Keksitään hauskoja kursseja
Erilaisissa opistoissa ja kerhoissa aloitetaan taas syksyllä kursseja. Annetaan nyt oma panoksemme eli keksitään vaihteeksi hauskoja kursseja.
Aloitan:
Sormikoukunvedon alkeet ja jatkokurssit. Sanomalehdet WC-paperiksi entisajan tyyliin.
Onkimatojen etsintäkurssi.
Kyykäärmeen pito kotimiehenä hiirien torjumiseksi.
Sukulaisten ja tuttavien torjunta kesämökille.
Kommentit (465)
Käsinkirjoituskurssi.
Nykyään naputellaan koneella kaikki, onkin aika opiskella kaunoa.
Ota oma siniviivallinen vihko mukaan, aletaan isoista kirjaimista A:sta.
Kurssitodistus maksullisena, jos läpäiset opinnot.
Tää ei ole kovin hauskaa enää. Työkkärissä saa tarpeekseen näistä. En nyt ala erittelemään, mutta siellä on oikeasti sellaisia "kursseja" joita ei meinaa uskoa todeksi, kun kuulee. Kuitenkin olen nähnyt itse minkälainen meininki siellä on joten pakko on uskoa.
Ja veronmaksajat vielä maksaa ne yleistuen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei ole kovin hauskaa enää. Työkkärissä saa tarpeekseen näistä. En nyt ala erittelemään, mutta siellä on oikeasti sellaisia "kursseja" joita ei meinaa uskoa todeksi, kun kuulee. Kuitenkin olen nähnyt itse minkälainen meininki siellä on joten pakko on uskoa.
Juuri siksi aloitin tämän keskustelun. Aamukahvi oli mennä väärään kurkkuun, kun selailin todellisia kurssiluetteloa. Aivan epätodellisia kursseja on tarjolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi aloitin tämän keskustelun. Aamukahvi oli mennä väärään kurkkuun, kun selailin todellisia kurssiluetteloa. Aivan epätodellisia kursseja on tarjolla.
Ap
Kiva, kun aloitit ketjun. Täällä on loistavia kursseja, joihin haluaisin oitis osallistua :)
Oma ehdotus:
Miten opin sanomaan EI, houkutteleville ehdotuksille.
Esimerkkitapaus: Puhelin soi, ystävä houkuttelee sinua terassille juuri, kun olet aikeissa tiskata/pyyhkiä pölyjä/siivota vaatekaappia/mennä suihkuun jne.
JOO, TOTTAKAI ei todellakaan ole oikea vastaus tuolloin.
Teemme harjoituksia aidon oluen tuoksuisella terassilavasteella. Opit varmasti ja saat kätevän ohjekirjan puhelimeesi, mikä vastaa puolestasi EI kaikkiin houkutuksiin. Ja kotisi kiittää. Ajattele, yksi lyhyt sana muuttaa loppuelämäsi.
Älä kuitenkaan vastaa tälle kurssille EI.
( kevennys tähän loppuun )
Vain 289€/kurssipäivä, yhdessä lukukaudessa opit mestariksi.
Terry pratchetilla oli jossain kirjassaan mainittu: "dictionary of eye-watering words" jotka kuulostaa joltain karmealta mutta oikeasti tarkoittaa jotain ihan muuta, yleensä tavanomaisia esineitä tai asioita. Englannissa noita lienee paljon, mutta ehkä suomeksikin pitäisi kirjoittaa oma kirja/kurssi aiheesta.