Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen mies ei osallistu kotitöihin tai mihinkään muuhunkaan työhön ?

Vierailija
30.07.2026 |

Pelkäävätkö että rakennekynnet menee poikki tai sormet likaantuu ?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöihin osallistuminen altistaa avioeroille, masennukselle ja uupumukselle. 

Ei se kanata. 

Kun kotitöiden vastuu on selvä ja mies huolehtii omista vastuistaan, perhe on onnellinen. 

Vierailija
22/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lopulta aika slaavilainen meno. Katso väkivaltatilastoja, alkoholikulttuuri, vanhustenhoitoa, teiden kuntoa, autokantaa, ruokakulttuuria. Eivät ne otsatulkajantterit adidasverkkareissa ole sen parempia miehiä. Pohjoismaisen tasa-arvoinen mies on eri rotua. Terkut Norjasta. 

Meillä? Terkut Norjasta? Siis teillä siellä Norjassa on slaavilainen meno?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei vain OSAALLISTU kotitöihin, vaan on niistä kanssani vastuussa, tekee niitä eli siivoaa omatkin sotkunsa, laittaa ruokaa meille kaikille ja käymme yhdessä kaupassa, vei aikoinaan lapsemme hoitopaikkaan ja nouti illalla. Minä hoidin tiskipuolen, pyykkäykset, mutta isot siivoukset ja kapsenhoidon yhdessä. Ei mitåän riitaa. 

Vierailija
24/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten vaimo otetaan.

Vierailija
25/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nössö olet. 

Vierailija
26/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se 8 tunnin palkkatyö + matkat vähä väsyttää.

Vierailija
27/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei osallistu? Kyllä osallistuu, pitää vai löytää sellainen mies.

Vierailija
28/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä kodinkoneet mustia. Vaimo on valkoinen. 

Vierailija
29/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. Vaikka avaus on vähän tylsä provo, niin en silti malta olla kommentoimatta (ja rypeä itsesäälissä). J

oitain kertoja kun on ahtaassa ja rajjoittuneessa mielessäni käynyt, että onko yksi syy sinkkuuteni se(kin), että teen ja huolehdin niin ansiotyöni kuin kotiaskareet ja puuhat hyvin ja mielestäni asiallisesti, enkä erirtisesti tarvitse niistä suoriutumiseen ketään rinnalleni. Ja kun joskus eräs treffikumppani kysyi, että miten olen yleensä auttanut kotitöiden teossa? Vastasin, että en oikein ole osannut mieltää itseäni avustajan rooliin vaan olen yrittänyt tehdä niitä ihsn täydivaltaisena tekijänä ja toimijana. 

Yksin asuvana "auttaen' kai lähinnä itseäni kun voin paremmin kun asuntoni on siisti ja tavarat sinakin enimmäkseen paikoillaan.- Jäi mielikuva että hän ei pitänyt viisastelustani. 

En Iitse ole tavannut pitää ääntä kotiaskareitten teosta tai mmuudtakaam työnteostani.- Minusta ne ovat yleisiä lähtökohtia, että niitä tehdään (ja  joss ei ole palkkatöitä, niin eletään.muutoin aktiivisest) joita voi odottaa kumppanin tekevän ilman, että niitä ainakaan kovin alleviivaisi; se olisi luultavasti "vähän" vaivaannuttavaa. 

Ikisinkku mies 40+

Vierailija
30/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalainen mies sitä. Miksi suomalainen mies tätä. Miksi teen mielenterveysongelmissani näitä miksi suomalainen mies ketjuja. Miksi?

Kun ketjun otsikko alkaa "Miksi suomalainen mies", on varmaa että nyt kaivetaan av-kultaa

ja suomalainen mies kaivaa vain psettään

Vierailija
31/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a?

Kyllä mun isoisät, isä ja veljet on aina tehneet ihan normaalisti kotitöitä ja muutoinkin vastuullisia ja reippaita miehiä. Muista suomalaismiehistä en osaa sanoa, mutta itse en ole tottunut mihinkään passiivisiin vetelyksiin tai itsekkäisiin miehiin elinpiirissäni, enkä voisi koskaan sellaisen kanssa pariutua. 

Vierailija
32/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lopulta aika slaavilainen meno. Katso väkivaltatilastoja, alkoholikulttuuri, vanhustenhoitoa, teiden kuntoa, autokantaa, ruokakulttuuria. Eivät ne otsatulkajantterit adidasverkkareissa ole sen parempia miehiä. Pohjoismaisen tasa-arvoinen mies on eri rotua. Terkut Norjasta. 

Meillä? Terkut Norjasta? Siis teillä siellä Norjassa on slaavilainen meno?

Meillä kotona. Täällä ollaan osa vuodesta.

Vierailija
33/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energian priorisoinnista ja lojaaliudesta palkanmaksajaa kohtaan johtuen?

Vierailija
34/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, yksin kun olen, niin eipä niitä kotitöitä kukaan muukaan tee🤷‍🤷‍

Vierailija
35/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka huolii aikuislapsen lisävaivaksi perheeseen? 

Vierailija
36/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä olen kyllä vahvasti ja vastuullisessa asemassa työelämässä mukana ja teen kotitöitä siivouksesta kokkaukseen ja lasten kanssa hommat hoituu myös. En ole kummajainen omassa kaveripiirissäni.

Vierailija
37/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tasa-arvoista työssäkäyvää kyllä osaa jakaa kotityöt hyvin toimivasti. Vaatii organisointikykyä ja vastuuntuntoa. 

Vierailija
38/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kuvasit SUOMI-MIEHEN, suurimmalla osalla tosiaan nuo rakennekynsiajattelu ja housuissa ei pullota kuin aamuinen paska, siis takaosassa, etuosa lörpöttää tyhjää, tyhjä housunlahje.

Iigor se taas täällä duunissaan. Nyt koiteraan saada se yäks suomalai en mies ja yäk suomalainen nainen vastakkain.

Kyllä suomalainen mies osaa ja tekee kaikkea mitä tarvitaan. 

Vierailija
39/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun yksin. 😊 N47 

Vierailija
40/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vain omasta miehestäsi! Itse olet valinnut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä