Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen piti mennä kunnan asuntotoimistoon anelemaan jos halusi muuttaa

Vierailija
02.08.2026 |

No tätä ei tietenkään varakkaammat ymmärrä tai edes tiedä.

Mun lapsuudenperhe oli köyhä. Asuttiin kunnan vuokrataloissa. Jos halusi muuttaa, piti mennä kunnantalossa sijaitsevaan asuntotoimistoon ja perustella toisen asunnon tarpeensa siellä virkaintoisille kunnan työntekijöille, jotka katsoi sua nenänvarttaan pitkin. 

Vielä vuonna 1998, kun muutin itse lähikaupunkiin, kävin tällaisessa "asuntotentissä" muistaakseni Sato -vuokra-asuntojen toimistolla. 

Tuli vaan tällaisia muistoja tänään mieleen. En tiedä onko tällaista vielä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo. Netissä hoituu kaikki.

Vierailija
2/5 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pikkukaupungissa on vuokra-asuntoja tyhjänä niin paljon,  että saa valita haluamansa asunnon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 2010-luvun alkupuolella jouduin eräässä kunnassa hoitamaan asuntoasioita paikan päällä.

Yleensä asioin puolitutun naisen kanssa, joka oli erittäin mukava ja ystävällinen - kaikille tasapuolisesti.

Kerran tämä nainen ei ollut paikalla, niin olin aika järkyttynyt, miten koppavaa ja tylyä asiakas"palvelua" sai talon muilta naisilta...

Vierailija
4/5 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne mentiin ja täytettiin hakemuslomake, jossa perusteltiin asunnon tarve. Asiakaspalvelijalta ei aneltu mitään eikä hän päättänyt asunnon saannista. Kerran viikossa asunnot jaettiin tarpeen mukaan. 

Vierailija
5/5 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne mentiin ja täytettiin hakemuslomake, jossa perusteltiin asunnon tarve. Asiakaspalvelijalta ei aneltu mitään eikä hän päättänyt asunnon saannista. Kerran viikossa asunnot jaettiin tarpeen mukaan. 

Kyllä meillä tuon lisäksi ne toimiston työntekijät haastatteli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi