Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko tienanneet marjoilla tänä kesänä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dalla Valle ilmoittaa verkkosivuillaan ostavansa tällä hetkellä vain roskaista mustikkaa, miksi ei puhdistettua? Selittäkää, jotka näistä ymmärtää.

Vierailija
22/25 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää kokemuksia marjojen ja sienien myynnistä, onko noin helppoa kuin tuo juttu antaa ymmärtää

Omat kokemukset marjanmyynnistä ovat vuosikymmenien takaa, kun niitä ostettiin toreilla ja kaupoissa. Hyvä päivä hillassa oli 600 euroa, mutta valuutta oli markka. Rahakkaampiakin päiviä oli, mutta nuo tienasin 6 tunnissa. Mustikoita myytiin litroittain tutuille. Puolukkaa vein kerran puhdistettuna kauppaan  50 litran saavillisen, hintaa en muista. Oli poimittu ja puhdistettu silloisen poikakaverin kanssa viikonloppuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi Dalle Valle ole iso huijari?? 

Kuinka huijaa?

Mua ainakin huvitti, kun maksavat mustikasta 2-3e/kg ja samalla sanotaan että voi päästä 200-300 euron päivätuloihin.

En tiedä sit mitä sulavaliikkeisiä ja salaman nopeita Spidermaneja ne käyttää metsässä.

Matematiikka ei taida olla suurin vahvuutesi, jos et usko, että 100 kg mustikoita voi maksaa 300 euroa. Tänä vuonna meillä on mustikkaa metsät sinisenä, mutta todella kova urakka on poimia parikymmentä ämpärillistä päivässä. 

Yksi kymmenen litran ämpärillinen painaa noin 6 kg, ja siitä voi saada 50€ puhdistettuna. Yksityisille marjat myydään litroittain. Sitten ei tarvitakaan kuin - niin, laskepa itse, montako ämpärillistä 300 euroon. Kunnon vehkeillä ei puhdistukseenkaan mene tunteja.

6 ämpäriä päivässä puhdistettuna on aikamoinen uroteko.

Parhaana päivänä oon saanut 3 ja puhdistamista on jatkunut seuraavalle päivälle.

Tänään sain ehkä 12 litraa poimittua ja puhdistettua ja siinä meni täysi työpäivä.

Miten siis voin netota 300e päivässä? Varsinkin firmalle myymällä?

Vierailija
24/25 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi Dalle Valle ole iso huijari?? 

Kuinka huijaa?

Mua ainakin huvitti, kun maksavat mustikasta 2-3e/kg ja samalla sanotaan että voi päästä 200-300 euron päivätuloihin.

En tiedä sit mitä sulavaliikkeisiä ja salaman nopeita Spidermaneja ne käyttää metsässä.

Matematiikka ei taida olla suurin vahvuutesi, jos et usko, että 100 kg mustikoita voi maksaa 300 euroa. Tänä vuonna meillä on mustikkaa metsät sinisenä, mutta todella kova urakka on poimia parikymmentä ämpärillistä päivässä. 

Yksi kymmenen litran ämpärillinen painaa noin 6 kg, ja siitä voi saada 50€ puhdistettuna. Yksityisille marjat myydään litroittain. Sitten ei tarvitakaan kuin - niin, laskepa itse, montako ämpärillistä 300 euroon. Kunnon vehkeillä ei puhdistukseenkaan mene tunteja.

6 ämpäriä päivässä puhdistettuna on aikamoinen uroteko.

Parhaana päivänä oon saanut 3 ja puhdistamista on jatkunut seuraavalle päivälle.

Tänään sain ehkä 12 litraa poimittua ja puhdistettua ja siinä meni täysi työpäivä.

Miten siis voin netota 300e päivässä? Varsinkin firmalle myymällä?

Tuossa lainauksessa on kerrottu. Myymällä 100 kiloa marjoja puhdistamattomana. Marjamaitten keskellä asuville ei ole temppu eikä mikään poimia 20 litran ämpärillisiä 10 päivässä. Toki auto tai muu kuljetusväline on hyvä saada marjapaikan keskelle, tai mukaan reipas kantaja.

En minä väitä, että se helppoa olisi. Vaatii hyvää terveyttä ja ahkeruutta, mutta onnistuu.

Vierailija
25/25 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dalla Valle ilmoittaa verkkosivuillaan ostavansa tällä hetkellä vain roskaista mustikkaa, miksi ei puhdistettua? Selittäkää, jotka näistä ymmärtää.

Puhdistaa itse tai myy eteenpäin teollisuudelle puhdistamattomana. Jos ei mene ihmisravinnoksi, mitä väliä sillä on, vaikka olisi seassa roskia?