Miksi sinä naljailet jos toinen haluaa syödä pastansa pehmeänä ja lisätä siihen kermaa ja ketsuppia?
Paljon parempaahan se on sillä tavalla kuin alikypsänä.
Kommentit (17)
mää mittää ole sanonu sulle siitä...täh
En naljaile, vaan ihmettelen, miksei tekemäni pastakastike kelpaa vaan laitat sen sijaan pelkkää kermaa ja ketsuppia.
Sitä "al dente"-pastaa ollaan niin hehkutettu vuosikausia, että nykyään spagettikin tarjotaan puolikovana. Sellaisen kuin miehenikin tarjoilee omaa tarjoiltavaansa.
Kaikille pelkän vehnäjauhon mussuttajille saa naljailla.
Vierailija kirjoitti:
Sitä "al dente"-pastaa ollaan niin hehkutettu vuosikausia, että nykyään spagettikin tarjotaan puolikovana. Sellaisen kuin miehenikin tarjoilee omaa tarjoiltavaansa.
Missä teille tarjoillaan tätä puolikovaa pastaa? Itselle ei ole tullut missään vastaan.
Kermaa ja ketsuppia? Meinaatko kermaista pastakastiketta, ja ketsuppia sitten lautasella?
Saathan sinä lisätä pastaasi vaikka mustikoita, mutta siis oikeaoppisesti sitä ei kuulu niin keittää.
Pitääkö makaroonit keittää lihaliemikuutioliemessä johon on lisätty rypsiöljyä sekä aromisuolaa?
Vierailija kirjoitti:
Saathan sinä lisätä pastaasi vaikka mustikoita, mutta siis oikeaoppisesti sitä ei kuulu niin keittää.
Tosin moni suomalainen on käsittänyt al denten täysin väärin, ja kuvittelee sen olevan raakaa. Heidän pehmeäksi keitetty pastansa saattaa siis olla ihan ok oikeasti.
Isoin ongelma pastan kanssa Suomessa on mun mielestä se, että ihmiset ei tajua sekoittaa sitä kastikkeen kanssa.
En puutu millään tavalla kenenkään syömisiin. Mun puolesta laita vaikka sinappia jäätelöön jos siltä tuntuu, ei vähempää voisi muiden syömiset kiinnostella.
Keitän aina ihan pehmeäksi. Syököön hienosto pastansa raakana.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö makaroonit keittää lihaliemikuutioliemessä johon on lisätty rypsiöljyä sekä aromisuolaa?
Mumma 👵🏻
Vierailija kirjoitti:
Keitän aina ihan pehmeäksi. Syököön hienosto pastansa raakana.
Hienosto ei syö pastaansa raakana. Pastaa ei ole tarkoitus syödä raakana.
Minun puolestani jokainen saa syödä miten parhaaksi katsoo. Ja pitää mistä pitää. Itse pidän perunoista. En käytä kermaa enkä ketsuppia.
Al dente tarkoittaa sitä, että ruoassa on vielä hieman purutuntumaa. Se ei ole missään nimessä raakaa, mutta ei myöskään mössömäistä. Termi al dente tulee italian kielestä ja tarkoittaa kirjaimellisesti ”hampaaseen” eli sitä, että ruoka tuntuu hieman napakalta pureskellessa.
Al dente ei sitten missään tapauksessa tarkoita alikypsää. Jos pastan keskellä on vielä sellainen näkyvä kova kohta, ei pasta ole al dente vaan vielä raakaa.
Mutta pastansa saa toki syödä ihan pehmeäksi keitettynäkin.