Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten verotus äitiys/vanhempain rahasta

23.05.2007 |

ottavatko automaattisesti sillä veroprosentilla millä pitää, vai pitääkö se itse muuttaa? Ja miten verotus asiat silloin kun työnantaja maksaa sen 72 arkipäivää palkkaa äitiyslomalla ollessa, lähteekö verot normaalin työveroprossan mukaan vai äitiyspäiväraha verotuksen mukaan?

Auttakaa tietämätöntä.

vauva2006 rv29+4

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun palkka juoksee menee samalla tavalla kun tähänkin asti, jollet hae muutosverokorttia.

Päivärahassa prosentti on automaattisesti 2 prossaa suurempi kun palkasta, koska siitä ei maksella muita maksuja. Mutta jos tuntuu suurelta ja on varaa pienentää niin verotoimistosta voi hakea muutosverokortin etuutta varten.

Vierailija
2/3 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eikös KELA pidätä automaattisesti MINIMISSÄÄN 20 prossaa????? Näin muistaakseni oon niistä lapuista lukenu, ja se mulla meneekin vaik " oikeesti" vero% olis 16...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei hae muutos verokorttia.

mulla itsellä juuri tämä tapaus käsitteillä, ja kela olisi pidättämäsää sen20% vaikka verovirasto laski sen 8% kun on asuntolainanlyhennykset ja muut sellaiset niin ihan turhaan maksaa liikaa.

kela ei meinannut hyväksyä sitä, mutta verovirasto on se joka PÄÄTTÄÄ pidätyksen määrän joka koskee etuutta (esim. äippärahaa) ja kelan täytyy sitä noudattaa.

nyt sitten tulee sillä 8%pidätyksellä kelan etuudet.

verovirastossa ne laskee sen ja pitävät huolen että saat sen sillä millä ne sen sulle laskee.