Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon käytätte S-ryhmään rahaa vuodessa, jos saatte oikeasti merkittäviä bonuksia?

Vierailija
04.08.2026 |

Saan keskimäärin 3 euroa kuukaudessa ja ostan melkein kaiken S-ryhmältä paitsi jotain yksittäisiä tuotteita Lidlistä tai K-kaupasta. Menee joku plus minuus 200 € kuukaudessa S-ryhmälle. Olen kuullut joidenkin saavan useita kymmeniä tai jopa sata euroa bonusta.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta on ollut s-kortti ja bonusta on tullut n. 10e vuodessa.

Höpö höpö.

Vierailija
82/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähentänyt paljon S käyttöä perusteettoman Israelboikotin vuoksi. 

Minäkin ja moni lähipiiristä. Ei herätä luottamusta S-ryhmän nykyinen touhuilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna käytettiin S-ryhmän ostoihin 14 800 euroa, edellisenä vuonna 17 300 euroa. Silloin tuli ihan mukavasti bonuksia. Tänä vuonna on käytetty noin 600 euroa. Bonuksia ei ole juurikaan tullut, mutta kun olen laskenut ruoka- ja kotitaloustarvikkeiden kuukausittaisia ostoja, niin tämän vuoden aikana rahaa on mennyt n. 2-5% vähemmän kuin kahtena edellisenä vuotena, huomioiden niinä vuosina saadut bonuksetkin.

Citymarketin ja K-supermarketin henkilökohtaisilla ja yleisillä alennuksilla ja K-ryhmän hinnanalennuksilla meidän perheen kauppalaskut ovat olleet siis jopa alemmat kuin aiemmin S-kaupoissa. Osasyynä on ollut myös se, että nyt meillä menee myös vähemmän pois heitettäväksi, tuotteet ovat keskimäärin laadukkaampia. 

Samanlainen kokemus meidänkin perheellä. K-kauppoihin siirtyminen ei ole nostanut kauppalaskuja, mutta tuotteet ovat laadukkaampia ja miellyttävämpiä. Siksi aiotaan jatkaa K-kauppojen asiakkaana myös jatkossa.

Vierailija
84/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla perheetön 

Vierailija
85/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen 12 kuukauden sisällä mulle on maksettu bonuksia ja ylijäämäpalautusta yli 1700 euroa. Joo, mieluummin ottaisin tilanteen jossa mulla ei mene sinne rahaa enkä saisi bonuksiakaan. Pääosin ruuasta, bensasta ja vakuutuksista nuo tulee. Rahaa menee niihin vaihtelevasti 1300-2000 euroa kuussa. 

Missä maksetaan ylijäämäpalautusta?

Vierailija
86/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamalla silmälasit, Silmäasemalta, kahdet yksien hinnalla, saa hyvät bonukset

Vierailija
87/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mon8 kerää vuoden bonukset ja niillä kustantaa joulun menoja.

Vierailija
88/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ”poonus”-systeemi on täyttä kusetusta. S-ryhmä tekee ihan samanlaista raakaa liiketoimintaa kuin Kesko tai Lidl, ja silti yksinkertainen väki kuvittelee asioivansa omistamassaan kaupassa. ”Poonukset” on hinnoiteltu tuotteiden hintoihin.

Kesko maksaa voitot osakkeenomistajille (ja kauppiaat ottaa miljoonatuloja). S palauttaa tuon omistaja-asiakkaille. Lidl vie voitot saksalaiselle perheelle.

Vierailija
89/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen 12 kuukauden sisällä mulle on maksettu bonuksia ja ylijäämäpalautusta yli 1700 euroa. Joo, mieluummin ottaisin tilanteen jossa mulla ei mene sinne rahaa enkä saisi bonuksiakaan. Pääosin ruuasta, bensasta ja vakuutuksista nuo tulee. Rahaa menee niihin vaihtelevasti 1300-2000 euroa kuussa. 

Missä maksetaan ylijäämäpalautusta?

Aika monessakin paikallisessa osuuskaupassa. Itse asioin KSO:n kaupoissa ja täällä on maksettu ylijäämänpalautusta jo vuosia. Tänä vuonna jopa nostivat sitä prosenttia. 

Vierailija
90/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bonukset on vähän sama kuin veronpalautus. Ihminen saa omia rahojaan takaisin ja hyppii onnesta.

Saa halvimmat ruuat ja muut ostokset, lisäksi osuuskauppa siirtää puhdasta rahaa asiakkaan tilille joka kuukauden 10. päivä. Ei huono.

Ilman bonuksia ne olisivat vielä halvempia. Et taida olla ihan penaalin terävämpiä kyniä?

Osuuskunnassa ylijäämän (voiton) jako omistajalle jaetaan sen mukaan, paljonko palveluita käytät.

Keskossa ne tilitetään osakkeenomistajalle sen mukaan, montako osaketta omistat.

Lidlissä sama kuin Keskossa paitsi että osakkeet ovat saksalaisella perheellä.

Ei sen kummempaa. Voit laittaa kynät takaisin penaaliin.

Vierailija
91/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaan osuukauppakaan ei jostain syystä maksa ylijäämäpalautusta, olen minäkin harkinnut osuuskaupan vaihtoa!

Tosin eipä tuolla enää ole niin väliä, koska asioimme enemmän Lidlissä ja K-kaupassa, täällä S-kauppojen hevi-osaston tuotteet ihan kuraa (pahaa ja heikkolaatuista, nahistunutta jne.) ja leivät hyllyssä aina(!] huonolla päiväyksellä jne. Lidlin hevi-osasto HYVÄ ja edullinen, CM taas on laajemmin valikoimaa mitä Prismassa (ihan joka tuotteessa, mutta esim. oliivit ja vastaavat).

Bonuksia kertyy jonkun verran tankkauksesta ja koska lähikauppa on Sale, samoinmostin myös silmälasit, mutta se sattuman kauppaa kun sukulanen tuolla töissä, sain hyvät edulliseen hintaan.

Oma työpaikkani lopetti bonus-yhteistyön, koska sen rahan maksaa ASIAKKAAT. Eli jos sinulla on asia firmassa X mistä saat bonusta, sitä ei maksa "osuuskauppa", vaan firma X veloittaa sinulta esim. 100e/kk ja sitten tuluttaa tuosta summasta S-ketjulle sen "bonuksen" ja nuo on firmojen  katteissa huomioitu...! Mutta moni tekee yhteistyötä, koska "bonus-uskovaiset" joita on yllättävän paljon, ostavat vaikka lantaa säkissä tai maksavat tuotteesta X ylihintaa  jos siitä saa BONUSTA..!

Vierailija
92/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mutta ne on pakollisia menoja jotka keskitän s-ryhmään. Saan bonusta kännykkäliittymästä, vakuutuksista, hammaslääkäristä ja autohuollosta. Näiden päälle sitten ostokset prismasta ja autontankkaus. Vuodessa kertyy s-bonusta 400€. 

M39

Vierailija
93/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen 9 kk:n aikana K-ryhmä on vienyt markkinaa S-ryhmältä. Monessa taloudessa on siis laskeskeltu, että rahalle saa K-kaupoista parempaa vastinetta ja ostoksia on siirretty sinne. Itsekin olen näin tehnyt ja aika moni ystäväpiiristänikin. 

https://www.kaupantila.fi/kesko-q2-2026-molemmat-paatoimialat-kasvavat-…

Joo vievät tehokkaasti rahasi. Herkkuja mielen määrin. Ma taas bonarit melkein 90 euroa. Ikinä en vaihda K-ryhmään. 

Asiakas on aina oikeassa ja ostaa itselleen parasta/sopivinta. Jos 30-50 tuhatta on vaihtanut S-ryhmän kaupoista K-ryhmän kauppojen asiakkaaksi, niin eivät he voi olla väärässä. Mutta sinulle selvästi S-ryhmän kaupat ovat parhaita. Pysy sinä siis siellä. 

Vierailija
94/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä sen ketjun palveluja lainkaan.

