"Paveena poimi 20 ämpärillistä mustikoita kolmen kuukauden ajan joka päivä" vähän nyt järkeä näihin juttuihin toimittajat!
Kukaan ei poimi. Ei missään päin Suomea mustikkakausi kestä kolmea kuukautta, arvon pölkkypää toimittaja! Vai vedättikö Paveena sinua ja olet noin hölmö, ettet tiedä? Eikä etelä-Suomessa tuollaista saalista pysty oikein saamaan vaikka olisi metsässä 12 tuntia päivässä, ei edes hyvänä aikana yksin.
https://kotiliesi.fi/ihmiset/tarinat/paveena-tienaa-mustikoiden-poiminn…
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on toimittajien suomen kieli mennyt huinoksi. Kerää ämpärin. Että semmosta 🙄
Ja "porskuttaa" autolla marjametsään. Lopetin lukemisen siinä vaiheessa.
Hänellä on amfibi?
Aivan varmasti. Supernaisella pitää olla supernaisen kulkuvehkeetkin. Ehkä hän osaa myös lentää viitta hulmuten?
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ei sellaista gasellia olekaan, joka jaksaisi rämpiä päivittäin metsissä poimien noin paljon. Loppuuhan ne marjat jossain vaiheessa
No ne marjat ei kyllä loppu. Kunto voi loppua
Vierailija kirjoitti:
"Farm Handpicks 2,000 Pounds Of Blueberries A Day | Food Insider"
No, mitäs nyt sanotte?
Pounds to Kilograms (lb to kg) conversion calculator
2000lb = 907.19kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa täällä kommentoijista ei ole tänä kesänä edes käynyt metsässä.
Olen käynyt, edelleenkään, mustikan satokausi ei kestä kolmea kuukautta.
No, se oli toimittajan virhe, että kolme kuukautta pelkkää mustikkaa poimisi. Muualla jutussa on sanottu, kuinka poimii kanttarelleja ja muita marjoja myös. Laiskojahan tuollainen juttu ottaa pirusti päähän, kun itse ei viitsi kymmeniä tonneja tienata joka vuosi. Kyllä tuo on kovaa työtä, mutta rahallisesti myös palkitsevaa. Hänellä on 300 asiakasta. Kyllä siinä saa reilusti kerätä, jos tuon kokoiselle asiakaskunnalle myy.
Marjapiste.fi. Jokainen voi tehdä samaa.
Pystyykö kertomaan millä tekniikalla kerätään kymmeniä tonneja vuodessa?
Haluaisin nähdä tämän työssään miten nopeaan hän metsässä menee ja minkälaista jälki on
Vierailija kirjoitti:
Se ei tämä Paveena sitten kotona jouda mitään tehdä. 16-20 ämpärillistä päivässä.
Yhden ämpärillisen keräämiseen menee kuinka kauan?
Käy kokeilemassa niin tiedät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin väittänytkään.
Jutussa väitetään että kerää kolmen kuukauden ajan nimenomaan mustikoita.
Eipä väitetä.
Väitetäänpäs. Suora lainaus: "Kolmen kuukauden ajan Paveena saapuu joka päivä kotiin lähes 20 mustikkaämpärin kanssa."
En minä ole kateellinen, poimin itselle sen verran kuin huvittaa, mustikkasaldo on tältä vuodelta jo täysi, vadelmaa haen vielä pari litraa ja puolukoita sitten kun aika on. Minulla on päivätyö ja sivutyö, josta saan paljon helpommalla palkkaa kuin marjastamisesta. Itselle poimin luonnossa liikkumisen ilosta sekä siksi, että en luota noihin thaikkujen poimimiin marjoihin ja niiden puhtauteen, vaikka olisi varaa ostaa. Tosin tietäisin suomalaisia kerääjiä, jos ostaisin muilta. t. aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Tämän niminen ihminen näyttää todella olevan olemassa, on jossain insinöörihommissa.
Tuo kolmen kuukauden ajan mustikkaa joka päivä kyllä meni niin vahvasti liioittelun puolelle, että nyt voimme olla täysin varmoja, että toimittajat keksivät juttuja täysin omasta päästään. Suurinpiirtein kukintoja pitää poimia, jos noin kauan mustikkaa poimii.
Onkohan tuon nimistä ihmistä olemassakaan vai onko koko juttu askarreltu tekoälyllä?
Vierailija kirjoitti:
No, mitäs nyt sanotte?
Tuo on tasainen viljelty tila. Ei suomalainen metsä. Mustikkalajikekin näyttää olevan huomattavasti runsasmarjaisempaa kuin suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mitäs nyt sanotte?
Pounds to Kilograms (lb to kg) conversion calculator
2000lb = 907.19kg
Mainelainen maajussi kerää päivässä villiä mustikkaa melkein tuhat kiloa, ja silti kehtaatte epäillä Paveenan keräämiä pikkuisia määriä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskoja ottaa pannuun!
