Peliriippuvainen mies, joka ei myönnä ongelmaansa
Mieheni kärsii peliriippuvuudesta, mutta ei myönnä ongelmaansa. Pelaa illat tietokoneella videopelejä, nukkumaanmeno on lipsunut klo 01.00-02.00 välille. Herätys aamuisin 07.00-07.30. Mies valittaa väsymystä jatkuvasti, aamuisin ei saa itseään kunnolla sängystä ylös. Lapsen aamupuuronkeitot ja pukemiset jäävät minulle. Itselleni pahinta on se, että miehen pelaamisen takia joudun nukkumaan olohuoneen sohvalla (miehen tietokonekompleksi makuuhuoneessa, eikä sitä voida siirtää olohuoneeseen). En itse saa iltaisin kunnolla unta, kun miehen pelaaminen valvottaa minua. Tai jos olen nukahtanut, herään herkkäunisena siihen, kun mies lopettelee pelaamistaan.
Tämä peliriippuvuus on aiheuttanut meillä vuosien saatossa monta riitaa. Vauva-aikana mies oli sentään niin väsynyt, ettei jaksanut pelata aamuyöhön, vaan meni edes vähän järkevämpään aikaan nukkumaan. Olen yrittänyt puhua miehelle, että kokonaan pelaamista ei tarvitse lopettaa, mutta olisi reilua sammuttaa kone esim. klo 23.30-00.00 mennessä. Tämä on miehestä kohtuuton vaatimus, eikä ole tähän suostunut.
Miten tätä peliriippuvuutta lähdetään ratkomaan, kun toinen ei myönnä ongelmaa? Aina ei ole ollut tällaista. Mies on toki pelannut "aina", mutta peliajat ovat vasta viime vuosina lipsuneet ihan överiksi.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mieslapsi, addikti ja lisäksi hyväksikäyttää ja ahdistaa sinua räikeästi. Ei sinun tule joutua poistumaan sängystäsi miehen pelinarkkaamisen vuoksi. Laita kone paskaksi vaikka jos ei muu auta. Katso kun mies vikisee. Sitten laita mies paskaksi. Aika nopeasti pakkaa kamansa ja lähtee pelinarkkaamaan johonkin miesyksiöön.
Tuon seurauksena laittaisin lapsen muovipussiin ja heittäisin sillalta alas. Oppiipahan nainen olemaan
Miehen on muututtava tai ero tulee.
Naiselle sallitaan miehen yöunien tuhoaminen ja lapsen hoidosta luistelu?