Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko sateenkaarimessut raamatullisia?

Vierailija
02.08.2026 |

ei ole

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOOSESTA SUUREMPI JEESUS !    

Vierailija
122/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fariseukset ei pelastu se on se vanha hapatus . 

Fariseukset torjuivat Jeesusta Jumalan poikana ( siis Jumalana), eivätkä ottaneet Jeesusta vastaan, joten eivät pelastuneet.

Raamatun Sanaan uskovia, klassista, konservatiivista kristinuskon kannattajia haukutaan Fariseukseksi. Siis juuri he jotka uskovat Jumalan ilmoitukseen, elävässä uskossa olevia !

Eli tuo Fariseus nimetys meistä on suorastaan huvittava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abraham ennusti noki edeltä ; Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään .   Mooses ; minun jälkeeni tulee suurempi .  Elias Johannes ,  jälkeeni tulee se jonka kengän nauhoja en ole arvollinen solmimaan .   Kuka hän on . 

Vierailija
124/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fariseukset torjuivat Jeesusta Jumalan poikana ( siis Jumalana), eivätkä ottaneet Jeesusta vastaan, joten eivät pelastuneet.

Raamatun Sanaan uskovia, klassista, konservatiivista kristinuskon kannattajia haukutaan Fariseukseksi. Siis juuri he jotka uskovat Jumalan ilmoitukseen, elävässä uskossa olevia !

Ei vaan he ovat niitä juutalaisuuteen kääntyneitä . 

Vierailija
125/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin avoin kaikkia kohtaan, mutta kun jouduin lesp0n ahdistelemaksi, en enää. Tietää että seurustelen miehen kanssa. Ei olla edes nuoria enää. Ällöttävä vanha kurttu en ymmärrä. 

Vierailija
126/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota osallistumaan.

Oululaisena kirkkokävijänä jätän menemättä kokonaan tai käyn muualla silloin, kun touhu ei miellytä minua. 

Vierailija
127/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Messu eli Jumalanpalvelus, jossa vietetään myös ehtoollista, järjestetään nimensä mukaisesti Jumalan palvelemiseksi, johon ihmiset saapuvat ylistämään ja kunnioittamaan Jumalaa ja Jeesuksen ristintyötä. Raamatussa ei sanota, että kokoontumiset olisivat vain joillekin ihmisryhmille. Raamattu sanoo, että kaikki uskovat olivat yhdessä koolla. Nykyään ollaan siis joka tavalla poikettu pois Raamatun sanasta, koska on myös nuorisolle ym. omia tilaisuuksia.

Ainakin oman kaupunkini ev.lutm seurakunnassa nuorten messut on kaikille avoimia, vaikka nimi onkin hämäävä. Niihin oikein toivotaan kaikenikäisiä osallistujia, jotta nekin nuoret, jotka osallistuu seurakunnassa pelkkään nuorten toimintaan, saisi kontaktia myös muihin seurakuntalaisiin. 

Olen ollut vapaiden suuntien ja kirkon nuorten messuissa. Eikä nimi ole minusta yhtään hämäävä. Ne ovat selvästi nuorten näköisiä ja heille suunnattuja, vaikka ovat kaikille avoimia.

Vierailija
128/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abraham ennusti noki edeltä ; Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään .   Mooses ; minun jälkeeni tulee suurempi .  Elias Johannes ,  jälkeeni tulee se jonka kengän nauhoja en ole arvollinen solmimaan .   Kuka hän on . 

Jeesus Kristus!

Vierailija
129/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan he ovat niitä juutalaisuuteen kääntyneitä . 

Eivät olleet Juutalaisuuteen kääntyneitä, vaan syntyperäisiä juutalaisia, juutalaisuuteen kuuluvia. Lainoppineita.

Vierailija
130/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus EI kumonnut Moosekselle Jumalalta annnetuja lakeja, esim juuri moraaliin ja seksuaalisuuteen käsiteltäviä lakeja. Jeesus itse sanoi ettei tullut lakia kumoamaan, ja viittasi toistuvasti kirjoituksiin ( Vanha Testamentti)!

Juutalaisille annetut seremonialait kuten esim. ruokasäännöt, kangassekoitteet, poikien ympärileikkaus eivät ole enää voimassa Uudessa Liitossa= Jeesuksen sovitustyön myötä.

Vierailija
131/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota osallistumaan.

Oululaisena kirkkokävijänä jätän menemättä kokonaan tai käyn muualla silloin, kun touhu ei miellytä minua. 

Kysymys herää siitä että millainen opetus tuollaisessa seurakunnassa on ylipäätään? 

Vierailija
132/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus EI kumonnut Moosekselle Jumalalta annnetuja lakeja, esim juuri moraaliin ja seksuaalisuuteen käsiteltäviä lakeja. Jeesus itse sanoi ettei tullut lakia kumoamaan, ja viittasi toistuvasti kirjoituksiin ( Vanha Testamentti)!

Juutalaisille annetut seremonialait kuten esim. ruokasäännöt, kangassekoitteet, poikien ympärileikkaus eivät ole enää voimassa Uudessa Liitossa= Jeesuksen sovitustyön myötä.

Miksi ne lait olivat VT: ssä? Miksi Jumala antoi niin kauheita käskyjä?

Vierailija
133/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus rakasti kaikkia, ei nihkeillyt. Ohjeisti, muttei tuominnut. 

Vierailija
134/134 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus rakasti kaikkia, ei nihkeillyt. Ohjeisti, muttei tuominnut. 

Rakasti ihmistä, muttei syntiä. Jeesus ei vain ohjeistanut, suositellut luopumaan synneistä, vaan käski tekemään niin! 

Tuomiopäivänä seisomme kaikki Jeesuksen edessä. Jokainen joutuu viimeiselle tuomiolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme