Alkoholisti avautuu
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tuon julkisen avautumisen asiasta näin kuivilla olevana päihdeongelmaisena.
Päihdeongelmaan liittyy ihan valtavasti salailua. Ensin yrität silotella käyttöäsi ja ongelman kasvaessa suoraa valehtelet siitä. Yrittäessäsi irti siitä, et halua tehdä niin rumasta ja raadollisesta taistelusta mitenkään julkista. Lopulta kun olet kuivilla, elät kaikki ne häpeän tunteet uudestaan ja uudestaan, jonka myötä leimaantumisen pelossa välttelet kertomasta taustastasi ihmisille, jotka eivät sitä tiedä.
Tämä kaikki salailu ja välttely on ihan äärimmäisen uuvuttavaa. Itseäni on helpottanut suuresti, kun olen hiljalleen alkanut opettelemaan olemaan avoimempi asian suhteen.
Hieno juttu, jos olet päässyt kuiville. Kai se tieto siitä, mitä ongelmia tuli läheisille, painaa aina vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka noin nuori nainen on kehittänyt itselleen alkoholismin? Jossain nyt mättää.
Kyllähän sitä voi jäädä koukkuun jo alle parikymppisenä. Ei nämä asiat ikää katso.
Huomenta.
Hän on minulle tuntematon
somettaja. Nimen tiedän.
Kuuntelin pätkän linkin
tilitystä. Ei mitään päräyttävää,
arkifilosofista tuumailua.
Hänenlaisiaan, samalla
vent out-formaatilla
toimivia kanavanpitäjiä
on sankoin joukoin
joka maassa. Viehättävä,
kotimainen, vaalea nainen.
Kaikkea hyvää hänelle jatkoon.
E
Ilman niitä tatuointeja Irene olisi ihan kivan näköinen nainen.
Ehkä ihan kaikkea ei kannataisi jakaa julkisesti. Tästäkin voi seurata vain harmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka noin nuori nainen on kehittänyt itselleen alkoholismin? Jossain nyt mättää.
Kyllähän sitä voi jäädä koukkuun jo alle parikymppisenä. Ei nämä asiat ikää katso.
Helposti. Minä olin kova juoppo jo lukiossa. 17vuotiaana. M40
Ehkä kannattaa vaan opetella olemaan siellä ravintolassakin ilman alkoholia. Tanssia voi aina selvinpäinkin.
Itse tykkään tämän kaltaisista avoimista videoista, missä henkilö tuo itsensä esiin ongelmineen. On helpompaa samaistua.
Vähemmän kiinnostaa katsella sellaisia videoita, joissa tubettajat tekee juttuja, joihin ei itsellä ole koskaan varaa. Esim. luksusmatkoja maailman ääriin.
Ilmeisesti hänellä ei ole perhettä ja lapsia. Ei ole siis vielä ehtinyt pilaamaan heidän elämää alkoholistina.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tuon julkisen avautumisen asiasta näin kuivilla olevana päihdeongelmaisena.
Päihdeongelmaan liittyy ihan valtavasti salailua. Ensin yrität silotella käyttöäsi ja ongelman kasvaessa suoraa valehtelet siitä. Yrittäessäsi irti siitä, et halua tehdä niin rumasta ja raadollisesta taistelusta mitenkään julkista. Lopulta kun olet kuivilla, elät kaikki ne häpeän tunteet uudestaan ja uudestaan, jonka myötä leimaantumisen pelossa välttelet kertomasta taustastasi ihmisille, jotka eivät sitä tiedä.
Tämä kaikki salailu ja välttely on ihan äärimmäisen uuvuttavaa. Itseäni on helpottanut suuresti, kun olen hiljalleen alkanut opettelemaan olemaan avoimempi asian suhteen.
Tuo johtuu vain siitä että määrität itsesi edelleen alkoholismin kautta ja kaikki on vielä käsittelemättä. Kyllä se siitä kun vuosia kuluu ja käsittelet asiat. Ymmärrät kyllä vielä senkin ettei läheskään kaikille kannata avautua kovin syvällisesti, ne terveet rajat kannattaa olla.
Se, etten välitä baari-illoista
ja juhlimisesta, on ollut nuoressa
aikuisuudessani minulle raskas osa,
kun sosiaalisen, ekstrovertin mieheni
kaveripiiri on tehnyt asiasta toistuvan
numeron. 'Miksi hän ei juuri koskaan
halua osallistua porukan yhteisiin
illanviettoihin?' Koin raittiuden osalta
saamani piikittelyn olleen
paikoitellen ilmiselvän kiusààmisen
tasolla, vaikka en siitä miehelleni
painokkaasti tuolloin huomauttanut.
En koskaan erikseen korostanut
Asperger-/hengellisyys-uskovaisuus/
tai tähteläisyys-kulmaa.
Eivät he sitten tietenkään
minua ja normista poikkeavia
tapojani oikein ymmärtäneet, kun
en näitä isosti esille tuonut.
Nämä kokemukset vahvistivat
näkemystäni introvertin, yksinäisyyttä
runsaasti vaativan Aspergerin
kohtaamista hankaluuksista
parisuhteessaan > ympäristössään.
Suhde on sangen laaja sosiaalinen
verkosto anoppiloineen ja sukulaisineen
omien + puolison ystävien, kollegoiden
ja harrastuskavereiden kokonaiskombona.
Tbh pakkososialisointi on usein kuormittavuudessaan ollut minulle
a bit too much, etenkin jos miehellä
vielä lapsiakin kuvioissa.
Jos ja kun jokainen viikonloppu on
mahdollisesti enemmän
stressaava kuin voimistava ruljanssi,
saattaa kaltaiseni lopulta
*vapaaehtoisesti valita täydellisen yksinelon. Myös puolison rahankäyttö -
omasta poikkeavat miehen preferenssit
saattavat alkaa häiritä pitkällä juoksulla.
E
Minulla on ollut pari aivan
pientä tatuointa piilossa,
mutta ne on poistettu.
Parikymppisenä otettu.
Taitava osaaja ne teki,
mutta oli aika niistä luopua.
Sileä, leimaton iho miellyttää
itseäni. Clean girl-tyyli on minua.
E
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on vaan hyvän makuista, että pakkohan sitä on silloin tällöin huikka tai pari ottaa.
Ei se mausta johdu koska tuotteita on eri makusia.
Nätti nuori neito mutta mielestäni väärä avautumispaikka noin henkilökohtaisille asioille. Ei kaikki ihmiset osaa tai halua olla empaattisia ja ymmärtää toisten hankaluuksia.
Toivon hänelle kaikkea hyvää ja ennenkaikkea jaksamista. Tämä on tämän hetkinen tilanne ja viikon tai kuukauden päästä tilanne voi olla paljon parempi ja erilainen kun tuntuu kuitenkin itse ymmärtävän tilanteensa ja haluakin olisi muuttua.
Ihana Irene. Tsemppiä ja kaikkea hyvää jatkoon.
Nousuhumala on varmaan yksi parhaista tunteista, mitä ihminen kokee. Mutta kaikki sen yli on vain harmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu, jos olet päässyt kuiville. Kai se tieto siitä, mitä ongelmia tuli läheisille, painaa aina vaan.
Kiitos, olen elänyt nyt reilut 10 vuotta ilman päihteitä. Päihdeaikoinani minulla ei ollut läheisiä, joten ei ollut itseni lisäksi muita joille aiheuttaa ongelmia. Päihdeongelmaan liittyy kuitenkin niin paljon muitakin häpeää aiheuttavaa, kuin se mitä se tekee läheisille, vaikka se tietenkin se pahin on.
Tän tyypin video Kallion kierroksesta on aika hyvä. Puhuu siinä rallienglantia, joka kai oli tarkoituksellista.