Itsekäs ja typerä tuttavani..mielipiteitä..
Eli tuttuni lopetti tupakoinnin saatuaan tietää olevansa raskaana. Mikä on hyvä juttu, mutta vauvan jo synnyttyä hänen miehensä jäi kiinni pettämisestä ja mies muuttikin toisen naisen luokse. Tuttuni aloitti polttamisen uudelleen. Noin 3-4 tupakkaa päivässä. Imetystä hän ei kuitenkaan lopettanut. Vauvansa kun ei ikinä ole pulloa tai mukia saanut..nyt tuttuni polttaa siis 3-4 tupakkaa päivässä ja imttää vauvaansa kuulemma vasta n.2h tupakoinnista, joskus enemmänkin ja imetyksen lopettelu on myös työn alla. Miten voi olla niin idiootti, että juottaa myrkkyä lapselleen? Sehän on pahempi, kuin että olisi polttanut raskaana! Jota tuttuni ei tehnyt..
Kommentit (11)
Tukisit sinäkin sen sijaan että täällä kauhistelet rankassa elämäntilanteessa olevaa ihmistä.
Vai poltatko kenties itse imettäessäsi, ja yrität hakea täältä lohdutusta ja kaunistelua tupakan vaikutukselle?
nikotiini- ja imetysasiaan.
ehkäpä sun " kaverina" kannattaisi tukea ystävääsi kamalassa elämäntilanteessa.
ja typerä tuttava.... Sinä! Käytä aikasi muuten toisen tukemiseen, ei kyttäämiseen ja arvosteluun kolmen tupakan tähden.
lopettamaan tullessaan raskaaksi, mutta nyt polttaa? Täällä on paljon tupakoivia liikkeellä..Itse en polttaisi ainuttakaan..on se kiva kun äiti kuolee nuorena keuhkosyöpään..
Auta ja tue ystävääsi, miettikää korvikkeen antamista jos ei pysty olemaan polttamatta. Tuossa elämäntilanteessa korvikemaito ei varmaankaan ole se suurin suru ja pointti.
näin se nyt vain on. Olen sitä mieltä, että nyt olis korkea aika opettaa se tuttipullosta juominen -kaikesta huolimatta lapsen pitäisi olla etusijalla.
vauvan jo synnyttyä hänen miehensä jäi kiinni pettämisestä ja mies muuttikin toisen naisen luokse. Tuttuni aloitti polttamisen uudelleen
Opettele lukemaan daisari
Joten jos se muutama tupakka päivässä on sen äidin mielenterveydelle tärkeä, niin en minä alkaisi nipottaa, vaikka normaalisti olenkin hyvin tupakkakielteinen imetysfanaatikko :-P Eli lopeta se paheksunta, ja yritä tukea sitä ' ystävää' ongelmissaan... Onko oma imetyksesi epäonnistunut, kun pitää toisenkin imetystä yrittää sabotoida?
Tästä väännettiin jo aamulla kättä.
Eivätkö neuvolat haluakaan edistää lasten terveyttä?
Todellakin on tärkeämpää olla polttamatta raskausaikana kuin imetysaikana! Ja tuo 2h on kyllä riittävä aika, jos tuon verran on polttamatta ennen imetystä. Kysäisepä huvikseen itse vaikka joskus neuvolasta, sieltä sanovat että vähintään tunti pitää olla polttamatta ennen imetystä.