Ahdistaa olla sairas
Sitä on vaikea myöntää itselleen kun fyysisistä syistä ollut pitkällä saikulla että nyt onkin vuosien stressin jälkeen sairastunut myös psyykkisesti. Sitä koittaa elää ja olla kuin normaalisti ja iltaisin iskee ahdistus etten ole kunnossa ollenkaan, kaukana siitä. On hoitokontaktit ja lääkkeet olemassa ja silti se on niin vaikeaa myöntää. Onko kohtalotovereita?
Kommentit (5)
Ootko päässyt eroon asioista, joista stressaa?
Ihan ensimmäiseksi sinun on myönnettävä itsellesi että olet sairas. Älä teeskentele tervettä. Saat surra terveytesi menettämistä, sitten alat elää sairautesi ehdoilla.
(Kun sairastuin parantumattomaan syöpään, hoitava lääkäri sanoi että voin elää normaalisti, mutta eihän minun elämässäni ole enää mitään normaalia: olen palliatiivisessa hoidossa ja joutunut luopumaan monesta asiasta.)
Minulla on skitsofrenia ja käyn kokopäivätöissä ja minulla on myös harrastuksia joista nautin. Yritän ajatella kuitenkin positiivisesti. Minulla on ystäviä jotka pitävät minusta, mutta kukaan ei koskaan halua seurustella kanssani joten olen yksin. Jos joskus olen käynyt työterveydessä valittamassa sairaudestani niin minulle on vain sanottu että minulla nyt sattuu vain olemaan sellainen sairaus että koita kestää.
Kiitos kommenteista <3
Sai ajattelemaan asioita hyvällä tavalla.
Itsensä hyväksymisen tiellä tässä ollaan.
Ap
Pelkästään Suomen maasta löytyy tuhansia kohtalotovereita. Tsemppiä!