Onks tää teidän mielestä nykyään normaalia varustautumista mustikanpoimintaan?
Olin itseäni reilusti nuoremman parikymppisen naisen kanssa poimimassa ja itselläni oli vaan jotkut vanhat verkkahousut ja tuulitakki ja kumpparit, mutta tällä oli lisäksi muoviset sadehousut (huom: ei ollut märkää) ja käsissä kertakäyttökumihanskat. Kukin tyylillään, mutta itsellä menisi poimimisen ilo, jos noin paljon olisi päällä. Miten te puette?
Kommentit (71)
Nuo varusteet, koska hänen tarkoitus oli paloitella vanhan rasittavan ja kyttäävän mummelin ruumis, mutta joku toinen marjastaja keskeytti ikävästi toimenpiteen.
Vierailija kirjoitti:
Nuo varusteet, koska hänen tarkoitus oli paloitella vanhan rasittavan ja kyttäävän mummelin ruumis, mutta joku toinen marjastaja keskeytti ikävästi toimenpiteen.
Tämä on todennäköisin tapahtumien kulku.
Vierailija kirjoitti:
Todistaa taas että naiset nautitte siellä metsässä kökkimisestä.
Sä juuri todistit olevasi täysi idiootti. Kaikki naiset ei ole samanlaisia. Eikä jonkun asian tekeminen tarkoita sitä, että siitä nauttii.
kuulostaa minulta tosin puuttuu hattu verkolla ..... pelottaa punkit ja muut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia. Mustikkametsässä saa pukeutua miten parhaaksi itse kokee.
Minulla on yleensä lenkkarit, shortsit, t-paita, lippis ja nitrillikäsineet.
Itse pukeudun kauppaan mennessä shortseihin ja luottokorttiin. Sieltä mustikat, puolukat ym valmiiksi pakastettuna.
Ostat marjat luotolla kun metsästä sais maksutta.
Kukin tosiaan tyylillään.
Olen käynyt tänä vuonna tähän mennessä kuudesti marjametsässä. Joka kerta sama varustus eli mekko. Kenkiä en käytä kesäisin. Hyvät saaliit olen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Sadehousujen kanssa ei haittaa, vaikka polviltaan liiskaa muutaman mustikan.
Ne on helppo ottaa pois ennen autoon menoa, ei mene auton penkit mustikkaan.
Mulla on aina vaan lyhyt mekko ja ihan istun siellä maassa ja poimin. Jos nyt sattuu joku mustikka osumaan, helppo pestä pois paljaalta iholta. Ja sormistakin se väri lähtee alle vuorokaudessa jos ei jo pesemällä ihan saippualla. Kertakäyttöhanskoja ja kumipukuja, just joo 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin helvettiin siinä ne hanskat, eli " jarrut" tarvitaan? Onko mustikka käsiteltäessä myrkyllinen?
Mä käytin kertakäyttöhanskoja vattuja kerätessä, oksettaa koskea paljain käsin kaikenmaailman hämähäkkeihin joita puskissa on.
Mulla on vattupuskassa sellaiset ohuet hanskat, joista olen leikannut sormenpäät pois. Ei sitten haittaa piikit, nokkoset eikä hämähäkit.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa marjanpoiminnasta, mutta on se vähän koomista, kun monilla on kumihanskat arjessa jatkuvasti ruoanlaitossa, pihahommissa ym. Ennen vaan pestiin kädet.
Kyllä mulla on ohuet kertakäyttöhanskat (ei siis mitkään perus kumikäsineet) aina kun teen esim lihapullia tai käsittelen kalaa tai punajuuria. Siistimpää ja helpompaa.
Puutarhassa tietenkin puutarhahanskat. Suojaavat paitsi lialta niin myös esim piikeiltä.
Se on hyvä jos on sellaiset metsät missä noita paskiaisia ei juurikaan ole. Täällä on tänä vuonna ollut ihan naurettavia määriä. Pari sellaista notkelmaa missä en nyt käy ollenkaan, koska parinkymmenen metrin matkalla varvikkoa ja heinikkoa saattaa lahkeisiin tarttua 30-40 punkkia ja koirasta niitä saa poimia lopun päivää jos sinne päästää, valehtelematta voi löytyä pitkälti toista sataa turkista. En tiedä onko ne jotain peurojen lepopaikkoja vai mitä, niitä täällä kyllä näkyy paljon.
Muualla näissä lähimetsissä pärjää kunhan silloin tällöin puistelee yksittäiset housuilta pois. Koirasta löytyy usein kyllä silti 10-20 vielä kotona vaikka osa näkyy vaaleasta turkista metsässäkin.