Kesälomat lopuillaan, onko teillä muilla työttömillä ahdistava olo?
Ei ole mitään minne palata kesäpäivien jälkeen? Jäät yksin kotiin kun mahdollisesti puoliso palaa töihin, lapset kouluihinsa.
Kaupoissa muut ostelevat syksyksi töihin uusia vaatteita, itse mietit ettei ole syytä ostaa mitään kun eihän niille ole tarvetta. Katsot pihalla seisovaa autoasi, jotenkin syyllisenä. Et oikeastaan tarvitse sitäkään.
Kommentit (25)
Kyllä se varmaan ahdistaa, jos vaikka työpaikkaa tarjottaisiin. Oikein kunnon, perustyötöntä suomalaista. Tukien nauttijaa!
Ei ahdista yhtään. Muistan sen vatutuksen mikä tuli lomalta töihin palatessa. Olen onnellinen ettei tarvitse tuntea tänä kesänä sitä. Voin keksiä jotain muuta syksyistä kivaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se varmaan ahdistaa, jos vaikka työpaikkaa tarjottaisiin. Oikein kunnon, perustyötöntä suomalaista. Tukien nauttijaa!
Tiedätkö sinä pikkuaivo mitä yleistuki on? Se on alle 600 euroa. Olin ennen työttömyyttä 30v töissä. Maksoin joka kk veroja tuplasti sen mitä nyt saan. Koulutin sinun tyhmät kakarat niillä verorahoilla. Nyt on sinun turhakkeen vuoro maksaa veroja mukisematta. Työttömyys ei ole yleensä oma vika.
Keräätkö piknik-eväät matkalla ojasta vai miten?
Mutta joo, olet oikeassa: ihan kaikkeen ei tarvita rahaa. Itse kävin äsken marjastamassa, se oli ihan kokonaan ilmainen reissu. Ei mennyt edes bensaa, kun menin kävellen. Mutta jos olisin halunnut vaikkapa äitini kanssa mennä marjametsään, olisi pitänyt ajaa 100 kilometriä suuntaansa, eli heti olisi tullut kustannuksia.
Kokonaan ilmaisia aktiviteettejä on oikeasti tosi vähän, vatsinkin, jos asuu yhtään syrjemmässä.