Kommentit (107)
Syön nakkeja suoraan paketista jääkaapin ovella seisten. Tai sipsejä ja hedelmiä.
Kun mä en jaksa kokata, niin en todellakaan kokkaa - lämmitä mitään tai edes mikrota einestä.
Kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kokkikartanon lohikeitto?
Tai joku muu Kokkikartano keitto, pata tai muu mikrlvalmis ateria, joita on kaupoissa varmaan kymmeniä eri vaihtoehtoja.
Lasagnette 10/10
Vierailija kirjoitti:
Tänään laitoin makaronilaatikon uuniin, kun en jaksanut tehdä järkevää ruokaa.
Makaronit+mausteet+kerma+tofu, kesti ehkä pari minsaa vuokaan laittamisessa ja uuni lämpesi kun kävin suihkussa.
Kyllähän tuo on jo kokkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Minun fast food-vaihtoehdot:
-mustamakkaraa, perunasalaattia, puolukkahilloa
-maksalaatikko, puolukkahilloa
-pinaattikeitto katkaravuilla ja makarooneilla
Suoraan purkista lusikalla
Jalostajan hernekeitto
Vierailija kirjoitti:
-pinaattikeitto katkaravuilla ja makarooneilla
Yök :s
btw, kuka oikeasti kokkaa 2 kertaa päivässä ja miksi? Kai sitä ruokaa voi lämmittää toisella syöntikerralla? Jopa vielä seuraavana päivänä.
Olen äiti, joten tuo ei ole oikein vaihtoehto. Tai en ainakaan halua syöttää lapselleni paljoa eineksiä tai höttöä. Hernekeitto tulille tai pakkasesta joku kotiruoka-annos. Siksi niitä pakastan että on hätävarana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-pinaattikeitto katkaravuilla ja makarooneillaSuoraan purkista lusikalla
Jalostajan hernekeitto
Yök :s
Vierailija kirjoitti:
btw, kuka oikeasti kokkaa 2 kertaa päivässä ja miksi? Kai sitä ruokaa voi lämmittää toisella syöntikerralla? Jopa vielä seuraavana päivänä.
Minä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä
Miksi ihmeessä? Ajan tuhlaamista.
Voileipiä, jugurttia... kaurapuuroa jaksaa keittää, vaikka kokkaaminen ei muuten huvittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Voileipiä, jugurttia... kaurapuuroa jaksaa keittää, vaikka kokkaaminen ei muuten huvittaisi.
Kaurapuuroa saa mikrossa vielä helpommin tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä
Miksi ihmeessä? Ajan tuhlaamista.
Ei oo..
Vierailija kirjoitti:
Vähän voita pannulle, paahtoleipään keskelle n. 2 cm reikä, siihen koloon kananmuna. Käännän hetken päästä ja taas käännän ja laitan oari viipaletta juustoa, pari kertaa paistaa molemmin puolin ja hyvää on.
Juustoviipaleita lukuunottamatta (täytyykin kokeilla) opin tuon jostain romaanista, kutsuttiin "kaasulaitoksen kananmuniksi".
Mitä syön kun en jaksa kokata? Pähkinöitä, tonnikalaa suoraan purkista, suolakurkkuja, hillosipuleita tai jos leipä on loppunut ja leivänpäällisiä jäänyt niin juustoviipaleita ja leikkeleitä rullalle käärittyinä, vaikkei voileivän tekeminen olekaan "kokkaamista", se on kuitenkin aikaavievempää kuin pelkkien päällisien syöminen ;) Myös kylmät nakit maistuvat. Pikanuudeleita, kuumaa vettä vedenkeittimestä päälle, onko veden keittäminen kokkaamista?
OT
Kuuntelin tällä viikolla Ruokacastista Lauri Kaivoluotoa ja Harri Syrjästä. Mitä kokki syö töiden jälkeen. Olivat pitäneet ruokapäiväkirjaa viikon ajan.
Se oli kyllä aika pohjanoteeraus kummaltakin kokilta, mutta se on valitettava totuus. Syrjäsellä oli sentään jotain oikeitakin ruokia, mutta pitkälti nakkia ja lihistä, zero limu ja kahvia. Kaivoluoto söi karkkeja ja nakkeja, jotain protskupatukoita ja kävi suihkussa itkemässä.
Vaikka sitä maisteliskin pitkin päivää ruokaa sitä tehdessä, niin ei siitä ateriaksi ole. Harrilla vielä on ns. pääsy henksuruokiin joka päivä, saattoi parina päivänä syödä. Muutoin meni kahvilla ja Noccolla.
Olis Kapella töitä. :D
No esim tänään jauhelihamureketta kahden paahtoleivän väliin ja sinappia päälle. Nk. hamppari. Ylipäätään jotain lihaa ja leipää ja proteiinia rasvattomasta rahkasta tms.
Menen ravintolaan.