Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomat lopuillaan, onko teillä muilla työttömillä ahdistava olo?

Vierailija
02.08.2026 |

Ei ole mitään minne palata kesäpäivien jälkeen? Jäät yksin kotiin kun mahdollisesti puoliso palaa töihin, lapset kouluihinsa. 

Kaupoissa muut ostelevat syksyksi töihin uusia vaatteita, itse mietit ettei ole syytä ostaa mitään kun eihän niille ole tarvetta. Katsot pihalla seisovaa autoasi, jotenkin syyllisenä. Et oikeastaan tarvitse sitäkään. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kesä on ankeampaa aikaa, kun kaikki on onnellisina kesäriennoissaan ja lomailemassa samalla, kun mä istun yksin kotona. Ihanaa, että syksyn myötä palataan taas normaaliin päiväjärjestykseen.

Miksi et riennä niiden muiden lomalaisten seurana? 

Ei ole rahaa.

Ai, tekeekö ne vain maksullisia juttuja? Itse oon ollut monissa ilmaistapahtumissa ja kutsunut myös näitä lomalaisia esim. rannalle ja piknikille kanssani. 

Kaikkeen tarvitaan rahaa, myös sinne ilmaistapahtumaan tai rannalle pääsemiseen ja piknikkiin.

kaikkeen ei todellakaan tarvita rahaa. En minä ainakaan ole ikinä tarvinnut rahaa ilmaistapahtumissa. Koska ne ovat ilmaisia. Juuri pari viikkoa sitten olin sellaisessa polkupyörällä. Ja piknikille pääsee vaikka kävelyetäisyydelle.

Keräätkö piknik-eväät matkalla ojasta vai miten? 

Mutta joo, olet oikeassa: ihan kaikkeen ei tarvita rahaa. Itse kävin äsken marjastamassa, se oli ihan kokonaan ilmainen reissu. Ei mennyt edes bensaa, kun menin kävellen. Mutta jos olisin halunnut vaikkapa äitini kanssa mennä marjametsään, olisi pitänyt ajaa 100 kilometriä suuntaansa, eli heti olisi tullut kustannuksia. 

Kokonaan ilmaisia aktiviteettejä on oikeasti tosi vähän, vatsinkin, jos asuu yhtään syrjemmässä. 

Vierailija
22/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan ahdistaa, jos vaikka työpaikkaa tarjottaisiin. Oikein kunnon, perustyötöntä suomalaista. Tukien nauttijaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista yhtään. Muistan sen vatutuksen mikä tuli lomalta töihin palatessa. Olen onnellinen ettei tarvitse tuntea tänä kesänä sitä. Voin keksiä jotain muuta syksyistä kivaa tekemistä. 

Vierailija
24/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se varmaan ahdistaa, jos vaikka työpaikkaa tarjottaisiin. Oikein kunnon, perustyötöntä suomalaista. Tukien nauttijaa!

Tiedätkö sinä pikkuaivo mitä yleistuki on? Se on alle 600 euroa. Olin ennen työttömyyttä 30v töissä. Maksoin joka kk veroja tuplasti sen mitä nyt saan. Koulutin sinun tyhmät kakarat niillä verorahoilla. Nyt on sinun turhakkeen vuoro maksaa veroja mukisematta. Työttömyys ei ole yleensä oma  vika.

Vierailija
25/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Olen vihdoin onnellinen eikä työstressi vaivaa.