko. Sekun menee niin että Sijoitusten tuotto > asuntolainan korko > tilin korko. 

Eli typerintä on samaan aikaan säästää määrättömästi tilille (hätäpuskurin ylittäviä summia)

toiseksi typerintä on maksella halvinta mahdollista luotto pois etukäteen, ja tuhota joustavuus taloudellisesti. 

Fiksuinta on sijoittaa likvideihin kohteisiin, joissa on hyvä tuotto-odotus. Näin saa niitä pääomatuloja ja arvonnousua sijoitukselle, nettovelkaisuus laskeen nopeammin kuin ylimääräisiä lyhennyksiä tekemällä JA rahaa on yllättäviin menoihin yms käytettävissä niistä sijoituksista. 

Vierailija
32/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain säästöön n.200 euroa, lasken pakollisiin menoihin myös ruokakulut.

Tuo 800 euroa on jo melkoisesti.

Vierailija
33/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa.

Eihän ne pesuaineet normaalistikaan kalliita ole! Tarjouksia on jatkuvasti, joten jos jonkin sentin haluaa pesuaineissa säästää, niin tarjouksesta löytyy. Eikä tarvitse hamstrata varastoon!

Vierailija
34/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeeni on nettona 1450e/kk.

Säästöön jää joka kuukausi 1250e!

Vierailija
35/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeeni on nettona 1450e/kk.

Säästöön jää joka kuukausi 1250e!

Aika vaatimattomasti. Palkkani on nettona 3880€, säästöön jää joka kuukausi 4760 €. 

Vierailija
36/36 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kunnon summan saan säästettyä. Onneksi olkoon! Tuosta kannattaisi jossain vaiheessa alkaa jo ihan sijoittaa rahastoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi