Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakka toisessa ja kalja toisessa kädessä valitetaan köyhyyttä.

Vierailija
04.08.2026 |

Ja haukutaan hallitus ja koko yhteiskunta. Voisiko ongelmaa etsiä vähän lähempää? Taloudenhallinnan kursseja voisi hyvinkin järjestää niille, joiden vähät rahat on loppu kahdessa viikossa kun rahaa on tilille tullut. Tai voiko omista valinnoista syyttää muita? Katson läheltä tällaista ihmistä ja kyllä tekis mieli sanoa, että ne omat valinnat kyllä vaikuttaa. Mutta hän on rakas ja ymmärrän, että rahaa on vähän. Mutta, mutta…

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Space X perseessä ja mikrosiru päässä valitetaan, kun Maapallo ei ole Mars. 

Vierailija
22/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka ja alkoholi olivat vielä 15 vuotta sitten niin halpoja, että kaikilla oli varaa käyttää niitä halutessaan. Hinnat ovat nousseet todella paljon ja nopeasti. Jos on ollut nautintoaineeseen koukussa vaikka 30 vuotta, niin mieluummin säästää ruoasta ja kaikista hankinnoista. Ja sitten on köyhä ja saattaa haluta joskus avautua siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei laittaa tupakka ja alkoholi, mutta huumeita käyttävät nistipaskiaiset pitäisi karkoittaa maasta.

Vierailija
24/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne runkkaa jos kädet on täynnä?

Mulla ei oo käsissä tupakkaa eikä kaljaa. Ei ruokajonojen vanhentuneet ruuat kiinnosta, en ole eläin. 

Kyllä sä olet nisäkäs ja kädellinen. 

Miksi mun pitäis syödä vanhentunutta ruokaa

Siksi että sillä säästää rahaa. Itse aikoinaan söin hyvinkin paljon kauppojen roskiksiin kipattua ruokaa, kun asuin sopivasti erään kaupan lähellä.

Päiväysvanha kun ei tarkoita, että ruoka olisi pilalla. Ja etenkin heviosaston tuotteissa on monesti sellaista, josta suurin osa on täysin syötävää, vaikka hävikkiin on mennytkin.

Ja todella harva tuote on muutenkaan välittömästi päiväyksen jälkeen pilalla.

Vierailija
25/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syyllistäisi alkoholisteja ja tupakoitsijoita, koska tosiaankin lihottavat verokarhua kiitettävästi. Voidaan puhua ihan yhteiskunnan tukipylväistä.

Vierailija
26/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sitä jotain lohtua olla elämässä köyhälläkin. Tupakat saa ostettua laivalta puoleen hintaan. Ja alkoholiakin saa kohtuuhintaan. Ei kannata kadehtia vähäosaisia!

Tupakka ja alkoholi vain pahentaa masennusta, ahdistusta ja köyhyyttä, ei siitä mitään lohtua saa kuin korkeintaan pariksi tunniksi, urheiluharrastus ja absolutismi tuo lohtua koko loppuelämäksi, eikä maksa mitään.

Vierailija
27/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olet hirviö! Ihmisen tulee voida nauttia elämästään. Olemme vapaita vai emmekö kuitenkaan ole? Sulla on orjaisännän asenne. Miten olet noin sokea? 

Voit nauttia elämästä omilla rahoilla, Kelan tukia ei ole siihen tarkoitettu.

Vierailija
28/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen köyhä ja haen nuo tarvitsemani nautintoaineet Tallinnan laivalta.

Niin haen minäkin, vaikken ole edes köyhä. Suomeen ei senttiäkään verorahoja enää näistä tuotteista ihan periaatteesta.

Vierailija
29/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei olisi varaa käydä missään laivalla, pelkällä risteilyn hinnalla saa monen viikon ruoat.

Vierailija
30/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööööööööööööh ihmisjoukot

Vierailija
31/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikari toisessa ja konjakki toisessa kädessä valitetaan kun täytyisi tehdä lisää rahaa.

Vierailija
32/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sapuskaa
Jos esitän temppuja, itken ja haukun kuin hyeena
Kaikki katsokaa
Kun yökerhon lattiaa pitkin mä liu'un kuin unessa

Nyt loppuu huulen heitto
Nyt riittää vittuilu
Ei maistu kylmä keitto
Ei ilman lautasta

Paratiisi on tallinnan laivalla
Sieltä raahataan suurella vaivalla
Kori tolkulla kaljaa ja koskista
Ja ei hävetä yhtään

Vierailija
33/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta enkä juo vaan mun rahat menee opintolainan takaisinmaksuun ja lapsen asumiskuluihin. Ruokaan ja taloustarvikkeisiin jää 200 euroa kuukaudessa.

Vierailija
34/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää sitä jotain lohtua olla elämässä köyhälläkin. Tupakat saa ostettua laivalta puoleen hintaan. Ja alkoholiakin saa kohtuuhintaan. Ei kannata kadehtia vähäosaisia!

Tupakka ja alkoholi vain pahentaa masennusta, ahdistusta ja köyhyyttä, ei siitä mitään lohtua saa kuin korkeintaan pariksi tunniksi, urheiluharrastus ja absolutismi tuo lohtua koko loppuelämäksi, eikä maksa mitään.

Koitin, mutta ei auttanut. Sinoa wau fiilis tulee alkosta, sellainen, tältäkö normaalista ihmisestä tuntuu. Ei auttanut nasennuslääkkeet, eikä mitkään. Joten myönnä vaan että joillekin se alko on oikea lääke. On siinö haittansa, mutta miksi elää pitkään kun aina on paska olo, kun voi elää ns normaslisti, vaikka se lyhyempi olisi.

Vierailija
35/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sitä lohtua olla. En tosin ymmärrä, miten siihen tarvitaan tupakkaa tai kaljaa kun on parempiakin asioita ja vieläpä käytännössä joko ilmaisia tai lähes ilmaisia.

Kerro minulle kun ei lääkäritkään ole puoleen vuoteen löytänyt ratkaisua? Ei ole auttanut liikunta, ei uni eikä ruokavalio.

36/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne runkkaa jos kädet on täynnä?

Mulla ei oo käsissä tupakkaa eikä kaljaa. Ei ruokajonojen vanhentuneet ruuat kiinnosta, en ole eläin. 

Kyllä sä olet nisäkäs ja kädellinen. 

Miksi mun pitäis syödä vanhentunutta ruokaa

Siksi että sillä säästää rahaa. Itse aikoinaan söin hyvinkin paljon kauppojen roskiksiin kipattua ruokaa, kun asuin sopivasti erään kaupan lähellä.

Päiväysvanha kun ei tarkoita, että ruoka olisi pilalla. Ja etenkin heviosaston tuotteissa on monesti sellaista, josta suurin osa on täysin syötävää, vaikka hävikkiin on mennytkin.

Ja todella harva tuote on muutenkaan välittömästi päiväyksen jälkeen pilalla.

Oletko tietoinen että se rahallinen tuki mitä työttömänä saa on tarkoitus käyttää ensisijaisesti ruokaan ? En minä ala syömään jotain sellasta mikä ehkä on vielä ok. Kyllä tässä tilanteessa on aivan tarpeeksi ihmisarvon alentamista, joten kyllä jatkossakin haen ruokani kaupasta. 

Vierailija
37/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo huudella, kun on pomon perse mitä suudella.

Vierailija
38/38 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin yhdelle tutulle, että säästän itselleni eläkettä. Sain vastaan ilkeän mulkaisun ja kommentin, ettei hänellä vaan ole varaa moiseen. Olemme sattumoisin olleet kaupassa samaan aikaan. Rouvan ostoskärryt ovat täynnä limua, sipsiä ja karkkia. Koko porukka, kaksi aikuista ja kolme lasta, ovat järkyttävän ylipainoisia. Teini-ikäinen tyttökin paina varmaankin 150 kg.

On siis varaa syöttää itsensä ja perheensä hengiltä, mutta ei ole varaa laittaa viitäkymppiä kuukaudessa sijoituksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan