Jos maksan itse työttömänä vuokravakuuden (1kk) ja päällekkäisen vuokran, auttaako Kela tässä?
Kommentit (13)
Jos maksat itse, niin mihin sitä Kelan apua tarviit?
Ei heru apua ellei ole ollut hyväksyttävä syy muuttaa.
Olet ollut harvinaisen viisas. Ja viisautesi nousee toiseen potenssiin, kun kyselet vauvapalstalta selvityksiä Kelan maksamisiin tai maksamatta jättämisiin.
On se kumma, keitä leipä elättää.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki rahat menee noihin, niin maksaako Kela sitten vielä ruokarahaa sun muuta pakollisiin menohin?
Jos kela kehoitta muuttamaan kohtuuhintaiseen asuntoon niin etsi edullisempi asunto joka Max sen verran mikä kelan määrittämä vuokran raja jolloin Kela maksaa vuokravakuuden mikäli sinulla on myönteinen perustoimeentulotukipäätös + voit silloin hakea 120e muuttoavustusta omatoimimuuttoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki rahat menee noihin, niin maksaako Kela sitten vielä ruokarahaa sun muuta pakollisiin menohin?
Ei kela mikään sosiaalitoimisto ole. Kysypäs sossulta avustusta.
Se nyt vain on niin, että vähävaraisena muuttamiiseen tulsi kyetä varautumaan kun vuokraa voi joutua maksamaan pariinkin paikkaan yhtä aikaa ja tämän lisäksi maksamaan vielä takuuvuokrat ja jännäämään, että saako edellisestä kämpästä mahd takuuvuokrat takaisin, jos vuokranantajaksi on osunut v-mainen taho. - Onneksi tällaiset vuoranantajat ovat oman rajoittuneen kokemukseni perusteella vähemmistössä mutta kun rahat ja talous on erinomaisen tiukilla, niin jos sellainen osuu omalle kohdalle, niin takuulla saattaa tuntua omissa nahoissa hyvin ikävältä. - Niin ja edellsiten lisäksi tietysti itse muuttamisesta aiheutuvat kulut.
Kelasta et automaattsiesti saa mitään tukea muuttamiseen, vaan muuttamusell e tulis olla erityinen syy Ja vaikka olsi hyväkin peruste (, kuten muutto työn perässä) niin tuki voi olla hyvin pieni. - Toki parempi sekin kuin ei mitään.
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Kela ei myönnä jos mukavuussyyt syynä, kirjaavat sen myös päätökseen
Ei auta. Asumistukea ja toimeentulotukea toki saat siihen uuteenkiin asuntoon, mutta et kahteen asuntoon päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Jos käytin tuet niihin?
Soita Kelaan ja kysy asiasta mikä käytäntö niillä on.