Olen käynyt marjassa siitä lähtien kun olen oppinut kävelemään ja tykkään marjastaa. Silti tai ehkä juuri siitä syystä onkin nuo määrät helppo todeta liioitelluiksi.
1 ämpäri on max puoli tuntia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kesä poimin mustikoita sen verran kuin ehdin ja pakastimeen mahtuu+lähisuvulle lisäksi. Siksi tiedän, että mustikkasato ei kestä missään päin Suomea kolmea kuukautta, jos sinä uskot todeksi, et itse ole käynyt metsässä. t. aloittaja
Olet nyt tarttunut tuohon väärinymmärrykseesi aivan liikaa. Jutussa ei sanota, että Paveena poimii mustikoita kolmea kuukautta. Vaan hän poimii mustikoita, puolukoita, suppiksia ja kanttarelleja. Nyt on mustikan vuoro.
ohis auttaa.
Puolukka kypsyy myöhemmin kuin mustikka
En usko, että poimii vain itse vaan hänellä on työläisiä. Anoppi poimi Kainuussa kolme ämpärillistä tunnissa parhaana vuotena. Silloin saivat myytyä kyllä saavitolkulla, mutta tuo piikkikausi oli aika lyhyt.
Itse poimin ainoastaan puolukat poimurilla, mustikat käsin. Joissakin maissa mustikoita ei edes saa poimia kuin käsin. Puolukkaa käyn kahtena iltana puolukkakaudella usein töiden jälkeen ja siitä tulee kaksi sankollista. Puoli tuntia menee matkaan ja vajaa tunti poimintaan.
Kantarellit ovat siitä jännä, että ne pitää löytää ensin ennen kuin voi poimia. Ne löytyy vähä sieltä täältä. Joillakin on vakiopaikat, mutta varsinkin etelässä niille paikoille on muitakin ottajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mitäs nyt sanotte?
Tuo on tasainen viljelty tila. Ei suomalainen metsä. Mustikkalajikekin näyttää olevan huomattavasti runsasmarjaisempaa kuin suomalainen.
Katso video, ei ole viljeltyä mustikkaa. Maasto on kyllä tasaisempaa kuin suomessa yleensä, mutta Mainessa on myös tasankoa.
Vierailija kirjoitti:
Pavel poimi 100 ämpärillistä 365 päivänä viikossa. Hän on n.s. mustikkamiljardööri.
T: IS ja IL uutistoimitus
Suomalaiset ovat laiskoja paskoja joilta pitää ottaa tuet pois. Ulkomaalaisissa on Suomen tulevaisuus. He tulevat olemaan miljonäärejä jokainen ja he tulevat pelastamaan suomalaiset laiskat, avuttomat, säälittävät suomalaiset inisijäluuseripaskat.
T:Iltapaskan aviisi
Vierailija kirjoitti:
Kerää varmaan sillä varrellisella poimurilla, joka tuohon tahtiin repii varvut juurineen.
Kuinkahan paljon hänelle jää puhdistettua marjaa ämpäriillisestä?
Kyllä oli taikkupomijoidenkin jälkeen surkea näky metsissä, kun olivat noilla haravoilla kauhoneet ja repineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin väittänytkään.
Jutussa väitetään että kerää kolmen kuukauden ajan nimenomaan mustikoita.
Eipä väitetä.
Otsikko:
Paveena tienaa mustikoiden poiminnalla kymmeniä tuhansia euroja vuodessa: ”Olemme ostaneet ja remontoineet Thaimaassa talon”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mitäs nyt sanotte?
Katso video, ei ole viljeltyä mustikkaa. Maasto on kyllä tasaisempaa kuin suomessa yleensä, mutta Mainessa on myös tasankoa.
Toope, se mustikkatila.
Vierailija kirjoitti:
No, mitäs nyt sanotte?
Tuollaista lajiketta missä mustikoita on ryppäässä yhdessä tertussa, ei kasva Suomen luonnossa. En ainakaan ole koskaan nähnyt ja vuosittain olen mustikoita poiminut kymmeniä vuosia.
Jos poimii itse. Tässä tapauksessa tuo, että poimisi mustikoida kolmen kuukauden ajan itse ja menisi joka ilta kotiin Tuusulaan, ei ole mahdollista. Tuusulan seudulla voi joskus kausi alkaakin kesäkuun lopulla, mutta ei silloin saa ämpäreittäin vielä, vaan yli puolet on raakaa jos poimurilla poimii. Sitten voi Lapista saada vielä syyskuussakin, mutta ne poimii joku muu kuin hän itse. Hyvinkin saattaa myydä 20 ämpärillistä päivässä, mutta itse ei niitä etelä-Suomessa poimi kolmen kuukauden ajan. Suosittelen toimittajaa lähtemään mukaan - epäilen ettei suostu.