Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nämä asiat ovat täällä aina kauheita kiistakysymyksiä

Vierailija
23.05.2007 |

1. Minkä ikäisinä lapset pitää tehdä

Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Oma äitini sai ensimmäiset lapsensa 18-vuotiaana ja aina olen kuullut katkeraa tilitystä siitä, kuinka piti niin paljosta luopua. Lapset tuntuivat tarkoittavan vain työtä, uhrauksia ja luopumista, joten tein omani vasta lähemmäs nelikymppisenä. Ja olen valintaani tyytyväinen, mutta en silti mene väittämään, että kenenkään ei pitäisi tehdä lapsia nuorena, tai että kaikkien pitäisi tehäd lapset vanhana.

2. Imetys

Minulla ei ole mitään täysimetystä vastaan, minulla ei vain maito riittänyt. Osittaisimetin muutaman kuukauden, kunnes vauva hylkäsi rinnan kokonaan. Ei ollut mulle mikään iso ongelma. Toki pullojen kanssa pelailu oli rasittavaa, mutta kun ei ollut muita vaihtoehtoja, niin mitä sitä murehtimaan. Hienoa jos täysimetys onnistuu ja jos ei, niin ei sekään maailmaa kaada

3. Lapsen hoitoon jättäminen

Meillä on paljon hyviä hoitajia ja lapsemme on ollut ihan vauvasta saakka myös muiden kuin vanhempiensa hoidossa. Joskus vain muutamia tunteja, joskus yön yli ja hyvin on mennyt. Päivähoitoon en ole kuitenkaan halunnut viedä ennen kuin reilun kahden vuoden ikäisenä, koska minun ei ole ollut pakko. On siis ollut taloudellisesti mahdollista olla kotona. Ymmärrän kuitenkin, että kaikki eivät halua antaa pientä lastaan toisten hoidettavaksi ollenkaan, ja että kaikilla ei edes ole hoitoapua tarjolla. Minä vain en jaksaisi sellaista 24 h lapsen kanssa elämää ihan joka päivä .Ja ymmärrän myös, että kaikki eivät voi jäädä kotiin kovin pitkäksi aikaa tai että kaikkien pää ei vain kestä kotona oloa. Kukin valitkoon itselleen parhaan vaihtoehdon.

4. Vauvan/ lapsen kanssa matkustaminen

Herättää aina kiivaita mielipiteitä puolesta ja vastaan. Toisille matkustaminen on tärkeämpää kuin toisille ja toisten lasten kanssa helpompaa kuin toisten. Eiköhän tässäkin asiassa kukin ole kykenevä tekemään omalle perhelleen parhaimmat ratkaisut. Jos se lapsi matkustamisesta kärsii, niin sen kanssahan on kamala matkustaa eikä sellaisen lapsen vanhemmat varmaan ihan heti uudelle matkalle ole hinkumassa.

Summa summarum

Mä en ymmärrä tätä kiihkomielisyyttä ja mustavalkoisuutta, jota tämä palsta on tulvillaan. Esimerkkejä olisi pilvin pimein, mutta nämä neljä tulivat nyt päällimmäisenä mieleeni aina ja ikuisesti toistuvina riidanaiheina täällä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi