Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

laskimoveritulppa synnytyksen jälkeen + pillerit

23.05.2007 |

Hei

Onko muita joilla olisi ollut laskimoveritulppa (itselläni oli pohkeessa) synnytyksen jälkeen? Minua kiinnostaisi tietää mitä ehkäisyä olette käyttäneet tulpan jälkeen? Minulle sanottiin ettei ole muita vaihtoehtoa kuin kierukka. En kuitenkaan haluaisi sitä. Yksi lääkäri sanoi että jos en kanna hyytymistekijä geeniä voisin syödä pillereitä. En kuitenkaan tiedä uskaltaisiko. Kuukautiseni ovat niin mahdottomia pituudeltaan, epäsäännöllisyydeltään etc. että olen saanut ne pillereillä vain kuriin, nyt ei hyvältä näytä kun ei niitä saisi syödä.

Ilmis jolla menee hermot menkkoihin!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki geenit ei nykytesteinkään näy. joten ihan liian iso riski.

kuparikierukka siis kokeiluun. tai persona, tai ehkäisyvaahto, tai kondomi...

Vierailija
2/6 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

en vielä ole synnyttänyt enkä myöskään itse kokenut veritulppaa. Minulla on kuitenkin sukurasitteena factor-v -pistemutaatio.

Keltarauhashormonia saan ainakin minä syödä, kielto koskee siis estrogeeniä. Ja sain syksyllä tietää gyneltä, että esimerkiksi hormonikierukka sisältäisi vain keltarauhashormonia, joten jos en olisi jo tietämättäni ollut raskaana, olisin reseptin käyttänyt.

Olen kärsinyt polykystisista munasarjoista, joiden aiheuttamat kuukautishäiriöt (siis vuosin yhdenkin syksyn putkeen verta) sain kuriin juuri keltarauhashormoneilla (primolut nor, ehkäsynä vuosi sitten ehti olla myös cerazette, joka aiheutti kuitenkin välivuodot takaisin). Ja kuulemma minipillereissäkään ei olisi estrogeenia, tästä en kuitenkaan ole varma.

Sinun kannattaa kysyä ihan gynekologilta asiasta! Mulle sanottiin aikanaa perhesuunnittelusta (hoitajat), että vain kondomi ja kuparikierukka käyvät mulle, mitään hormoneja en saisi muka käyttää - ja sain siis todella väärää infoa!

sammakkoinen rv 40+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Sammakkoinen kohtalo toveri siis :) tosin en vielä tiedä onko mulla sitä geeniä vai ei mutta polykystiset munasarjat on ja en voi sanoin kuvata kuinka rasittavaa kun ei koskaan tiedä koska kuukautiset alkaa ja koska ne loppuu. Mäkin vuosin ennen tota meidän pikku miestä koko syksyn. Oikeasti se syö jo mieltä ja kukkaroa. Pyysin gyneltä keltarauhashormoonia mutta hänen mielestä kierrukka on paras. No mutta olen saanut siitä niin paljon negatiivisia kokemuksia lähipiiristä että en tiedä uskallanko sitä ottaa ja kun siinäkin on vaarana ne tiputtelut. Ottaisin mielelläni sellaisen mistä ei tulisi koskaan kuukautisia :)

Ajatukset on ehkä tällä hetkellä synkkiä tän asian suhteen mut nyt on menossa vuotopäivä 30 joten ei oikein naurata.

Momentti oot oikeassa siitä että riski on suuri, joten taidan jättää väliin.

Täytyy keksiä jotain muuta :)

ilmis ja hermoja raastava kierto

Vierailija
4/6 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksissa todettiin perinnöllinen APC-resistenssi. Ehkäisynä pillerit on ehdottomasti kiellettyjen listalla. Raskauden jälkeen käytin ehkäisynä Mirena hormonikierukkaa ja se oli täydellinen. Kuukautiset jäivät minimiin aiempien todella runsaiden ja pitkäkestoisten sijaan. Nyt sitten tässä toisessa raskaudessa ohentelen verta Klexane piikeillä kerran päivässä. Viikoilta 8 alkaen ja loppuun asti ja vielä jonkun verran synnytyksen jälkeenkin.

Minä siis vannon tuon hormonikierukan nimeen.

Vierailija
5/6 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa sitten ja pinnallisia tukoksia raskauksien aikana. Lääkärit ovat sitä mieltä ettei muuta ehkäisyä saa käyttää ku kuparikierukka,kondomi ja sterilisaatio. Hormonaalinen ehkäisy lisää tuntuvasti tukoksien riskiä.

Mulla syvä tukos tuli jalkaleikkauksen jälkeen, eikä geenivirhettä mulla ole todettu. Eikä muutakaan taipumusta pitäisi olla ja tukoksia vaan tulee. Nyt pistänkin klexanea päivittäin ja synnytyksen jälkeen ehkäisy meillä tulee olemaan sterilisaatio.

kuumetta 2 tyttöö ja rv 37+4

Vierailija
6/6 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ei ole ollut tukosta mutta kannan hyytymistekijöiden geenivirhettä fv leiden. en ole koskaan tosin pillereitä syöny eikä nyt(sain tietää geenistä 2v sitten) lekuri edes määräisi.ei edes keltarauhashormonia eikä hormonikierukkaa.Itsellä kohta neljäs synnytys ohi.minä olen sterilisaatio jonossa koska kumi petti ja tässä ollaan ...