Mitä monikulttuuri on antanut sinulle?
Kommentit (246)
Veroprosentin nousua.
Valtiovelan kasvua.
Ystävyyttä, kivoja pelihetkiä, naapuruussuhteita, kulttuurin tuntemusta, kivoja ruoanlaittohetkiä
Uusi kiva asunto rauhallisesta pikkukaupungista. Tai no itse sen hommasin, mutta aloituksen aiheen innostamana.
Italialainen tuttava on opettanut paljon kasvisten käytöstä ruuanlaitossa. Jenkkituttu taas on ollut hyvänä esimerkkinä, mikä on lopputulos järkyttävän huonosta koulutusjärjestelmästä. Osaa joo ulkoa raamatunlauseita, mutta esim. terveelliset elämäntavat olivat ihan uusi asia hänelle. Venäläinen ystävä on opettanut, miten nyhjätään tyhjästä (eli miten saadaan herkkuja notkuva juhlapöytä aikaiseksi pikkurahalla). Virolainen kolleega taas on osoittanut, että pohiimmiltaan suomalaiset ja virolaiset ovat samanlaisia, ainakin jos vertaa etelä-eurooppalaisiin.
Hyvää ruokaa eri puolilta maailmaa (aasialaista, meksikolaista, italialaista ja Lähi-idän keittiöitä...)
Ystäviä eri maista, esim. ystävän intialaiset häät olivat mielenkiintoinen kokemus, samoin diwali-juhlat
Mahdollisuuden nauttia muiden maiden musiikista, kirjallisuudesta, taiteesta ja elokuvista.
Mahdollisuuden matkailla ja saada uusia kokemuksia
Oppinut uusia kieliä
Ja se parhain: Englantilaisen aviomiehen
joukkoraiskattuja suomalaisnaisia ja -tyttöjä
Häiriköintiä mitä yllättävimmissä paikoissa.
Pudottanut vaaleanpunaiset lasit silmiltäni.
Syyttelyä, "you no want to be friend, you racist"...tuntematon ulkomaalainen nuori mies halusi siis olla "kaveri" minulle, keski-ikäiselle naiselle, kun kieltäydyin niin olin ras*sti. Tämä keskellä päivää helsingin keskustassa, kun odotin ystävääni Kampissa. Uskomatonta, mutta totta.
Mitä tahansa positiivista tässä sanokaan niin aina tulee näköjään alapeukkuja.
Ilmoitettu asiattomaksi. Totuuksista EI saa puhua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkoja.
Rehellinen perussuomalainen mies ilmoittautui.
Pikkutytöt eivät uskalla sanoa pelkäävänsä ma muja, koska äärivasemmistolaiset ovat heti haukkunassa ja heittelemässä leimakirveitä.
Vierailija kirjoitti:
Syyttelyä, "you no want to be friend, you racist"...tuntematon ulkomaalainen nuori mies halusi siis olla "kaveri" minulle, keski-ikäiselle naiselle, kun kieltäydyin niin olin ras*sti. Tämä keskellä päivää helsingin keskustassa, kun odotin ystävääni Kampissa. Uskomatonta, mutta totta.
Jatkatko vihervasemmiston äänestystä?
Vahvistanut että ennakko-odotukseni ja epäilyni olivat totisinta totta.
Aika paljon. Ulkomaalaisen puolison kanssa elän hyvinkin monikulttuurista elämää. Minusta tämä on oikein kivaa
Pizzaa, kebua ja monenmoista muuta etnistä ruokaa ja sitä kautta ylipainoa. Vähän mixed bag on ollut.
Yötöissä pari päällekarkausta, ( kontula/ vesala + ryöstöyrityksen. Auton varkausyritys. Yllätin nilkit tulisuontiellä ( itäkeskus ) murtautumishommissa. Toinen huusi " mun velit tulee hakkaa "
Viidakkoveitsen heiluttelu meri - rastilassa. Aseella osoittelu laakavuorentiellä ( mellunmäki ) Tässä muutama.
Tämän
https://www.save-europe-act.com