Vierailija
95/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkanmaan osuukauppakaan ei jostain syystä maksa ylijäämäpalautusta, olen minäkin harkinnut osuuskaupan vaihtoa!

Tosin eipä tuolla enää ole niin väliä, koska asioimme enemmän Lidlissä ja K-kaupassa, täällä S-kauppojen hevi-osaston tuotteet ihan kuraa (pahaa ja heikkolaatuista, nahistunutta jne.) ja leivät hyllyssä aina(!] huonolla päiväyksellä jne. Lidlin hevi-osasto HYVÄ ja edullinen, CM taas on laajemmin valikoimaa mitä Prismassa (ihan joka tuotteessa, mutta esim. oliivit ja vastaavat).

Bonuksia kertyy jonkun verran tankkauksesta ja koska lähikauppa on Sale, samoinmostin myös silmälasit, mutta se sattuman kauppaa kun sukulanen tuolla töissä, sain hyvät edulliseen hintaan.

Oma työpaikkani lopetti bonus-yhteistyön, koska sen rahan maksaa ASIAKKAAT. Eli jos sinulla on asia firmassa X mistä saat bonusta, sitä ei maksa "osuuskauppa", vaan firma X veloittaa sinulta esim. 100e/kk ja sitten tuluttaa tuosta summasta S-ketjulle sen "bonuksen" ja nuo on firmojen  katteissa huomioitu...! Mutta moni tekee yhteistyötä, koska "bonus-uskovaiset" joita on yllättävän paljon, ostavat vaikka lantaa säkissä tai maksavat tuotteesta X ylihintaa  jos siitä saa BONUSTA..!

Sama tilanne on myös Etelä-Pohjanmaalla. Meidän naapurustossa on vuodenvaihteen jälkeen miltei kaikki vaihtaneet CM-asiakkaiksi. Laatu ja valikoima ovat hurjasti parantuneet, sama hevi-osaston tuotteissa. En yhtään ihmettele noita lukuja, että K-ryhmä on ottamassa markkinaosuutta S-ryhmältä. 

Vierailija
96/112 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meille tulee 80-100€ kuukaudessa bonusta. En ole ikinä katsonut paljonko kauppaan menee rahaa, se ostetaan mitä tarvitaan. 

Ostat tonneilla jotain saatanan maitoa, nakkeja ja Oltermannia. Onnea ankeaan elämääsi!

Miksi ei muuta saa ostaa?

Vierailija
97/112 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ei enää bonuksia tule, kun käyn harvoin S-kaupoissa. Silti kauppalaskut eivät ole ainakaan nousseet ja laadukkaampia tuotteita on saatavilla, kun vaihdoimme K-kauppoihin. 

Vierailija
98/112 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen saimme bonuksia 6-8 e kk. Kävin prismassa ehkä kerran kuussa. Kun siirsimme vaikuutukset lähitapiolaan, niin saamme bonuksia 18 e kk.

2 aikuista, kahden auton vakuutukset, yhden kodin ja yhden mökinnmyös

Vierailija
99/112 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan myös jonkun 3€/kk jos käytän s-bonuskierrosta ahkerasti. En osta kaikkea kumminkaan s-kaupoista koska K-kaupoissa on usein paremmat tarjoukset siten että alennus tulee kassalla ja tuotteesta maksetaan vähemmän jolloin käytän suoraan vähemmän rahaa (eikä tarvitse odotella rahojen palautusta bonuksina). Mulle tuo 3€/kk on niin vähän etten usein edes käytän s-bonusta jottei he saa dataa mun ostosmieltymyksistä. Joskus esim aleaikana tulee hankittua tavaraa varastoon esim uusia T-paitoja, housuja, takki, kengät jne osteltua niin silloin testailen paljonko bonuksia tulee ja aika vähän se on mulla, yhden hlö taloudessa. 

Vierailija
100/112 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän saa boonuksia, sitä tyhmempi tuhlari on ja huonompi kuluttaja.

Sitten osa vielä ylpeilee suurilla boonuksilla, taivas varjele näitä tolloja!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme