Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholisti avautuu

Vierailija
04.08.2026 |

Mitä mietteitä herättää?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän tyypin video Kallion kierroksesta on aika hyvä. Puhuu siinä rallienglantia, joka kai oli tarkoituksellista. 

Vierailija
22/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä tuon julkisen avautumisen asiasta näin kuivilla olevana päihdeongelmaisena.

Päihdeongelmaan liittyy ihan valtavasti salailua. Ensin yrität silotella käyttöäsi ja ongelman kasvaessa suoraa valehtelet siitä. Yrittäessäsi irti siitä, et halua tehdä niin rumasta ja raadollisesta taistelusta mitenkään julkista. Lopulta kun olet kuivilla, elät kaikki ne häpeän tunteet uudestaan ja uudestaan, jonka myötä leimaantumisen pelossa välttelet kertomasta taustastasi ihmisille, jotka eivät sitä tiedä. 

Tämä kaikki salailu ja välttely on ihan äärimmäisen uuvuttavaa. Itseäni on helpottanut suuresti, kun olen hiljalleen alkanut opettelemaan olemaan avoimempi asian suhteen. 

Hieno juttu, jos olet päässyt kuiville. Kai se tieto siitä, mitä ongelmia tuli läheisille, painaa aina vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka noin nuori nainen on kehittänyt itselleen alkoholismin? Jossain nyt mättää.

Kyllähän sitä voi jäädä koukkuun jo alle parikymppisenä. Ei nämä asiat ikää katso. 

Vierailija
24/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta.

Hän on minulle tuntematon

somettaja. Nimen tiedän.

Kuuntelin pätkän linkin

tilitystä. Ei mitään päräyttävää,

arkifilosofista tuumailua.

Hänenlaisiaan, samalla

vent out-formaatilla 

toimivia kanavanpitäjiä

on sankoin joukoin 

joka maassa. Viehättävä,

kotimainen, vaalea nainen.

Kaikkea hyvää hänelle jatkoon. 

E

Vierailija
25/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman niitä tatuointeja Irene olisi ihan kivan näköinen nainen.

Vierailija
26/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihan kaikkea ei kannataisi jakaa julkisesti. Tästäkin voi seurata vain harmia.

Vierailija
27/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka noin nuori nainen on kehittänyt itselleen alkoholismin? Jossain nyt mättää.

Kyllähän sitä voi jäädä koukkuun jo alle parikymppisenä. Ei nämä asiat ikää katso. 

Helposti. Minä olin kova juoppo jo lukiossa. 17vuotiaana. M40

Vierailija
28/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa vaan opetella olemaan siellä ravintolassakin ilman alkoholia. Tanssia voi aina selvinpäinkin. 

Vierailija
29/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään tämän kaltaisista avoimista videoista, missä henkilö tuo itsensä esiin ongelmineen. On helpompaa samaistua.

Vähemmän kiinnostaa katsella sellaisia videoita, joissa tubettajat tekee juttuja, joihin ei itsellä ole koskaan varaa. Esim. luksusmatkoja maailman ääriin.

Vierailija
30/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti hänellä ei ole perhettä ja lapsia. Ei ole siis vielä ehtinyt pilaamaan heidän elämää alkoholistina.

Vierailija
31/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä tuon julkisen avautumisen asiasta näin kuivilla olevana päihdeongelmaisena.

Päihdeongelmaan liittyy ihan valtavasti salailua. Ensin yrität silotella käyttöäsi ja ongelman kasvaessa suoraa valehtelet siitä. Yrittäessäsi irti siitä, et halua tehdä niin rumasta ja raadollisesta taistelusta mitenkään julkista. Lopulta kun olet kuivilla, elät kaikki ne häpeän tunteet uudestaan ja uudestaan, jonka myötä leimaantumisen pelossa välttelet kertomasta taustastasi ihmisille, jotka eivät sitä tiedä. 

Tämä kaikki salailu ja välttely on ihan äärimmäisen uuvuttavaa. Itseäni on helpottanut suuresti, kun olen hiljalleen alkanut opettelemaan olemaan avoimempi asian suhteen. 

Tuo johtuu vain siitä että määrität itsesi edelleen alkoholismin kautta ja kaikki on vielä käsittelemättä. Kyllä se siitä kun vuosia kuluu ja käsittelet asiat. Ymmärrät kyllä vielä senkin ettei läheskään kaikille kannata avautua kovin syvällisesti, ne terveet rajat kannattaa olla.

Vierailija
32/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, etten välitä baari-illoista

ja juhlimisesta, on ollut nuoressa

aikuisuudessani minulle raskas osa, 

kun sosiaalisen, ekstrovertin mieheni 

kaveripiiri on tehnyt asiasta toistuvan

numeron. 'Miksi hän ei juuri koskaan 

halua osallistua porukan yhteisiin

illanviettoihin?' Koin raittiuden osalta

saamani piikittelyn olleen 

paikoitellen ilmiselvän kiusààmisen

tasolla, vaikka en siitä miehelleni

painokkaasti tuolloin huomauttanut. 

En koskaan erikseen korostanut

Asperger-/hengellisyys-uskovaisuus/ 

tai tähteläisyys-kulmaa.

Eivät he sitten tietenkään 

minua ja normista poikkeavia

tapojani oikein ymmärtäneet, kun

en näitä isosti esille tuonut.

Nämä kokemukset vahvistivat

näkemystäni introvertin, yksinäisyyttä

runsaasti vaativan Aspergerin 

kohtaamista hankaluuksista 

parisuhteessaan > ympäristössään.

Suhde on sangen laaja sosiaalinen 

verkosto anoppiloineen ja sukulaisineen

omien + puolison ystävien, kollegoiden

ja harrastuskavereiden kokonaiskombona.

Tbh pakkososialisointi on usein kuormittavuudessaan ollut minulle 

a bit too much, etenkin jos miehellä 

vielä lapsiakin kuvioissa. 

Jos ja kun jokainen viikonloppu on 

mahdollisesti enemmän 

stressaava kuin voimistava ruljanssi,

saattaa kaltaiseni lopulta 

*vapaaehtoisesti valita täydellisen yksinelon. Myös puolison rahankäyttö -

omasta poikkeavat miehen preferenssit

saattavat alkaa häiritä pitkällä juoksulla.

E

Vierailija
33/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pari aivan

pientä tatuointa piilossa,

mutta ne on poistettu.

Parikymppisenä otettu.

Taitava osaaja ne teki, 

mutta oli aika niistä luopua.

Sileä, leimaton iho miellyttää

itseäni. Clean girl-tyyli on minua.

E

Vierailija
34/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on vaan hyvän makuista, että pakkohan sitä on silloin tällöin huikka tai pari ottaa.

Ei se mausta johdu koska tuotteita on eri makusia.

Nätti nuori neito mutta mielestäni väärä avautumispaikka noin henkilökohtaisille asioille. Ei kaikki ihmiset osaa tai halua olla empaattisia ja ymmärtää toisten hankaluuksia.

Toivon hänelle kaikkea hyvää ja ennenkaikkea jaksamista. Tämä on tämän hetkinen tilanne ja viikon tai kuukauden päästä tilanne voi olla paljon parempi ja erilainen kun tuntuu kuitenkin itse ymmärtävän tilanteensa  ja haluakin olisi muuttua. 

Vierailija
35/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Irene. Tsemppiä ja kaikkea hyvää jatkoon. 

Vierailija
36/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousuhumala on varmaan yksi parhaista tunteista, mitä ihminen kokee. Mutta kaikki sen yli on vain harmia.

Vierailija
37/37 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu, jos olet päässyt kuiville. Kai se tieto siitä, mitä ongelmia tuli läheisille, painaa aina vaan.

Kiitos, olen elänyt nyt reilut 10 vuotta ilman päihteitä. Päihdeaikoinani minulla ei ollut läheisiä, joten ei ollut itseni lisäksi muita joille aiheuttaa ongelmia. Päihdeongelmaan liittyy kuitenkin niin paljon muitakin häpeää aiheuttavaa, kuin se mitä se tekee läheisille, vaikka se tietenkin se pahin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi